1
Vraag
2
Reacties
Enrico428

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Games: Teleporteren in het spel gaat te traag

Hallo allemaal,

 

Ik heb een lastig probleem zo op het eeerst gezicht is mijn Internet perfect.

Maar ongeveer een jaar geleden begon de elende.

Het gaat om een game dat ik 7/24 draai en speel. In het begin was het probleem 1 keer per 6 tot 8 uur en meestal als ik voor een langere het spel niet actief was. Dit spel bestaat uit een map waar elk continent een wereld apart is, waar je naar toe moet teleporteren. binnen een conitenten zijn meerdere dungeon waar je ook weer naar toe moet teleporteren. Dus elk continent, dungeon in en out is een teleportatie.

 

Het probleem dat ik nu heb is, dat om de 3 tot 4 sprongen ik een Disconnect krijg. Het spel log mij opnieuw in op de plek waar ik was en ik heb 2 to 3 minuten zitten wachten op de reset.

 

Het modem dat ik heb is van ZIGGO een CDN zo'n mooie witte kast. Ik heb achter het modem een tussen router gezet en een switch. Elk divice is meerdere keren gereset, gebijpast. ik heb op de kabel test op de wifi,  ander ethernet kabels gebruikt voor de router en het modem in alle gevallen blijft het probleem bestaan. Ik heb rechtstreeks op het modem de aansluiting gehad. ik heb drivers zitten vernieuwen van wifi en netwerkkaart. het systeem widows 11 home edition is uptodate. de laptop is 4 jaar out.

 

Wat nu het geval is dat het spel prefect draait als ik de wifi verbinding verlegt naar mij mobieltje. daar kan ik uren spelen zonder maar een hapering. Maar is geen oplossing. mijn Internet is voor het gamen. 

 

De modem verbing testen laten zien dat de download 350MB haal en 30MB upload een ping heeft 6. zeker 3 keer gedaan komt steeds op het zelfde neer. 

 

Ik zou graag wat tips krijgen waar dit zou kunnen komen. 

 

 

 

48 Reacties 48
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je nogmaals een schermafbeelding met de RS waarden van de downstream en de laatste dagen netwerkhistorie willen plaatsen?

W 11 is niet de oorzaak.

Wat nog wel een poging waard kan zijn is op de pc het netwerk opnieuw instellen.

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@KBX458 bij deze de 

 

Netwerk historie
22-01-2022 11:54:18noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

22-01-2022 11:44:53noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=168.119.232.76 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 17:09:38noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 17:07:51noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=162.241.216.182 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 15:31:43criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21-01-2022 15:31:27noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=112.124.16.187 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 15:28:06noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21-01-2022 15:09:44noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=128.1.91.204 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 14:38:12criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 14:29:24noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=144.76.195.88 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 14:24:23warning[AC:22:05:2F:7E:EB][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 40

21-01-2022 13:51:52noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 13:51:51noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 13:51:48noticeTR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 13:51:47noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 13:51:46noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;21-01-2022 13:51:43noticeTR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 13:51:42noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 13:51:17noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.36.229 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 13:50:31noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-01-2022 13:50:08warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16340000001038256qam5
26100000001038256qam2
3618000000938256qam3
46260000001038256qam4
5642000000938256qam6
66500000001038256qam7
76580000001038256qam8
86660000001038256qam9
96820000001038256qam11
106900000001038256qam12
11698000000938256qam13
12706000000938256qam14
13722000000937256qam16
14738000000937256qam18
15746000000937256qam19
16754000000937256qam20
17762000000937256qam21
18770000000837256qam22
19778000000837256qam23
20786000000837256qam24
21826000000837256qam29
22834000000837256qam30
23842000000737256qam31
24850000000737256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.983271508722153
2Goed (Locked)38.605271230049154
3Goed (Locked)38.605271229826669
4Goed (Locked)38.605271230070377
5Goed (Locked)38.983271230121775
6Goed (Locked)38.983271229893471
7Goed (Locked)38.983271230308684
8Goed (Locked)38.605271230363058
9Goed (Locked)38.605271230194392
10Goed (Locked)38.983271230395379
11Goed (Locked)38.6052712304420104
12Goed (Locked)38.605271230494298
13Goed (Locked)37.6362712300310134
14Goed (Locked)37.6362712305220160
15Goed (Locked)37.6362712305677189
16Goed (Locked)37.6362712307449159
17Goed (Locked)37.3562712308043154
18Goed (Locked)37.6362712308484244
19Goed (Locked)37.356271228569126594
20Goed (Locked)37.636271228158927473
21Goed (Locked)37.3562712312248340
22Goed (Locked)37.6362712314528293
23Goed (Locked)37.3562712310504363
24Goed (Locked)37.3562712314705397

 

ebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

144500000445.12064qam6
258800000445.12064qam8
336000000445.12064qam7
452000000445.12064qam5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00010

 

Het Netwerk zal in opnieuw instellen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is nog steeds ruis aanwezig.

In het log komen illegal dropped input packet meldingen voor, een teken dat docsis pakketjes door het modem worden geblokkeerd. Hierdoor komen ook de ranging responses van de CMTS niet door (T3 meldingen), waardoor het modem de verbinding met de CMTS moet herstellen voor een of meer upstream kanalen.

Niet uit te sluiten is dat hierdoor de door jou ondervonden problemen ontstaan.

Opnieuw een monteur lijkt me dus noodzaak.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@Enrico428 In de meting die nog loopt op de verbinding zie ik net als expert @KBX458 nog ruis terug op zowel de down- als upstream kanalen. Gezien de zaken die reeds nagelopen zijn lijkt het mij verstandig dat er een storinsgmonteur komt kijken. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op woensdag 26 januari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
De monteur is bij mij langs geweest en heeft mij wat meting laten zien wat fout was.
Deze was van een veel te lage en gestoord signaal, deze is gemeten op de splitter direct op het aansluit punt van dat naar de modem gaat.
 Bij deze metingen was de Digitale TV box nog aangesloten op de splitter, na het verwijderen van de aansluiting van de digitale TV box bleek de storing op het gemeten signaal weg te zijn. Hij vertelde mij dat de gemeten storing was te vergelijken met een kabel verlies van meer dan 100 meter terwijl er maar een kabel was van 3 meter. Verder zei hij dat ik van hem een nieuwe kabel zou krijg maar deze was in de auto die zou hij achterlaten in de brievenbus. En omdat het signaal volgens hem nu onnodig sterk was heeft voorgesteld een demper van 6Bd tussen het modem en de kabel naar de splitter te geven. deze moest ik zelf plaatsen. Beide zaken zijn door mij gedaan het vervangen van de kabel naar de digitale TV box en het plaatsen van de demper. Nog een advies van hem was het modem te reset voor de zekerheid. heb ik ook gedaan. 
 
Helaas zijn de geen metingen gedaan in de nieuwe situatie, omdat volgens hem nu alles wel goed moest omen. Na de reset van het modem en alles weer opnieuw te hebben opgestart bleek ik nog steeds het zelfde probleem te hebben.
 
Ik ben nu al een tijdje hier met dit probleem bezig en wordt er helemaal gestoord.
Vandaag heb ik een 4G leen modem in gebruik genomen en na 8uur werken erop is niet enne keer dit probleem voorgekomen dat ik met het Ziggo modem, lijn heb.

Tussendoor ben ik over gestapt op het Ziggo modem en ja hoor na 3 minuten was het weer zover.
 
Nu iets heel anders, nu ik meer dan een halve dag op het 4G modem zit valt mij op dat als ik naar Netflix kijk of filmpjes op YouTube kijk en ik ga binnen in dat filmpje skippen vooruit of  achteruit dan start het filmpje binnen 1 seconde weer.
Als ik dit doe op het Ziggo modem dan kan het wel bijna 10 seconde tot 30 seconde duren voordat het weer  verder gaat.  Hier heb ik al zolang en last van dat ik er niet meer aan heb gedacht maar altijd wel aan geërgerd maar nooit aan gedacht dat het aan het modem kon liggen. 
 
Met enige schaamrood moet ik toegegeven dat ik dit, omdat ik hier zo aan gewend was geworden helemaal ben vergeten mee te nemen ik de klacht die ik heb dat het spel disconteert. De filmpjes zijn maar bijzaak.
 
Nu de meeste ruis en storingen van de lijn zijn wat nu? Is het modem niet meer goed een foute configuratie? Want aan de hardware (Lijn, Splitter en kables) ligt het niet.
 
Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb vandaag 29 jan om 11.30 met Denis van de chatlijn gesproken dat dat mijn probleem ondanks de goede hulp van jullie allemaal nog niet naar tevredenheid was opgelost. 

 

ik heb hem duidelijk gemaakt dat het niet meer kon liggen aan de wand aansluitingen en kabels in huis is alles vervangen op het modem zelf na en de leiding naar de kast.  ik liet hem weten dat streaming zelf geen probleem was maar als ik vooruit of naar achteren in een film sprong duurde het lang voordat het weer hervatte en dat dit ook gebeurde in het game waar het dan dodelijke was voor de game die dan dis connecteert. 

Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik op een 4G modem al 1.5 dag niet ene dit probleem heb gehad.  niet met het springen in filmpjes en niet bij het gamen. Denis begon dat het waarschijnlijk een IPv6 probleem dat die niet werkte zover ik getest had die uit mijn installatie gehaald. Maar dat bracht geen verandering toen zei Denis nee het modem. Die heeft hij nagekeken en die blijk alleen een IPv4 adres te hebben. hij heeft dat hersteld. en vanaf dat moment draait her weer perfect hier geen dis connecties meer gehad zins 12.30 uur.

 

Hij maakte ook een  opmerking dat dit vaker voorkomend probleem omdat de hele wereld over aan het gaan is naar IPv6. 

 

Dus bij deze de afmelding van dit geval. Heren en dames ik dank jullie allemaal voor het meedenken. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@Enrico428 Hartelijk dank voor je zeer uitgebreide terugkoppeling! Zo te zien heb je inmiddels contact gehad met een collega van me en dat het probleem met het online gamen nu is opgelost met het aanpassen v.h. modemprofiel. In je eerdere bericht laat je nog wel weten dat bepaalde streams (Youtube/Netflix) blijven hangen. Ervaar je dit probleem nog steeds en speelt het op alle computer/laptops en overige apparaten in huis?

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Paul hallo, alles werkt weer naar behoren, ik heb geen vertragingen meer in streamen en gamen.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@Enrico428 Super dat alles naar behoren werkt en dat je geen vertragingen meer ervaart tijdens het streamen en gamen! Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic