1
Vraag
2
Reacties
Enrico428

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Games: Teleporteren in het spel gaat te traag

Hallo allemaal,

 

Ik heb een lastig probleem zo op het eeerst gezicht is mijn Internet perfect.

Maar ongeveer een jaar geleden begon de elende.

Het gaat om een game dat ik 7/24 draai en speel. In het begin was het probleem 1 keer per 6 tot 8 uur en meestal als ik voor een langere het spel niet actief was. Dit spel bestaat uit een map waar elk continent een wereld apart is, waar je naar toe moet teleporteren. binnen een conitenten zijn meerdere dungeon waar je ook weer naar toe moet teleporteren. Dus elk continent, dungeon in en out is een teleportatie.

 

Het probleem dat ik nu heb is, dat om de 3 tot 4 sprongen ik een Disconnect krijg. Het spel log mij opnieuw in op de plek waar ik was en ik heb 2 to 3 minuten zitten wachten op de reset.

 

Het modem dat ik heb is van ZIGGO een CDN zo'n mooie witte kast. Ik heb achter het modem een tussen router gezet en een switch. Elk divice is meerdere keren gereset, gebijpast. ik heb op de kabel test op de wifi,  ander ethernet kabels gebruikt voor de router en het modem in alle gevallen blijft het probleem bestaan. Ik heb rechtstreeks op het modem de aansluiting gehad. ik heb drivers zitten vernieuwen van wifi en netwerkkaart. het systeem widows 11 home edition is uptodate. de laptop is 4 jaar out.

 

Wat nu het geval is dat het spel prefect draait als ik de wifi verbinding verlegt naar mij mobieltje. daar kan ik uren spelen zonder maar een hapering. Maar is geen oplossing. mijn Internet is voor het gamen. 

 

De modem verbing testen laten zien dat de download 350MB haal en 30MB upload een ping heeft 6. zeker 3 keer gedaan komt steeds op het zelfde neer. 

 

Ik zou graag wat tips krijgen waar dit zou kunnen komen. 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb vandaag 29 jan om 11.30 met Denis van de chatlijn gesproken dat dat mijn probleem ondanks de goede hulp van jullie allemaal nog niet naar tevredenheid was opgelost. 

 

ik heb hem duidelijk gemaakt dat het niet meer kon liggen aan de wand aansluitingen en kabels in huis is alles vervangen op het modem zelf na en de leiding naar de kast.  ik liet hem weten dat streaming zelf geen probleem was maar als ik vooruit of naar achteren in een film sprong duurde het lang voordat het weer hervatte en dat dit ook gebeurde in het game waar het dan dodelijke was voor de game die dan dis connecteert. 

Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik op een 4G modem al 1.5 dag niet ene dit probleem heb gehad.  niet met het springen in filmpjes en niet bij het gamen. Denis begon dat het waarschijnlijk een IPv6 probleem dat die niet werkte zover ik getest had die uit mijn installatie gehaald. Maar dat bracht geen verandering toen zei Denis nee het modem. Die heeft hij nagekeken en die blijk alleen een IPv4 adres te hebben. hij heeft dat hersteld. en vanaf dat moment draait her weer perfect hier geen dis connecties meer gehad zins 12.30 uur.

 

Hij maakte ook een  opmerking dat dit vaker voorkomend probleem omdat de hele wereld over aan het gaan is naar IPv6. 

 

Dus bij deze de afmelding van dit geval. Heren en dames ik dank jullie allemaal voor het meedenken. 

Bekijk in context

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Paul hallo, alles werkt weer naar behoren, ik heb geen vertragingen meer in streamen en gamen.

 

Bekijk in context

48 Reacties 48
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

hallo Bert, 

Hier zet ik de gebundelde downloadstream-kanalen en upstream...

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer en foto's

1634000000938256qam5
2602000000938256qam1
3610000000938256qam2
4618000000935256qam3
5626000000938256qam4
6642000000938256qam6
7650000000938256qam7
8658000000938256qam8
9666000000936256qam9
10674000000938256qam10
11682000000938256qam11
12690000000938256qam12
13698000000937256qam13
14706000000938256qam14
15714000000937256qam15
16722000000837256qam16
17730000000837256qam17
18738000000837256qam18
19746000000837256qam19
20754000000837256qam20
21762000000837256qam21
22770000000837256qam22
23778000000831256qam23

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.605274774125911083
2Goed (Locked)38.60527468185827766
3Goed (Locked)38.98327468189862885
4Goed (Locked)35.2472746813247658408
5Goed (Locked)38.605274681900551102
6Goed (Locked)38.605274681901921256
7Goed (Locked)38.605274681903741418
8Goed (Locked)38.983274681833691474
9Goed (Locked)36.3872745536207212826503
10Goed (Locked)38.983274681876081483
11Goed (Locked)38.605274681762441450
12Goed (Locked)38.605274678074791492
13Goed (Locked)37.636274135663251665
14Goed (Locked)38.605274681750801690
15Goed (Locked)37.6362746816795117885
16Goed (Locked)37.636274681827726184
17Goed (Locked)37.356274681835093060
18Goed (Locked)37.636274681892021938
19Goed (Locked)37.636274681852221924
20Goed (Locked)37.636273959568941572
21Goed (Locked)37.636274681744911525
22Goed (Locked)37.356543554408561129833
23Goed (Locked)31.616210421297180312254

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
144500000445.12064qam6
258800000445.12064qam8
336000000445.12064qam7
452000000445.12064qam5

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00020
22.00020
32.00000
42.00020
Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

10-01-2022 17:38:25noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=89.163.146.198 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 17:32:45noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 17:25:30noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2606:2800:0133:206e:1315:22a5:2006:24fd MAC=01:5C:77:D2:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 17:09:50noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 17:09:49warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 17:02:57noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2606:2800:0133:206e:1315:22a5:2006:24fd MAC=01:5C:77:D2:46:86;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 17:00:19noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 17:00:08noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 16:59:06noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=135.148.52.7 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 16:59:00noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 16:57:39noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=94.250.204.21 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 15:12:32noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 15:12:31warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 15:10:19noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=2.57.121.44 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 12:55:47noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 12:55:46warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 12:53:12noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 12:53:09warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 12:44:16noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=45.79.19.147 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-01-2022 11:55:40noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-2022 09:39:56warning[AC:22:05:2F:7E:EB][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 40
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er lijkt een hele bak storing op je modem te komen.

 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op foto 1 is een coaxconnector met een plastic kapje te zien. Deze is niet afgeschermd voor 5/5G en werkt als ontvangstantenne en zet zodoende ruis op je netwerk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@KBX458 TOP, had helemaal over de foto's heen gekeken.🤔

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Heren, De kabel van Ziggo komt boven op 8 hoog in een bergkast direct achter de aansluiting die op de foto staat er is verder geen apparatuur in huis. De groene kabel zit in een flexibele wit buis tot het door de houten want gaat naar het aansluitkastje. 

Wat kan ik het best gebruiken om een afscherming te gebruiken. 

Dank je wel voor jullie atentie.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je kan zelf een afgeschermde connector monteren of een volledig compleet nieuwe kabel trekken.

https://www.allekabels.nl/antenne/coax_stekkers/hirschmann.html?gclid=Cj0KCQiA8vSOBhCkARIsAGdp6RRp9_...

 

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

 

Zodra de vernieuwing is doorgevoerd, kan je het modem een 30 seconden van de stroom halen (stekker uit stopcontact) en opnieuw laten opstarten.

Plaats dan na ongeveer 5 uren een nieuwe schermprint van de up- en downstreamwaarden plus de meest recente bladzijde netwerkhistorie.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Enrico428, hoe staat het ervoor? Ben je nog verder gekomen met de eerder gegeven tips? 🙂

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hi Monica, zit te wachten op mijn bestelling ik heb afgeschermde coaxkabel besteld en een 4g afgeschermde splitter ze hadden er gisteren moeten zijn. tot dan moet ik nog even geduld hebben.

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

hallo,

 

Ik heb de splitter vervangen door een 4g afgeschermde type en de ziggo kabel vernieuwd.

bij deze de nieuwe waardens.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1850000000736256qam32
26100000001038256qam2
3626000000938256qam4
4650000000938256qam7
5658000000937256qam8
6666000000937256qam9
7674000000937256qam10
8682000000937256qam11
9690000000937256qam12
10698000000937256qam13
11706000000937256qam14
12714000000937256qam15
13722000000937256qam16
14730000000937256qam17
15738000000837256qam18
16746000000837256qam19
17754000000837256qam20
18762000000837256qam21
19770000000837256qam22
20778000000734256qam23
21786000000833256qam24
22826000000836256qam29
23834000000737256qam30
24842000000736256qam31

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)36.6101360793835238
2Goed (Locked)38.605135800964737
3Goed (Locked)38.605135799347749
4Goed (Locked)38.983135799296249
5Goed (Locked)37.636135800983363
6Goed (Locked)37.636135801029566
7Goed (Locked)37.636135801083467
8Goed (Locked)37.636135799392865
9Goed (Locked)37.636135801111564
10Goed (Locked)37.636135801163876
11Goed (Locked)37.636135801211678
12Goed (Locked)37.6361357993847100
13Goed (Locked)37.356135802228499
14Goed (Locked)37.356135799180777
15Goed (Locked)37.356135804094388
16Goed (Locked)37.636135804153091
17Goed (Locked)37.356135800628264
18Goed (Locked)37.636135804189273
19Goed (Locked)37.3561358066844139
20Goed (Locked)34.2122249218739177669
21Goed (Locked)33.487625177313010463
22Goed (Locked)36.6101358103830170
23Goed (Locked)37.3561358048134143
24Goed (Locked)36.6101358104154182

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

144500000445.12064qam6
258800000445.12064qam8
336000000445.12064qam7
452000000445.12064qam5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.00000

 

16-01-2022 03:39:14noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 03:32:44noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=162.241.216.182 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 03:05:02noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 03:04:58warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:47:15noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:47:11warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:17:40noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=92.63.197.110 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:16:20noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:16:19warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:10:04noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=114.215.191.10 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:02:55noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:02:53warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 01:55:29noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 01:55:29warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 01:43:00noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=95.217.31.46 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 01:08:38noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 01:08:36warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 01:08:00noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 01:07:59warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 01:05:29noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-01-2022 16:38:29warning[AC:22:05:2F:7E:EB][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 40
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je het modem al even stroomloos gemaakt en opnieuw laten opstarten?

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ja het modem is zeker 5 minuten uit geweest en ik het ook weer gereset. steker uit het stopcontact gehaald voor de zekerheid. na de Reset heeft het even gewoon gewerkt in het spel daarna begon het weer. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Aan het log is te zien dat kabels/splitter even los zijn geweest vroeg in de ochtend.

Daarom ben ik benieuwd naar het log van dit moment.

Kan je daar een nieuwe schermopname van plaatsen?

 

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Bij deze de nieuwe.... ik heb de aansluiting na de plaatsing van gistern niet meer los gehad. 
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1850000000636256qam32
2610000000938256qam2
3626000000938256qam4
4650000000938256qam7
5658000000937256qam8
6666000000937256qam9
7674000000937256qam10
8682000000937256qam11
9690000000938256qam12
10698000000937256qam13
11706000000937256qam14
12714000000937256qam15
13722000000937256qam16
14730000000937256qam17
15738000000837256qam18
16746000000837256qam19
17754000000837256qam20
18762000000837256qam21
19770000000837256qam22
20778000000736256qam23
21786000000836256qam24
22826000000836256qam29
23834000000737256qam30
24842000000736256qam31

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)36.6102371716099388
2Goed (Locked)38.605236893201362
3Goed (Locked)38.605236891579579
4Goed (Locked)38.983236891529176
5Goed (Locked)37.9362368932117102
6Goed (Locked)37.6362368932593105
7Goed (Locked)37.636236893313596
8Goed (Locked)37.636236891623392
9Goed (Locked)38.6052368933410108
10Goed (Locked)37.3562368933874137
11Goed (Locked)37.6362368934430127
12Goed (Locked)37.3562368916161157
13Goed (Locked)37.3562368944653139
14Goed (Locked)37.6362368914152123
15Goed (Locked)37.6362368963324145
16Goed (Locked)37.6362368963922146
17Goed (Locked)37.3562368928681126
18Goed (Locked)37.3562368964314126
19Goed (Locked)37.6362368988977232
20Goed (Locked)36.38763365144319755811
21Goed (Locked)36.6102616647917885302
22Goed (Locked)36.6102369026169285
23Goed (Locked)37.3562368970325249
24Goed (Locked)36.6102369026331293

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

144500000445.12064qam6
258800000445.12064qam8
336000000445.12064qam7
452000000445.12064qam5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.00010

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

16-01-2022 11:53:09noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 11:45:09noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=162.241.216.182 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 11:36:46noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 11:29:06noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=95.217.31.46 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 09:16:16noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 09:16:15warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 09:07:34noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=2.57.121.44 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 08:40:28noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 08:40:27warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 08:38:29noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 08:38:28warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 08:25:41noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=95.217.31.46 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 04:48:56criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 04:17:26noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 04:13:41noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=141.94.97.19 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 03:39:14noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 03:32:44noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=162.241.216.182 MAC=00:01:5C:77:D2:46;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 03:05:02noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 03:04:58warningLost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-01-2022 02:47:15noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:14:17:b2;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-01-2022 16:38:29warning

[AC:22:05:2F:7E:EB][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 40

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is nog steeds sprake van ruis. Hierdoor worden o.a. de MDD-meldingen getriggerd, waardoor een aantal seconden geen dataverkeer mogelijk is.

Ik leg het topic weer neer bij het moderatie-team voor vervolgstappen.

Kan je ook nog een foto plaatsen van het AOP met de nieuwe spullen?

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Enrico428_0-1642336239726.png

Dit is de nieuwe splitter en de kabel heb ik opgehaald in de Ziggo winkel. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dank je voor de foto. Dan kunnen we dat stukje techniek uitsluiten.

Ik verwacht eerst morgen een reactie van een moderator.

Enrico428
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Vast heel erg bedankt voor het mee denken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic