Beste Community, zijn er problemen bekend met Ziggo smartmodem en Galaxy A53 icm Wifi (5ghz)? Wel verbonden, geen internet, wel verbonden zeer lage en instabiele verbinding? Alle andere mobiele apparaten met Wifi verbindingen doen het wel naar behoren op 5ghz tot wel 750 Mbps snelheden en stabiel. De A53 maakt soms alleen verbinding met Wifi en krijgt dan "geen connectie met internet" of wel verbonden met (zeer) lage 2.11 Mbps snelheid down, up = 43 Mbps. Op 2.4 Ghz is de verbinding ca 20 Mbps en stabiel.
Mijn abonnement zou goed moeten zijn voor 1 Gbit/s. Het lijkt aan de Samsung A53 te liggen, maar het toestel is nu al 2x vervangen. Wie heeft er een idee en vooral, waar kan de oplossing zijn?
Alle mogelijkheden van resetten, netwerken vergeten, opnieuw installeren etc gedaan en op 5 Ghz netwerk elders ben ik geen problemen tegengekomen met het toestel.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kijk eens of deze instelling je op weg helpt?
Als die in je modem aanwezig is?
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kijk eens of deze instelling je op weg helpt?
Als die in je modem aanwezig is?
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'
Beste Bert,
Dank voor je reactie. Jouw tip brengt een verbetering met als resultaat een 100x hogere snelheid 🙂 De A53 tikt nu de 200Mbps aan. Ik moet de rest van het netwerk nog testen, maar de instelling helpt me op weg. Geweldig bedankt.
Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe zwarte smartwifi modem en de Samsung S22 en Samsung A53. Het op 'statefull' zetten van DHCP heeft bij de S22 wel geholpen, maar bij de A53 niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Hi @bert.schultz ,
Je kunt proberen het modem te resetten, in sommige gevallen is er een nieuwe IPv6 prefix wat problemen geeft bij Android telefoons, een reset kan dan een oplossing zijn. Je kunt dit via de webinterface doen via beheer -> opnieuw opstarten -> herstel standaard instellingen. 🙂
Mocht het na de reset ook nog niet verholpen zijn, kun je proberen de instelling die je nu hebt aangepast nogmaals op stateful te zetten.
Hoi Lucas, bedankt voor je antwoord. Excuus voor mijn late reactie maar we zaten nog volop in de nasleep van de verhuizing. Jouw oplossing heeft helaas niet geholpen. Vanmiddag was er een Ziggo monteur en die tipte me om verder te zoeken op de community van Samsung. Daar staat ook een hoop van hetzelfde probleem. Als ik het heb gevonden post ik dat hier weer.
Hoi @bert.schultz ,
Jammer dat het niet heeft geholpen. Heb je naast het modem nog extra wifi versterkers in gebruik, of een eigen router?
Ik heb ook 2 wifipods en die zijn bedraad aangesloten. Gisternacht heeft Ziggo onderhoud uitgevoerd. s'Nachts viel vanwege de werkzaamheden alles uit (= logisch) en gisterochtend na een herstart van mijn modem was het probleem verholpen. Wel fijn dat het wifi probleem op de Samsung A53 verholpen is, maar dat de oplossing niet bekend is, is weer onbevredigend.
Hallo @bert.schultz , fijn om te lezen dat het probleem bij je is opgelost. Wat nou precies de exacte oorzaak was, dat moet ik je helaas schuldig blijven. Het belangrijkste is dat je nu weer zonder problemen gebruik kunt maken van de diensten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.