1
Vraag
2
Reageer en help mee
maicod

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gaat Ziggo inkomende email op poort 25 op mijn IP blokkeren ?

Ik heb een erg oude mailserver op mijn eigen domein en die kan niet geupdate worden en door overbelasting van mezelf en aankomende drukte is het ook niet de tijd een nieuwe server in te stellen. Het belangrijkste wat ik ermee doe is direkt email ontvangen van allerlei verzenders via sendmail op poort 25. Daarom is het ERG belangrijk te weten of Ziggo poort 25 vanaf het internet komend naar mijn IP wel of niet gaat blokkeren ?  Het gaat dus nadrukkelijk niet om toegang tot de ziggo smtp server en/of het ziggo mail account. 

NB: graag beantwoorden door iemand van Ziggo die dit exact weet.

23 Reacties 23
maicod
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex11 grappig dat we hetzelfde hadden geprobeerd. ik hoop niet dat voormalig-upc gebied (ik) in de komende dagen aan de beurt is mbt het afsluiten van poort 25 buiten het modem om (dus ergens hoger in het ziggo netwerk), indien dat de wijze is waarop het bij jou nu geblokkeerd is. Het lijkt me stug dat ze 1-1-2022 jouw modem hebben zitten herprogrammeren ? Het zou een schande zijn als je niet zelf die blokkade weer uit kan zetten. Ik vraag me nog steeds af of zo'n blokkade in de router van het modem wel kan als hij in bridge mode staat. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

@Alex11 

welk merk type router heb je?

 

port 25 blokkeren ze waarschijnlijk uit veiligheid

Alex11

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

merk en type: no name van ziggo zelf ( een witte zou mijn vrouw zeggen 🙂 )

 

De web interface meld connect box met de volgende info:

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH

 

Dat ze port 25 voor uitgaand blokkeren snap ik en binnenkomend voor particuliere aansluitng kan ik ook snappen, maar ik heb een zakelijk abonnement en ben ook zakelijke gebruiker en dan snap ik binnenkomende blokkade in het geheel niet.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

dat is de ziggo smart wifi (voorheen connectbox)

 

dit is een klant helpt klant community voor consumenten 

 

voor vragen over zakelijke verbinding kun je beter contact opnamen met de zakelijke klantenservice 

https://www.ziggo.nl/zakelijk/contact

 

wel kunnen wij natuurlijk de down

en upstream waarde beoordelen en advies geven over je eigen router

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic