1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Lotti4708

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

G-mail adressen accepteren mijn mail niet meer doordat uitgaande server op een blocklist staat.

Sinds deze week kan ik geen mail meer sturen naar g.mail adressen vanaf mijn @home mail adressen. Het gaat om adressen waar ik in het verleden meerdere malen wel naar gemaild heb. Ik verstuur mijn mail voor 95% vanaf mijn SAMSUNG S8 met, net als gmail, het Google product Android daar op.
Ik gebruik ook het standaard mail programma uit de telefoon.
Ik krijg de mail terug met een bericht dat het zou gaan om gedetecteerde spam. Het komt zowel voor bij directe mail, dus bij 1 gmail geadresseerde, als bij een groepsmail waarbij gmail adressen tussen andere providers staan.
Ik krijg dan alleen van de gmail adressen een fout melding.

Iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4111Posts
  • 224Oplossingen
  • 1634Likes
Lotti4708

dat IP adres wat wordt genoemd in het foutbericht van Google: 81.18.160.91 is als ik het vertaal jupiter.caveo.nl. Dat zal de SMTP server van je vriend zijn.

Ziggo heeft recent SPF (en DKIM) aangezet, waardoor Google gaat checken of een mail met @home email-adres wel daadwerkelijk vanaf Ziggo komt. Zoniet, dan triggert dat het spam filter bij Google.
In jouw geval gebeurt dat ook omdat je @home mail via "de verkeerde" server bij Google aankomt.

Oplossing: voor @home mail smtp.ziggo.nl gebruiken als uitgaande server.

Uitgaande serverinstellingen



  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Ik heb in het mail-topic van Ziggo zelf al aangegeven dat Ziggo dit moet communiceren naar zijn klanten, maar het antwoord was: "Ziggo staat hier buiten. Wij gebruiken normale standaarden"
Daar had in mijn ogen moeten staan: Ziggo gebruikt sinds enige tijd de standaarden. Dat kan inderdaad gevolgen hebben voor onze klanten. Daar zullen we hen over informeren.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79177Posts
  • 5353Oplossingen
  • 23716Likes
Hier meer informatie over mails die geblokt worden door de Ziggo mailservers en contactmogelijkheden met Ziggo om dit op te lossen:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/550-552-foutmelding-waarom-kan-ik-geen-e-mails-naar-ziggo-klanten-sturen-17063
Lotti4708
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik dit lees gaat dit over mail die door Ziggo wordt geblokt bij ontvagst. In mijn geval wordt het volgens mij geblokt aan de gmail kant. Ik ben in dit geval de Ziggo verzender.

Maakt dit wat uit qua werkwijze om het op te lossen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79177Posts
  • 5353Oplossingen
  • 23716Likes
Ik heb in een ander topic gelezen dat melding bij abuse er wel weer mail mogelijk was te ontvangen door anderen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Vraagje.
Welke SMTP Server gebruik je voor verzenden?
Waarschijnlijk is dat smtp.ziggo.nl
Dan kan de blokkade ook daar vandaan komen.

Wat is de afzender van het bericht dat je terugkrijgt bij het mislukken?
Laat evt een screenshot hier zien of een Copy/Paste van de tekst in het bericht

Gr Han
Lotti4708
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lotti4708
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh ik gebruik op mijn telefoon een smtp server van het bedrijf van een vriend. Dus geen standaard Ziggo SMTP
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Dank, het is me duidelijk.
De bounce komt van Google.

Hier moet ik even over nadenken.
Kom er op terug,

Han
Lotti4708
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh alvast vriendelijk bedankt, is een erg vervelend probleem. Ik wacht de reactie(s) af
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79177Posts
  • 5353Oplossingen
  • 23716Likes
Het kan zijn dat er een blok zit op de smtp server van het bedrijf van een vriend bij Google.

Maar dit is een blinde gok.

hanh weet meer van dit onderwerp.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Be rt
Daar zit zeker wat in. Zat daar ook aan te denken.

Heb eerst via PM Lotti gevraagd mij een simpel berichtje te sturen.
Om te kijken of dat ook niet werkt.

Het kan nog aan de inhoud van de Email hebben gelegen die de Bounce oplevert.

Gr Han
Lotti4708
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh ook die krijg ik per direct terug
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Ok het ligt dus niet aan wat er in een Email staat.
Ik veronderstel dat je me een simpel kattebelletje wilde sturen.

Dan vermoed ik, net als Bert, dat Google de smtp server die je gebruikt niet (meer) vertrouwd.
Bel je vriend.

Gr Han
efok

Level 17
  • 4111Posts
  • 224Oplossingen
  • 1634Likes
Lotti4708

dat IP adres wat wordt genoemd in het foutbericht van Google: 81.18.160.91 is als ik het vertaal jupiter.caveo.nl. Dat zal de SMTP server van je vriend zijn.

Ziggo heeft recent SPF (en DKIM) aangezet, waardoor Google gaat checken of een mail met @home email-adres wel daadwerkelijk vanaf Ziggo komt. Zoniet, dan triggert dat het spam filter bij Google.
In jouw geval gebeurt dat ook omdat je @home mail via "de verkeerde" server bij Google aankomt.

Oplossing: voor @home mail smtp.ziggo.nl gebruiken als uitgaande server.

Uitgaande serverinstellingen



  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Ik heb in het mail-topic van Ziggo zelf al aangegeven dat Ziggo dit moet communiceren naar zijn klanten, maar het antwoord was: "Ziggo staat hier buiten. Wij gebruiken normale standaarden"
Daar had in mijn ogen moeten staan: Ziggo gebruikt sinds enige tijd de standaarden. Dat kan inderdaad gevolgen hebben voor onze klanten. Daar zullen we hen over informeren.
Lotti4708
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank jullie wel voor de reacties, lijkt mij een heldere reden waardoor het mis gaat.
Vanavond als ik thuis kom eens mijn ziggo gegevens er bij pakken om e.e.a. opnieuw in te stellen. Als dat niet de oplossing is meld ik me hier weer.
Zover bedankt voor het meedenken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Lotti4708
Vlgs mij heeft efok het bij het rechte eind.
Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79177Posts
  • 5353Oplossingen
  • 23716Likes
Ik vind efok hier heel #LekkerBezig.:relaxed: TOP
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Die server staat op meerdere blacklists: https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3ajupiter.caveo.nl+&run=toolpage
efok

Level 17
  • 4111Posts
  • 224Oplossingen
  • 1634Likes
Gusto wrote:
Die server staat op meerdere blacklists: https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3ajupiter.caveo.nl+&run=toolpage


Ook dat nog. Ook #LekkerBezig:grinning:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
efok
In dat Email topic waar je naar verwijst, deed ik ook een duit in het zakje.
Toch was die SPF kwestie niet het eerste waar ik aan dacht.
Dat gaat me niet meer gebeuren!
Gelukkig zette jij de boel mooi op een rijtje.

Je opinie over het gebrek aan voorlichting rond Email, ihb bij incidenten, deel ik van harte.

Hoe Ziggo pro-aktief aan klanten zou moeten laten weten
dat ze ineens aan SPF gaan doen, is een lastige.
Dat voel je ook wel. Maar een nette Page op de Site waar alles op een rijtje wordt gezet
is natuurlijk het minste wat je moet doen.

Gr Han