1
Vraag
2
Reacties
ReMARKable

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Full dual stack (IPv4 en IPv6)

Beste Lezer,

 

Ik zou graag full dual stack op mijn internet aansluiting willen. Voorheen heb ik al eens DS-Lite gehad, maar dat is zeer onwenselijk omdat de port-forwarding dan niet meer werkt.

 

Ik las op dit forum dat dit tegenwoordig beschikbaar is (ook op het fUPC netwerk). Ik heb reeds een docsis 3.1 modem.

 

Kan iemand dit voor me aanzetten? De helpdesk heb ik al gebeld, maar kom ik niet verder mee.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ReMARKable, ik heb je verzoek opnieuw doorgezet. Mogelijk start je modem straks opnieuw op en zou alles goed moeten zijn. Houd ons op de hoogte!

Bekijk in context

ReMARKable
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hmm.... 19 uur geleden is mijn modem herstart en nu werkt IPv6 wel.

 

IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2a02:a211:a081::xxx

 

Waarom het op zondag opeens begonnen is met werken weet ik niet, maar voor iedereen die heeft geholpen, enorm bedankt !

 

Ik wens jullie een gezond en IPv6-rijk 2023

ReMARKable_0-1672658310919.png

 

 

 

Bekijk in context

32 Reacties 32
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is mogelijk dat je nog van IPv4 Only gebruik maakt. Toont de pagina Beheer, Informatie in de webinterface van het modem alleen IPv4-adressen?

 

Sinds 27 juni is Full Dual-Stack inderdaad in het gehele verzorgingsgebied beschikbaar.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @ReMARKable en welkom hier op de Community, 

Heb je intussen de tip van @tobiastheebe al gecheckt? We zijn benieuwd of je enkel IPv4-adressen ziet staan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mag ik vragen waarom deze info specifiek nodig is ?

jullie kunnen in jullie systeem toch zien of een klant ipv4-only/ds-lite/full-ds heeft ? of heb ik dat verkeerd gedacht ?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mariska verwijst met haar vraag naar de vraag van tobiastheebe, waarop tot op dit moment nog geen antwoord is gekomen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat snap ik echter dat antwoord zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, in mijn gedachtegang kan een moderator dit namelijk in hun systeem zien 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zie het als een aansporing richting TS om te reageren. @tobiastheebe  houdt zich bezig met dit topic. Niet Mariska.

ReMARKable
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Uiteraard toont deze alleen nog IPv4 adressen. Het netwerk geeft geen prefix delegation en de router geen router advertisement, dus mijn lijn is nog IPv4 only.

ReMARKable
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Van de reactie Mariska had ik ook een mail ontvangen. Op de vraag van Tobias niet. Ik was dus blij met de trigger van Mariska 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Waarschijnlijk kwam dit omdat Mariska een @ (mention) had gebruikt en ik niet.

 

Modems waarvan de eRouter nog op IPv4 Only is geconfigureerd (zoals in jouw geval) worden op termijn automatisch omgezet naar Full Dual-Stack, maar het zou ook mogelijk moeten zijn om dit handmatig om te zetten.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Dat is zeker mogelijk 🙂 Door deze handmatige wijziging start je modem wel opnieuw op, komt dit nu uit? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@ReMARKable  de reactie van Mariska omtrent omzetting naar full dual stack is je wellicht ontgaan?

ReMARKable
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Eigenlijk komt gebrek aan internet nooit uit 🙂 Dat is het gevolg van een puberend kind.

Maar mijn zegen heb je, reset het modem maar. Ik ga het doorgeven aan de grootverbruiker hier in huis.

 

Wat reageren jullie trouwens lekker snel en wat is dit een verademing ten opzichte van de helpdesk.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Mariska je hebt groen licht.😅

ReMARKable
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@KBX458, misschien wel zo handig als ik dan zelf ook mention. Bedankt voor de trigger.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Moderators reageren niet altijd op iedere @mention.

Maar het kan handig zijn, zeker voor anderen die in het topic bezig zijn.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Wat fijn dat de Community bevalt! Je bent van harte welkom @ReMARKable 🙂 Ook in de toekomst als je ergens tegenaan loopt.

Bij deze is het gelukt, binnen nu en een uur heb je Full DS. Dit was tevens mijn laatste actie op de community dit jaar. Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een gezond 2023 😄

ReMARKable
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het modem is inmiddels herstart, maar nog geen IPv6 te zien onder beheer-informatie. Ik begrijp dat het uur nog niet voorbij is, maar weet ook niet of dat noodzakelijk is als het modem al wel herstart is.

ReMARKable
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas heeft de hulp van Mariska nog niet mogen helpen. Ik heb net nogmaals het modem ge-reboot, maar zonder succes. Nog steeds geen spoor van IPv6.

 

ReMARKable_0-1672423246651.png

 

Moet er wellicht naast een netwerkaanpassing ook IPv6 aangezet worden op het modem?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

haal het modem eens voor 30 seconden van de stroom, dus echt de stekker uit het stopcontact.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic