Goedeavond,
Ik probeer al een tijdje om te kijken of IPv6 Full Dual Stack werkt op mijn verbinding, maar ik krijg het niet voor elkaar. Nu weet ik ook niet zeker of dat mijn verbinding hier ook op is ingesteld. Voor mijn gevoel lees ik hier en daar dat er soms nog ergens een wijziging gemaakt zou moeten worden aan de kant van Ziggo.
Is er hier iemand die dit voor mij kan controleren?
Ik heb ConnextBox, en de Config File begint met bac1020001, waarvan ik had begrepen dat dat in ieder geval de config zou moeten zijn waarmee je in Bridge Mode Full Dual Stack IPv4/IPv6 zou moeten kunnen gebruiken.
Mocht ik nog iets missen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gezien de pagina Beheer, Informatie alleen IPv4-adressen toont, moet IPv4 Only handmatig worden omgezet naar Full Dual-Stack door een moderator.
Wi-Fi uitschakelen is niet hetzelfde als bridge mode, ik weet niet waarom dit zo is aangegeven in SmartWifi web.
@mvveluw het verzoek is ontvangen, dit pakken we op. Haal je modem over 24 uur nog even van het stroom en laat ons dan weten hoe het ervoor staat.
Wordt vervolgt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat zijn de 1e 6 cijfers van je IPv4 adres en de eerste 8 tekens van je IPv6 adres? What Is My IP? Shows Your Public IP Address - IPv4 - IPv6
@Bert, die van IPv4 zijn 217.103, van IPv6 niks dus, want dat werkt nu niet 😉 dat is juist het probleem.
Gezien je in voormalig UPC-gebied woont, is de eRouter mogelijk nog in IPv4 Only geconfigureerd, in dat geval kan dit handmatig worden omgezet naar Full Dual-Stack, al wordt dit op termijn hoe dan ook automatisch aangepast.
Daar staan helemaal geen IP adressen.
Mijn modem staat in Bridge Mode, of zoals het in de ConnectBox genoemd wordt, Router status.
In op mijn router (of zelfs als ik direct een computer/laptop koppel) krijg ik nooit een IPv6 adres toegewezen, alleen een IPv4.
Ik had iets te snel gelezen, bij bridge mode worden er inderdaad geen IP-adressen getoond op deze pagina, omdat de eRouter van het modem is uitgschakeld.
Gebruik je de juiste IPv6-instellingen (DHCPv6 PD + RA/SLAAC) op de router? Kun je deze eventueel hier plaatsen? In voormalig UPC-gebied moet /57 worden gebruikt als prefix hint voor IA_PD (prefix delegation), als deze handmatig geconfigureerd moet worden op de router.
De router staat netjes op Prefix Delegation en ik heb beide /56 en /57 geprobeerd.
Daarom vroeg ik mij dus af of er nog iets niet goed staat aan de kant van Ziggo, of dat er misschien apparatuur tussen zit welke dit nog niet ondersteund tussen mij en Ziggo?
Full Dual-Stack is sinds eind juni in het gehele verzorgingsgebied beschikbaar. Waarschijnlijk is een reprovisioning van de boot file vereist.
Is dat iets wat ik zelf kan doen?
Bijvoorbeeld, uit bridge mode halen en weer terug?
Als je bridge mode tijdelijk zou laten omzetten naar router mode, dan is met zekerheid te zeggen of de boot file een configuratie voor IPv4 Only of Full Dual-Stack bevat, aan de hand van de pagina Beheer, Informatie.
Ik ga daar eens even naar kijken dan.
Mocht er in de tussentijd iemand nog andere idee of tips hebben, dan graag.
Ik heb vandaag een brief ontvangen dat ik binnen twee weken een nieuw modem ga ontvangen.
Aangezien het een nieuw modem is zal ik daar gewoon even op wachten, en kijken wat dat gaat doen met mijn verbinding betreft IPv6.
Wanneer ik deze heb ontvangen en getest zal ik het topic bijwerken :).
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Het nieuwe modem ontvangt een nieuwe boot file (sinds project Prime Time is deze ook in voormalig UPC-gebied uniek per modem (CM MAC)), het is inderdaad mogelijk dat je hierdoor wel van IPv6 gebruik kunt maken op de eigen router.
Ik heb vandaag mijn nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd.
Out-Of-The-Box nog steeds geen IPv6.
In de logs zie ik wel het volgende terug komen.
25-01-2023 14:17:36 notice Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Buiten dat is bridge mode ook nog niet eens actief. Ik heb al bijna een uur geleden via de smartwifiweb interface de modem omgezet naar bridge-modes. De wifi is wel uitgeschakeld, maar verder nog steeds geen bridge-modes.
Ik heb nu dus maar even DMZ aan gezet richting mijn router zodat het in ieder geval allemaal weer een beetje normaal werkt zoals voorheen. Ik had ook al geprobeerd het modem even een tijdje uit te laten en weer opnieuw op te starten, maar ook dat heeft niks geholpen helaas.
Ik vermoed dat ik het nog even verder moet afwachten of zo.
Als iemand nog andere ideeën heeft, dan hoor ik het graag :).
Ik neem aan dat je een F3896LG-ZG hebt ontvangen? Die wordt mogelijk niet meer standaard in bridge mode geleverd omdat dit eerder problemen opleverde bij dit type modem. Normaliter neemt een nieuw modem deze configuratie over van het oude modem.
Ik heb al bijna een uur geleden via de smartwifiweb interface de modem omgezet naar bridge-modes.
Je kunt router mode niet zelf omzetten naar bridge mode. Je moet daarvoor contact opnemen met de klantenservice of dit formulier invullen. Een moderator kan het ook regelen.
25-01-2023 14:17:36 notice Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
De event log toont alleen gegevens van het modem zelf, dit staat los van de IP-configuratie op de eRouter.
Gezien je nu router mode gebruikt, kun je controleren of de pagina Beheer, Informatie alleen IPv4-adressen of ook IPv6-adressen toont?
ik vermoed dat hij de optie die niks doet "bekabelde modus" bedoelt in smart wifi web
Gezien je nu router mode gebruikt, kun je controleren of de pagina Beheer, Informatie alleen IPv4-adressen of ook IPv6-adressen toont?
Dat heb ik dus gedaan, en ik zie dus alleen IPv4, er is geen IPv6 zichtbaar ook niet via whatismyip.com.
ik vermoed dat hij de optie die niks doet "bekabelde modus" bedoelt in smart wifi web
Op mijn smartwifiweb interface heet het bridge-modus, en niet bekabelde modus.
Maar dat kan een slechte vertaling zijn. Verder leest de tekst er onder wel alsof het alleen wifi uit zet inderdaad.
Je kunt router mode niet zelf omzetten naar bridge mode. Je moet daarvoor contact opnemen met de klantenservice of dit formulier invullen. Een moderator kan het ook regelen.
Ik zal dat formulier even invullen en kijken wat er gebeurd 🙂.
Bridge-modes zal dan vermoedelijk wel gaan werken, maar IPv6 denk ik niet.
Gezien de pagina Beheer, Informatie alleen IPv4-adressen toont, moet IPv4 Only handmatig worden omgezet naar Full Dual-Stack door een moderator.
Wi-Fi uitschakelen is niet hetzelfde als bridge mode, ik weet niet waarom dit zo is aangegeven in SmartWifi web.
Gezien de pagina Beheer, Informatie alleen IPv4-adressen toont, moet IPv4 Only handmatig worden omgezet naar Full Dual-Stack door een moderator.
Welke moderator moet ik even lief aankijken 😊 om Full Dual-Stack aan te krijgen.
Verder heb ik net het formulier ingevuld om naar bridge modes om te gaan. Ik zal vanzelf merken wanneer dit is gebeurd.
In ieder geval (alvast) erg bedankt voor jullie hulp en antwoorden.
Ik heb zojuist de moderators ingelicht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.