Beste Lezer,
Ik zou graag full dual stack (IPv4 en IPv6) op mijn internet aansluiting willen. Maar met behoud van mijn huidig Bridge mode.
Ik las op dit forum dat dit tegenwoordig beschikbaar is (ook op het fUPC netwerk). Ik heb reeds een docsis 3.1 modem. Zoals verzoek als https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Full-dual-stack-IPv4-en-IPv6/m-p/1112769
Kan iemand dit voor me aanzetten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hej @vlions! Ik heb een aanvraag ingediend om de instellingen aan te passen, wil je zo eens checken of het gelukt is?
@vlionsJe router heeft een WAN IPv6 adres, dus IPv6 is beschikbaar. Je roueter moet daarnaast een /56 (fZiggo) of een /57 (fUPC) prefix opvragen. Daaruit kan je router zelf /64s uitdelen aan de LAN zijde. Dan weerkt het wel
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je in je profiel de juiste gegevens (postcode, huisnummer) plaatst dan kan een Mod dit voor je oppakken.
Je postcode en huisnummer kan je (alleen zichtbaar voor moderators) plaatsen in:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Gedaan 😉
Hej @vlions! Ik heb een aanvraag ingediend om de instellingen aan te passen, wil je zo eens checken of het gelukt is?
Hi Carlien, (nog) geen verschil te zien. Ook een herstart van het modem heeft niet geholpen.
Wil je het zo nog eens checken? @vlions
Hi Carlien,
Op de router is een IPv6 nummer zichtbaar, naar dit een /128 adres, ik neem aan het koppel adres. Maar waar kan ik mn range vinden, een /48 of /56 oid?
Wellicht moet je aan je eigen RTR wat instellingen aanpassen?
Dat moet ik namelijk ook doen (gebruik het alleen niet, maar wel eens getest)
@vlionsJe router heeft een WAN IPv6 adres, dus IPv6 is beschikbaar. Je roueter moet daarnaast een /56 (fZiggo) of een /57 (fUPC) prefix opvragen. Daaruit kan je router zelf /64s uitdelen aan de LAN zijde. Dan weerkt het wel
Dank je, ik heb inderdaad de /57 gevonden 😉
Het werkt, dank je!
Zijn deze dan ook op te splitsen in /66 subnet 4000 ten behoeve van Docker containers direct achter de router in bridge modus?
@mostlife deze vraag zet ik graag even voor je uit; welk modem heb je?
Is een vraag ivm compatibiliteit met docker. In docker moet ik van tevoren een ipv6 subnet opgeven, en via bridge mode deze vanaf de router rechtstreeks aan docker containers geven op de server aangesloten op lan poort 1. Zij pakken dan ipv6 addressen dynamisch vanaf de router binnen het vooraf gedefinieerde subnet. Behoort dit tot de mogelijkheden? Heb momenteel nog geen ziggo. Overweeg het wel te nemen als dit tot de mogelijkheden behoort.
@mostlife Wat leuk dat je overweegt om bij ons te komen! Je weet in ieder geval al dat wij een hele toffe Community hebben 🙂 Nu is het even de vraag of je al helder hebt welke internet snelheid je in gedachten hebt. Het type modem dat je zal ontvangen hangt namelijk af van de internetsnelheid die je hebt gekozen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.