1
Vraag
2
Reacties
vlions

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Full Dual Stack IPv4 en IPv6

 

Beste Lezer,

 

Ik zou graag full dual stack (IPv4 en IPv6) op mijn internet aansluiting willen. Maar met behoud van mijn huidig Bridge mode.

 

Ik las op dit forum dat dit tegenwoordig beschikbaar is (ook op het fUPC netwerk). Ik heb reeds een docsis 3.1 modem. Zoals verzoek als https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Full-dual-stack-IPv4-en-IPv6/m-p/1112769

 

Kan iemand dit voor me aanzetten?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @vlions! Ik heb een aanvraag ingediend om de instellingen aan te passen, wil je zo eens checken of het gelukt is? 

Bekijk in context

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@vlionsJe router heeft een WAN IPv6 adres, dus IPv6 is beschikbaar. Je roueter moet daarnaast een /56 (fZiggo) of een /57 (fUPC) prefix opvragen. Daaruit kan je router zelf /64s uitdelen aan de LAN zijde. Dan weerkt het wel

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Als je in je profiel de juiste gegevens (postcode, huisnummer) plaatst dan kan een Mod dit voor je oppakken.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je postcode en huisnummer kan je (alleen zichtbaar voor moderators)  plaatsen in:

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

vlions
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gedaan 😉

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @vlions! Ik heb een aanvraag ingediend om de instellingen aan te passen, wil je zo eens checken of het gelukt is? 

vlions
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Carlien, (nog) geen verschil te zien. Ook een herstart van het modem heeft niet geholpen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Wil je het zo nog eens checken? @vlions

vlions
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Carlien,

Op de router is een IPv6 nummer zichtbaar, naar dit een /128 adres, ik neem aan het koppel adres. Maar waar kan ik mn range vinden, een /48 of /56 oid?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Wellicht moet je aan je eigen RTR  wat instellingen aanpassen?

Dat moet ik namelijk ook doen (gebruik het alleen niet, maar wel eens getest)

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@vlionsJe router heeft een WAN IPv6 adres, dus IPv6 is beschikbaar. Je roueter moet daarnaast een /56 (fZiggo) of een /57 (fUPC) prefix opvragen. Daaruit kan je router zelf /64s uitdelen aan de LAN zijde. Dan weerkt het wel

 

vlions
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je, ik heb inderdaad de /57 gevonden 😉

vlions
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt, dank je!

mostlife

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zijn deze dan ook op te splitsen in /66 subnet 4000 ten behoeve van Docker containers direct achter de router in bridge modus?

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@mostlife deze vraag zet ik graag even voor je uit; welk modem heb je? 

mostlife

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is een vraag ivm compatibiliteit met docker. In docker moet ik van tevoren een ipv6 subnet opgeven, en via bridge mode deze vanaf de router rechtstreeks aan docker containers geven op de server aangesloten op lan poort 1. Zij pakken dan ipv6 addressen dynamisch vanaf de router binnen het vooraf gedefinieerde subnet. Behoort dit tot de mogelijkheden? Heb momenteel nog geen ziggo. Overweeg het wel te nemen als dit tot de mogelijkheden behoort.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@mostlife Wat leuk dat je overweegt om bij ons te komen! Je weet in ieder geval al dat wij een hele toffe Community hebben 🙂 Nu is het even de vraag of je al helder hebt welke internet snelheid je in gedachten hebt. Het type modem dat je zal ontvangen hangt namelijk af van de internetsnelheid die je hebt gekozen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic