1
Vraag
2
Reacties
idsrichard

Level 4
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Full-DS gebruiken in plaats van dual stack lite in voormalig @home gebied

Goedendag,

 

Ik begrijp dat dit een forum is, maar mijn vraag is bedoelt voor de Ziggo moderators.

 

Ik zit in voormalig Ziggo / @Home gebied en zou graag dual stack in plaats van het dual stack lite profiel op mijn connectbox krijgen. Op het moment heb ik noodgedwongen het ipv4 profiel erop gezet (i.v.m., port forwarding en mijn werk VPN vind cgnat/dual stack lite niet zo fijn), maar dit voelt toch een beetje raar. Nu begrijp ik dat wanneer ik eigen apparatuur gebruik het wel mogelijk is om naar full dual stack te gaan, hoewel dit absoluut niet mijn voorkeur heeft.

 

Kunnen jullie het dual stack full profiel inladen op de connectbox in voormalig Ziggo gebied?

 

Alvast bedankt en een goed weekend gewenst.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@idsrichard helder, dankje voor de toelichting. Om even stap-voor-stap je vragen te beantwoorden:

-  of full dual stack ook weer terugkomt voor fZiggo gebied in plaats van dual stack site op de Connectbox: dat is niet bekend of, en zoja wanneer, dit gaat gebeuren. Dan informeren we onze klanten uiteraard op tijd.

- of het dan nu weer mogelijk om een full dual stack profiel te krijgen op de Connectbox: nee, daar hebben we (op dit moment) geen keuze in. We kunnen modems alleen naar IPv4 only of DS-Lite switchen.

Als je je modem in de bridge-mode hebt en wil houden: dan kan je deze gewoon op IPv4 only laten, je krijgt vanzelf (na een reset) IPv6 erbij zodra dat uitgerold wordt (dus full dual stack).

Hopelijk kan je hier iets mee! 🙂 

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik weet niet of dit op dit moment mogelijk is.

Er worden op dit moment aanpassingen gemaakt in de achterliggende systemen heb ik ook gemerkt met Dual Stack Lite in oud-Ziggo gebied, terwijl ik eerder Full Dual Stack had.

Nu ook hier weer op IPv4 only.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@idsrichard goed dat je het even vraagt. Ik snap je punt maar alvorens ik echt de materie induik: je vraag is me niet 100% duidelijk.

Je zegt: ''wanneer ik eigen apparatuur gebruik het wel mogelijk is om naar full dual stack te gaan, hoewel dit absoluut niet mijn voorkeur heeft'', maar daarop vraag je alsnog ''Kunnen jullie het dual stack full profiel inladen op de connectbox''. 

Concreet, om het zo maar te zeggen: wil je het wel of niet? 😉 Dan kan ik met die bevestiging nét wat gerichter zoeken naar tips en advies! 🙂

idsrichard
Topicstarter
Level 4
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jacob bedankt voor je reactie. Mijn vraag is, nu full dual stack komt naar de eigen modems. Komt full dual stack ook weer terug voor fZiggo gebied in plaats van Dual Stack Lite op de Connect Box. Met andere woorden, is Ziggo achter de schermen bezig om alles weer dual stack te maken, niet alleen voor eigen apparatuur in fZiggo gebied. En daarbij dan de tweede vraag, is het dan nu weer mogelijk om een full dual stack profiel te krijgen op de Connectbox.

 

Alvast bedankt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@idsrichard helder, dankje voor de toelichting. Om even stap-voor-stap je vragen te beantwoorden:

-  of full dual stack ook weer terugkomt voor fZiggo gebied in plaats van dual stack site op de Connectbox: dat is niet bekend of, en zoja wanneer, dit gaat gebeuren. Dan informeren we onze klanten uiteraard op tijd.

- of het dan nu weer mogelijk om een full dual stack profiel te krijgen op de Connectbox: nee, daar hebben we (op dit moment) geen keuze in. We kunnen modems alleen naar IPv4 only of DS-Lite switchen.

Als je je modem in de bridge-mode hebt en wil houden: dan kan je deze gewoon op IPv4 only laten, je krijgt vanzelf (na een reset) IPv6 erbij zodra dat uitgerold wordt (dus full dual stack).

Hopelijk kan je hier iets mee! 🙂 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic