Vraag
Reacties
Szig-2
Level 2

Fritzbox overgenomen, cm mac werkt niet

Ik heb een fritzbox 6660 overgenomen van de vorige klant hier die nu weg is bij ziggo. Die werkte prima. Nu wil ik deze aansluiten. Als ik de cm mac invul krijg ik te zien dat het niet werkt. Klantenservice komt er niet uit en verwijst me naar het forum. Is de cm mac nog ergens aanwezig in het netwerk? Kan deze worden afgemeld?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
12 Reacties 12
Szig-2
Level 2
Topicstarter

macadresblur.PNG

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

alleen de Fritzbox aangesloten of ook het Ziggo modem ?

0 Kudos
Szig-2
Level 2
Topicstarter

Alleen het sagemcom modem is nu aangesloten. Ik begreep dat je het moet wisselen als je het modem hebt aangemeld.

Karel.
Level 17

Je kan beide modems gelijktijdig aansluiten zolang je maar geen splitter gebruikt met een band high/low/pass filter.  En ze aan de LAN zijde maar gescheiden houd en niet aan elkaar aansluit. Zo heb ik vorige week mijn Ziggo modem weer geactiveerd zodat ik een abonnements wijziging van XXL naar wifi start/middel in gang kon zetten. 

 

Op dit moment is het Ziggo modem inclusief telefonie actief op mijn wifi-start abonnement. Mijn Fritz!Box is administratief uit de ‘Vodafone&Ziggo’ ‘Mijn Ziggo’ omgeving verwijderd. Maar mijn Fritz!Box is nog steeds actief op XXL internet snelheid. Het zou zo maar kunnen zijn dat de Fritz!Box nog actief is op de internet abonnementsnelheid van de vorige eigenaar.

 

Administratief gaat er iets niet goed bij Ziggo bij het deactiveren van eigen modems.

0 Kudos
Szig-2
Level 2
Topicstarter

Ja helaas. Werkt nog niet. Hopelijk kan iemand van Ziggo deze cm mac (privé gezet door een moderator ivm. privacy redenen.) eruit halen zodat ik mijn fritzbox kan registeren. 2 modems tegelijk heb ik geen behoefte aan 😀

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Szig-2, welkom op onze Community! 2 modems is wel teveel van het goeie. Wat dacht je van 3? 😉 Nee, dat is flauw. Goed dat je hiervoor een topic hebt aangemaakt.

Zo te zien gaat er iets niet helemaal lekker met de activering van je eigen modem. Ik zet even op een rijtje wat belangrijk is voor de activatie van je eigen modem.

Wat je vooraf moet weten!
1. Ben je een nieuwe klant en wil je een eigen modem aansluiten? Dan is het van belang dat eerst het Ziggo modem wordt aangesloten om het abonnement te activeren.

2. Het modem moet de Ziggo specificaties, waaronder DOCSIS 3.1 ondersteunen.

3. Staat je eigen modem actief? Dan is het niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen in je abonnement. Daarvoor moet het Ziggo modem weer geactiveerd voor worden.

4. Zie ook: Eigen modem | Ziggo

Registreer je Eigen Modem
Download de Vodafone & Ziggo app. Registreer vervolgens in de Vodafone & Ziggo app je eigen modem. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Open de Vodafone & Ziggo app

2. Druk onderaan op Producten

3. Kies voor Internet

4. Zoek je modem (vaak Connectbox) en druk op Meer info

5. Kies onderaan voor Registreer een Nieuw modem

6. Vul je eigen modemgegevens in. Bij het MAC-adres is het ook van belang om hoofdletters te gebruiken.
Let op: Activeer je het Ziggo modem via de app terwijl deze al actief is? Dan krijg je de volgende foutmelding: 'MAC-adres al in gebruik'. Krijg je een andere foutmelding te zien? Installeer de Vodafone & Ziggo app opnieuw. Vervolgens doorloop je de stappen opnieuw en dubbel-check of je de juiste gegevens invoert. 

Activeren van het Ziggo Modem
Staat je eigen modem ge-registreert, maar wil je toch weer terug naar het Ziggo modem? Doorloop deze stappen voor het activeren van het Ziggo Modem wanneer je eigen modem actief staat. 
1. Ga naar ''Producten - Internet''

2. Klik op ''meer info bij Wifi-modem''

3. Je ziet de informatie van je eigen modem

4. Klik op Ik wil mijn Ziggo modem opnieuw gebruiken

5. Je ziet de gegevens van Ziggo modem. Bevestig je aanvraag.

6. Klik in de pop-up op Ja, ik wil mijn ziggo modem opnieuw gebruiken. 

7. De aanvraag is compleet.
Let ook op de volgende punten: Activeer geen oud Ziggo modem & Activeer geen ontvangen modem van Ziggo, de activatie van een ontvangen modem gaat vanzelf. 

@Szig-2 Laat het me even weten als je de Vodafone & Ziggo app opnieuw hebt geïnstalleerd en hoofdletters hebt gebruikt bij de aanvraag. Komt daar hetzelfde resultaat uit? Dan kijken we vanaf daar even verder!

0 Kudos
Szig-2
Level 2
Topicstarter

Zoals je aan de screenshot kan zien lukt het niet. De cm mac is niet goed afgemeld dus aanmelden lukt niet. Hoofdletters maken niet uit. Iemand moet die cm mac afmelden van de vorige klant.

0 Kudos
puppie
Level 17

@Szig-2 er staat nergens in jouw afbeelding dat er een mac adres actief staat.
Er staat dat het niet gelukt is.
Heb jij de handleiding van @Shane nu uitgevoerd of...?

Heb jij de fritzbox al naar de fabrieksinstellingen gezet voordat je deze wilt aanmelden.

0 Kudos
Szig-2
Level 2
Topicstarter

Ik heb de app opnieuw geinstalleerd,  maar na aanmelden krijg ik dezelfde melding. De fritzbox is dus niet aangesloten op dit moment, alleen de sagemcom modem. Die fritz sluit ik aan als het lukt om het modem aan de sluiten. 

 

Zitten hier ziggo techneuten die in de backend kunnen kijken?

0 Kudos
puppie
Level 17

Dat kunnen de medewerkers van ziggo misschien, die herken je aan het oranje woord ziggo voor hun naam.

0 Kudos
Szig-2
Level 2
Topicstarter

Kan jij voor mij navragen waarom mijn cm mac niet werkt? Heb alles gedaan wat je had gezegd, ik blijf de foutmelding krijgen dat ik contact moet opnemen.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Szig-2 , jammer dat het antwoord van mijn collega @Shane niet de oplossing was bij je. Ik heb je melding intern doorgezet om dit verder uit te zoeken. Zodra wij hierover een reactie hebben, hoor je het gelijk van ons! 

0 Kudos