Ik heb een fritzbox 6660 overgenomen van de vorige klant hier die nu weg is bij ziggo. Die werkte prima. Nu wil ik deze aansluiten. Als ik de cm mac invul krijg ik te zien dat het niet werkt. Klantenservice komt er niet uit en verwijst me naar het forum. Is de cm mac nog ergens aanwezig in het netwerk? Kan deze worden afgemeld?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
alleen de Fritzbox aangesloten of ook het Ziggo modem ?
Alleen het sagemcom modem is nu aangesloten. Ik begreep dat je het moet wisselen als je het modem hebt aangemeld.
Je kan beide modems gelijktijdig aansluiten zolang je maar geen splitter gebruikt met een band high/low/pass filter. En ze aan de LAN zijde maar gescheiden houd en niet aan elkaar aansluit. Zo heb ik vorige week mijn Ziggo modem weer geactiveerd zodat ik een abonnements wijziging van XXL naar wifi start/middel in gang kon zetten.
Op dit moment is het Ziggo modem inclusief telefonie actief op mijn wifi-start abonnement. Mijn Fritz!Box is administratief uit de ‘Vodafone&Ziggo’ ‘Mijn Ziggo’ omgeving verwijderd. Maar mijn Fritz!Box is nog steeds actief op XXL internet snelheid. Het zou zo maar kunnen zijn dat de Fritz!Box nog actief is op de internet abonnementsnelheid van de vorige eigenaar.
Administratief gaat er iets niet goed bij Ziggo bij het deactiveren van eigen modems.
Ja helaas. Werkt nog niet. Hopelijk kan iemand van Ziggo deze cm mac (privé gezet door een moderator ivm. privacy redenen.) eruit halen zodat ik mijn fritzbox kan registeren. 2 modems tegelijk heb ik geen behoefte aan 😀
Hey @Szig-2, welkom op onze Community! 2 modems is wel teveel van het goeie. Wat dacht je van 3? 😉 Nee, dat is flauw. Goed dat je hiervoor een topic hebt aangemaakt.
Zo te zien gaat er iets niet helemaal lekker met de activering van je eigen modem. Ik zet even op een rijtje wat belangrijk is voor de activatie van je eigen modem.
Wat je vooraf moet weten!
1. Ben je een nieuwe klant en wil je een eigen modem aansluiten? Dan is het van belang dat eerst het Ziggo modem wordt aangesloten om het abonnement te activeren.
2. Het modem moet de Ziggo specificaties, waaronder DOCSIS 3.1 ondersteunen.
3. Staat je eigen modem actief? Dan is het niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen in je abonnement. Daarvoor moet het Ziggo modem weer geactiveerd voor worden.
4. Zie ook: Eigen modem | Ziggo
Registreer je Eigen Modem
Download de Vodafone & Ziggo app. Registreer vervolgens in de Vodafone & Ziggo app je eigen modem. Volg hiervoor de volgende stappen:
1. Open de Vodafone & Ziggo app
2. Druk onderaan op Producten
3. Kies voor Internet
4. Zoek je modem (vaak Connectbox) en druk op Meer info
5. Kies onderaan voor Registreer een Nieuw modem
6. Vul je eigen modemgegevens in. Bij het MAC-adres is het ook van belang om hoofdletters te gebruiken.
Let op: Activeer je het Ziggo modem via de app terwijl deze al actief is? Dan krijg je de volgende foutmelding: 'MAC-adres al in gebruik'. Krijg je een andere foutmelding te zien? Installeer de Vodafone & Ziggo app opnieuw. Vervolgens doorloop je de stappen opnieuw en dubbel-check of je de juiste gegevens invoert.
Activeren van het Ziggo Modem
Staat je eigen modem ge-registreert, maar wil je toch weer terug naar het Ziggo modem? Doorloop deze stappen voor het activeren van het Ziggo Modem wanneer je eigen modem actief staat.
1. Ga naar ''Producten - Internet''
2. Klik op ''meer info bij Wifi-modem''
3. Je ziet de informatie van je eigen modem
4. Klik op Ik wil mijn Ziggo modem opnieuw gebruiken
5. Je ziet de gegevens van Ziggo modem. Bevestig je aanvraag.
6. Klik in de pop-up op Ja, ik wil mijn ziggo modem opnieuw gebruiken.
7. De aanvraag is compleet.
Let ook op de volgende punten: Activeer geen oud Ziggo modem & Activeer geen ontvangen modem van Ziggo, de activatie van een ontvangen modem gaat vanzelf.
@Szig-2 Laat het me even weten als je de Vodafone & Ziggo app opnieuw hebt geïnstalleerd en hoofdletters hebt gebruikt bij de aanvraag. Komt daar hetzelfde resultaat uit? Dan kijken we vanaf daar even verder!
Zoals je aan de screenshot kan zien lukt het niet. De cm mac is niet goed afgemeld dus aanmelden lukt niet. Hoofdletters maken niet uit. Iemand moet die cm mac afmelden van de vorige klant.
Ik heb de app opnieuw geinstalleerd, maar na aanmelden krijg ik dezelfde melding. De fritzbox is dus niet aangesloten op dit moment, alleen de sagemcom modem. Die fritz sluit ik aan als het lukt om het modem aan de sluiten.
Zitten hier ziggo techneuten die in de backend kunnen kijken?
Dat kunnen de medewerkers van ziggo misschien, die herken je aan het oranje woord ziggo voor hun naam.
Kan jij voor mij navragen waarom mijn cm mac niet werkt? Heb alles gedaan wat je had gezegd, ik blijf de foutmelding krijgen dat ik contact moet opnemen.
Dank je wel, hopelijk gaat het nu wel werken de fritzbox aan te melden. Net nog niet ieder geval 😀
Hey @Szig-2,
Wat balen om te lezen dat het nog steeds niet werkt. Inmiddels is er een update vanuit de interne melding. Er speelt momenteel een incident waarbij de functionaliteit om je eigen modem te activeren niet werkt zoals het hoort. Het probleem is in onderzoek alleen is er nog geen verwachte oplostijd bekend. Er wordt in ieder geval aan gewerkt vanuit onze kant. Het beste kan je om de zoveel tijd opnieuw proberen om het modem te activeren.
Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Zodra er een definitieve oplossing is, laten we dat weten via deze topic!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.