Vraag
Reacties
Oplossing
fredvanc
Level 3

Fritzbox modem van ziggo????

Hallo allemaal

Belde net  ziggo met de vraag welk modem ik krijg als ik naar ziggo voor  internet ga.

(Zit momenteel nog bij kpn)

Wou vragen of het mogelijk is de UBC1318ZG bij ziggo Complete te krijgen als nieuwe abbonnee.

De man vertelde me doodleuk dat het modem dat ik zou krijgen veel beter was.

Op mijn vraag welk modem dat dan zou zijn vertelde hij dat het een AVM Fritz Box zou zijn.....

Dat klopt toch voor geen meter......of wel???

Groetjes fredvanc

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
28 Reacties 28
Template
Level 17

Met de connectbox nog nooit last gehad met gamenm

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Hogere snelheden, zijn enkel nodig of nuttig voor grote downloads niet direct voor gameplay althans dat is mijn ervaring de ping en latency zijn van veel groter belang. Klopt het dat je nu op een DSL koperlijn zit welke snelheid zou je willen afnemen?

De Connectbox is op zich niks beter of slechter dan de Experia die je nu vermoedelijk hebt. De chip in de connectbox zorgde bij diverse gamers voor problemen. Genoeg topics waar dat met de Ubee was opgelost. Het zal zeker schelen of je recreatief of meer competitief speelt.

0 Kudos
fredvanc
Level 3
Topicstarter

Ja klopt . Heb nu de experiabox van kpn.

In mijn geval kan de snelheid via de koperlijn niet hoger dan 71/17

En dit al met bonded koper.

Bij ziggo lijkt me  het complete interessant.

300/30

Wist niet dat je bij ziggo 14 dagen bedenktijd hebt nadat de kabel al actief is gemaakt......

Klopt dit echt??

0 Kudos
Jan F.
Level 20

Lees de algemene voorwaarden maar eens door

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Jan F.  schreef:

Lees de algemene voorwaarden maar eens door

Is het niet zo dat de 14 dagen periode in gaat op het moment van bestellen? Ik zal het zelf ook weer eens na lezen. https://www.ziggo.nl/voorwaarden 

Meteen al op de eerste pagina, na acceptatie, dat is niet na oplevering/activering.

In het kort

Om een dienst af te nemen heb je Kabel TV nodig.
 Je sluit altijd een abonnement af voor onbepaalde tijd. En kunt maandelijks opzeggen.
 Soms geldt er een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting.
 Extra zenders zijn maandelijks opzegbaar.
 We kunnen je aanvraag afwijzen, bijvoorbeeld als je facturen nog niet betaald hebt.
 Na acceptatie van je aanvraag heb je 14 kalenderdagen bedenktijd.

0 Kudos
fredvanc
Level 3
Topicstarter

fredvanc_0-1626423098379.png

Dan houd het helaas op.

Bovenstaande ping grafiek wil ik niet missen door een belabberde puma chip.

Vraag me af waarom ze bij ziggo zo moeilijk doen over modemkeuze binnen ziggo zelfs.

Maar ja . Misschien komt het er nog eens van.

Iedereen hartelijk bedankt voor de antwoorden en  suggesties.

Groetjes fredvanc

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

denk dat ziggo moeilijk doet over een modem keuze omdat ze dan meerdere merken type modems moeten ondersteunen en zelf geen controle hebben  over de firmware 

ook kunnen ze dan klanten geen ondersteuning meer bieden omdat apparatuur (zelf gekocht modem) eigendom is van de klant zelf en klanten alsnog ziggo de schuld geeft als er iets niet (goed) werkt 

0 Kudos
fredvanc
Level 3
Topicstarter

Dat snap ik natuurlijk.

Wat ik bedoel is vrije keuze in de modems die al door ziggo worden geleverd....

Zoals de ubee 1318

Wie weet wat de echte reden is dat ze daar zo moeilijk over doen.

Misschien is de ubee 1318 aan het ,,zakelijk internet,, gekoppeld.

(Dus veel minder aansluitingen op de lijn) en is dat de reden waarom….

RoWi.
Level 20

@fredvanc 

Moeilijk doen is wellicht een te sterke term, het is nu eenmaal beleid. Dat beleid is bij je huidige provider niet heel anders waar het de standaard modem/routers betreft. Wie een goed werkende V10 heeft krijgt niet zomaar de v10a of de v12. De Ubee is mogelijk net iets duurder dan de Connectbox bij alles gaat het om de kosten, dat kan de reden zijn dat deze standaard voor zakelijke klanten wordt ingezet, plus mogen deze klanten betere kwaliteit hardware verwachten vanwege de hogere kosten van het abonnement.