Inmiddels heb ik de fritz!box 6660 keurig kunnen installeren inclusief verbinding met internet.
de telefoon heb ik nog niet kunnen regelen, ik ontving van ziggo een pdf waar ik niet zo goed raad mee weet, ik kan niet vinden waar dat moet worden ingevuld
2e probleem is dat ik geen Tv zenders kan ontvangen, dat moet toch gewoon kunnen zonder ziggo modem of heb ik dat wel nodig? Tijdelijk kijk ik nu via Google TV met de app van ziggo. Dat moet toch anders kunnen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zie paragraaf 5 op deze pagina voor configuratie-instructies m.b.t. telefonie.
Hoe wil je TV kijken, met een coaxkabel direct op een TV aangesloten (al of niet met een CA-module + smartcard) of met een decoder (Mediabox)? In het laatste geval, welk type decoder?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zie paragraaf 5 op deze pagina voor configuratie-instructies m.b.t. telefonie.
Hoe wil je TV kijken, met een coaxkabel direct op een TV aangesloten (al of niet met een CA-module + smartcard) of met een decoder (Mediabox)? In het laatste geval, welk type decoder?
Waar wil je TV mee kijken?
PC / laptop / mediabox / TV enz. ???
De ziggo informatie hieronder lijkt me niet geheel juist.
De mini gebruikt in het geheel geen dvb-c
En voor alle interactieve content (waaronder opnames) wordt met de huidige mediaboxen internet gebruikt.
Kan ik ook alle Ziggo televisiediensten gebruiken met mijn eigen modem?
Onze televisiediensten worden niet geleverd via het modem. Het televisie (DVB-C) signaal komt direct je woning binnen via de kabel, waar het signaal door bijvoorbeeld een mediabox of CI+ module wordt omgezet naar je televisie. Het gebruik van een eigen modem heeft dus geen invloed op de werking van onze televisiediensten.
Voor het gebruik van interactieve televisie- en streamingdiensten zoals Netflix is uiteraard wel een internetverbinding nodig. Je dient er zelf voor te zorgen dat deze verbinding naar je mediabox of andere apparaten wordt gestuurd.
De Fritz!box heeft vier DVB-C tuners. Daarmee kun je alle niet gecodeerde TV zenders ontvangen. Die kun je dan via je LAN op PC's telefoons of tablets bekijken.
@caesar schreef:De Fritz!box heeft vier DVB-C tuners. Daarmee kun je alle niet gecodeerde TV zenders ontvangen. Die kun je dan via je LAN op PC's telefoons of tablets bekijken.
Ik ben niet op de hoogte van alle (on)mogelijkheden van de Fritz boxen. Veranderd niets aan dat de mini in het geheel geen dvb-c gebruikt, en voor alle interactieve content (waaronder opnames) met de huidige mediaboxen internet gebruikt wordt. En dus waarschijnlijk grotendeels nutteloos zijn in combinatie met eigen router.
Hoe keek je TV voordat je de FRITZ!Box hebt aangesloten? De FRITZ!Box is toch alleen maar ipv het Ziggo Modem gekomen, verder is er dus buiten je telefonie en Wifi SSID’s niets aan je installatie veranderd. Eventuele Ziggo Smart wifi pods doen het niet meer, die werken alleen in combinatie met een Ziggo modem.
De telefonie gegevens in de PDF zijn de gebruikersnaam en wachtwoord voor je Ziggo vaste telefonie verbinding. Als je FRITZ!Box van de laatste firmware is voorzien, was daar door gebruik van de installatie wizard om gevraagd. Dat kan ook achteraf via het menu bij telefonie. Zorg dat je FRITZ!Box van de laatste firmware is voorzien en doe eventueel een factory reset en doorloop de installatie wizard opnieuw. Dan kan je namelijk Ziggo als telefonie provider kiezen en is de installatie redelijk eenvoudig.
Gebruik van DVB-C in de FRITZ!Box gaat alleen ten koste van DOCSIS 3.0 kanalen. Je hebt 33 32 DOCSIS 3.0 kanalen of je hebt 29 DOCSIS 3.0 kanalen/4 DVB-C transponders. Daar merk ik overigens met mijn abonnement 400/40 Mbit/s niets van.
@Karel. Er zijn maximaal 32 SC-QAM-kanalen (ED3.0) en 1 OFDM-kanaal (D3.1). Bij sommige CMTS's (Cadant/Arris/CommScope) is 31 SC-QAM de norm. Het OFDM-kanaal wordt primair gebruikt, de SC-QAM-kanalen dienen enkel als backup.
Toen ik nog een 1 Gb abonnement had (nu heb ik 1,2 Gb), heb ik wel eens iets over de 100 MB/sec gehaald bij het downloaden. Ik had dus de DVB-C tuners actief.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.