HCL1991

Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Frequent uitvallen internet

 

Hallo allemaal,

 

Internet valt bij mij frequent uit. Dan gaat de modem vanzelf herstarten. Kabel en wifi verbinding valt dan weg. Dit schept veel frustratie als je een stabiele verbinding nodig hebt om te communiceren met je werk.

 

Monteur was onlangs gekomen en AOP vervangen. Sindsdien is het probleem minder frequent geworden maar nog steeds aanwezig. Internet valt nog steeds om de zoveel tijd uit. Ik zie van die T3 dingen. Ik heb alvast wat output voor jullie opgezocht om uit te zoeken hoe het hiermee zit.

 

Groet,

 

Hoc Leng Chung

 

Edit: AOP foto toegevoegd

53 Reacties 53
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dit gaat nog steeds niet helemaal lekker, HCL1991
Goed dat je ons gevonden hebt, bedankt voor jouw uitgebreide en volledige bericht en welkom op de community! 

Aangezien er een paar dagen geleden een monteur is geweest en de problemen niet opgelost zijn, moeten we gewoon opnieuw een afspraak maken. Ik heb de monteur ingepland voor donderdag 01-07-2021 tussen 8:00-13:00 uur.
Wanneer dit niet gelegen komt, dan mag je de afspraak zelf verplaatsen in Mijn Ziggo.

Uiteraard zijn de communityleden bij deze alsnog uitgenodigd om jouw signaal onder de loep te nemen 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder @HCL1991. Zijn de problemen met de verbinding/ modem inmiddels verholpen door de monteur? Of ervaar je na het bezoek van de monteur nog steeds problemen? We horen graag van je! 

Leo65

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een vraag omtrent mijn Arris....

Hij houd zijn instellingen niet vast, wanneer hij van het stroom geweest is.

Alleen de apparatuur die via een utp.kabel verbonden zijn hebben een internet verbinding.....alle apparaten die via Wifi verbonden zouden moeten zijn krijgen geen verbinding.

Ik moet om weer verbinding met wifi te krijgen de modem een harde reset geven door achterop de reset knop te drukken.

 

Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik op dit forum een vraag kan stellen, maar ik kom er niet uit, vandaar op deze manier.

Mijn excuses hiervoor.

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, 

 

Dank voor terugkoppeling. Sindsdien zijn er 3 monteurs langsgeweest. 

Monteur nr 2 kwam vorige week maandag en heeft dingen doorgemeten en onderdelen vervangen in de buitenkast. Hij had verder een melding gemaakt van slechte upstream network voor hele wijk heb ik vernomen. Volgens Monteur nr2 zou het goed zijn na die wijkmelding.

 

In de dagen erna ervaarde ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik zag dat de community hier een afspraak voor mij had gemaakt voor nog een monteur op de vrijdag erna. DIe heb ik door laten gaan. Moneur nr 3 kwam toen vorige week vrijdag aan om dingen te bekijken. Echter was het systeem om historische netwerk signalen te bekijken uit de lucht. Enige wat die monteur kon doen was mij nogmaals verzoeken om te doublechecken of het probleem zich speelt bij bedraad gebruik van internet. Hij kan zelf weinig doen aan het signaal want bij de metingen van toen was het signaal gewoon goed. Na deze afspraak ging ik dus nogmaals bekijken of het probleem nog steeds zich voordoet. En jawel dezelfde dag en in het weekend nog steeds zelfde probleem. Verbinding valt weg, rode lampjes overal. Bedraad werkt niet.

 

Monteur afspraak gemaakt en vandaag deze zelfde monteur nr3 nogmaals gekomen als monteur nr4. Deze keer deed het historische netwerk systeem het wel. En daaruit kon die zien dat er een slecht signaal was geweest in het weekend. En waarschijnlijk ervoor ook. Dat zou mijn problemen kunnen verklaren. De monteur kon alleen niet garanderen of het probleem zich nooit meer voor zou doen. Ziggo zou constant sleutelen aan het het netwerk en er worden monteurs op dit soort storingen afgestuurd als het zich voordoet. Wel staat vast dat het waarschijnlijk buitenshuis is en een wijkprobleem. Hij zelf kon mij alleen maar adviseren om constant te klagen. Op dit moment is het een kwestie wat buiten gebeurt. Ook werd mij gesuggereerd om wellicht ook de buren te vragen hoe het zit. Ik maakte daarbij gelijk de opmerking van dat het niet per se mijn taak is om op te sporen of het probleem aan de buitenkant aan mij ligt. En dat Ziggo zelf mijn buren ook kan benaderen om dit probleem op te lossen.  Monteur heeft toen mijn modem vervangen om voor de zekerheid extra uitsluitsel te hebben van of het probleem aan mij ligt of niet. HIj heeft toegezegd om alles wat die heeft gedaan ook goed te loggen zodat de volgende monteur weet dat die net zo goed gewoon het wijk probleem moet aanpakken en niet weer naar mijn huis om te kijken hoe het zit. Het zit hier binnen vrij goed nu. Op dit moment nog niet echt verbindingsproblemen gehad. Ik hoop dat het nu goed is.  Anders zal ik zoals gesuggereerd doorgaan met klagen.

 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update:

Nog steeds internet die wel eens uitvalt. Tijd om weer te klagen. Deze keer hoeft de monteur niet meer te komen. Dit is een wijk probleem. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @HCL1991,

Ontzettend balen dat je nog steeds last hebt van problemen met de verbinding! Ik heb nog eens een blik geworpen op de verbinding, maar die ziet er op dit moment prima uit. Heb je de afgelopen dagen ook bijgehouden op welke momenten (datum en tijdstip) je problemen ervaart? Ik laat in tussentijd een meting lopen om de komende dagen de verbinding nauwkeuriger te kunnen monitoren. Zie jij kans de komende 2 dagen de uitvalmomenten bij te gaan houden? Aan de hand van mijn meting en jouw data kan ik beter bepalen welke vervolgstappen er nodig zijn. Ook bij jou dient de verbinding namelijk fatsoenlijk te werken.

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag even contact gehad met ziggo chat. Die vroeg mij om te kijken of het een netwerkconflict probleem was. Om dit uit te zoeken had ik allereerst de wifi van de connectbox uitgeschakeld zodat deze alleen bedraad naar mijn 2e access point gaat. Dit deed ik rond 10 uur nogwat. 2 uur later tijdens pauze viel internet weer uit. Ik ben nu bezig met zonder draad aan te sluiten en alleen maar via de wifi van de connectbox werken. Verbinding is tot nu toe weer ok. 

 

Ik kan vandaag sowieso kijken wat er gebeurt. Morgen moet ik wel naar mijn werk toe en dan ben ik niet thuis. K kan altijd nog die netwerkhistorie raadplegen.  Ik zorg er verder dan ook voor dat mijn google home mini in ieder geval via wifi verbinding maakt direct met de connectbox voor de hele dag. De dag na morgen ben ik weer thuis aan het werken dan kan ik alles wel zelf monitoren.

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: Net weer internet die wegviel. Deze keer gebruikte ik geen router. Alleen en enkel de wifi en de laptop. Ik ga weer klagen bij de ziggo chat.

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: Net weer internet die wegviel. Alleen wifi via connectbox gebruikt en laptop. Lange balk wit lampje knipperde, internet en wifi lampjes werden groen, lange balk werd op gegeven moment groen, na lange tijd groene lampjes weg en is lange balk weer wit en consistent. Dan werkt internet weer. Ook bedraad bekeken of die werkt. Dan krijg je die melding van dat de 'verbinding was verbroken en je kunt klikken op een knop om te troubleshooten' in de chrome browser. Deze knop vindt geen problemen. Let op! 55 min geleden viel het internet ook al uit!

 

Bijgevoegd nog een upstrean, downstream, netwerk historie raport. Iets met TLV-11 is afgelopen 2 uur dus gebeurd en die komen overeen met dat 2x uitvallen van dat internet. Ik zal voor zover ik nog thuis ben updates blijven delen. 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: Internet viel weer weg. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@HCL1991 Ontzettend irritant dat de verbinding weer wegviel zeg! Ik heb mijn metingen en jouw bevindingen nu ook even voorgelegd bij onze netwerkspeciliasten. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het onder dit topic weten. De individuele monteursafspraak van dinsdag 13 juli 2021 laat ik eerst staan. Mocht deze afspraak niet meer nodig zijn, dan hoor je het van me. 

Tot slot; kun je controleren of je smarthome apparatuur in het thuisnetwerk hebt hangen? Zo ja, wil je dan ook in tussentijd naar deze stappen kijken?

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: Net internet weer uitgevallen. Ik heb thuis geen Bosch, Siemens of Nefit smarthome apparatuur. Ik heb een wifi LG airco en een sonoff stopcontact. Deze waren beiden NIET verbonden met mijn connectbox tijdens de testen van gisteren. 

 

Ik heb verder de firmware van de modem gecheckt. Deze is nieuwer dan de versie genoemd in die thread. Dus dit probleem zou al opgelost moeten zijn. Andere netwerk dingen zijn ook weer toegevoegd in het historie bestand. Weer een TLV-11 ding wat correspondeert bij wegvallen van de verbinding.

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: net internet weer uitgevallen. Weer TLV-11 melding.

 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: Internet weer uitgevallen. Weer TLV-11 melding. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@HCL1991 Kun je ten behoeve van het onderzoek de LG en Sonoff eens tijdelijk van het netwerk afhalen? Check daarnaast ook of er op dit moment 1 of meer apparaten in het netwerk hangen die continue de down en upstream belasten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan download (P2P) software zoals een torrentclient. 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Ik heb ze erafgehaald. Torrentclient staat soms aan maar heel vaak gewoon niet. Ook gewoon tijdens dat uitvallen. Wat wel vaak aanstaat is de RemoteDesktop app van microsoft en youtube. 

 

Verder Rond 12 uur weer TLV-11, uitgevalde internet.

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: Internet uitgevallen. Weer TLV-11. Deze keer enkel 1 laptop die wifi verbinding heeft met de connectbox. 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: internet uitgevallen, TLV-11, Alleen gewerkt met laptop op de wifi. Youtube stond aan. Remote desktop niet.

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: Internet net weer uitgevallen. Lijkt wel een patroon, ochtend valt die meestal bij opstaan uit. Geen smart apparaten verbonden. Alleen een android telefoon en laptop die beiden niet konden verbinden omdat de modem weer bezig as met opnieuw verbinding maken.

Uitgelicht topic