HCL1991

Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Frequent uitvallen internet

 

Hallo allemaal,

 

Internet valt bij mij frequent uit. Dan gaat de modem vanzelf herstarten. Kabel en wifi verbinding valt dan weg. Dit schept veel frustratie als je een stabiele verbinding nodig hebt om te communiceren met je werk.

 

Monteur was onlangs gekomen en AOP vervangen. Sindsdien is het probleem minder frequent geworden maar nog steeds aanwezig. Internet valt nog steeds om de zoveel tijd uit. Ik zie van die T3 dingen. Ik heb alvast wat output voor jullie opgezocht om uit te zoeken hoe het hiermee zit.

 

Groet,

 

Hoc Leng Chung

 

Edit: AOP foto toegevoegd

53 Reacties 53
HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aparte dag vandaag. Dit is volgens mij de eerste dag van de afgelopen anderhalve maand dat ik volgens mij niet heb kunnen merken dat de verbinding het opeens ophield. Rond 8:13 was er een T3 melding maar ik sliep toen. Dus ik kon niet verifieren of het internet toen het wel of niet deed. 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@HCL1991 Wat jammer dat je na het omzetten van je router naar bridge mode niet een verbetering opmerkte, het is super om te horen dat je er gisteren geen last van hebt gehad maar we moeten dit nog wel even goed in de gaten gaan houden! Ik zie wel consistente T3 errors maar niet in grote aantallen gelukkig. Het modem staat nu nog maar weer een paar uur online, dus ik ben bang dat het weer terugkomt. Mocht dat het geval zijn laat het zeker even weten! 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag best wel wat uitval rond einde van de  dag. Bij elkaar vandaag 5x uitval gehad (allemaal TLV-11).

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@HCL1991 Ik zie inderdaad duidelijk vijf resets van het modem, en één keer dat hij geheel offline is gevallen. Ik zie geen rare sprongen in het signaal op dat moment, dat blijft goed binnen de juiste waardes. Voor de zekerheid: je hebt een eigen router gekoppeld, ik dacht dat je alles via deze router wilde laten draaien maar ik zie dat het modem niet in bridge staat? Kan dat kloppen of heb je juist je eigen router uit het netwerk gehaald? 🙂 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HCL1991_0-1627572771227.png

 

HCL1991_1-1627572804187.png

 

Hij staat gewoon in brige? Ik benader ook de ziggo modem via http://192.168.100.1 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag tweemaal uitgevallen eind einde van de dag. 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@HCL1991 Wat frappant! Hij geeft vanuit jouw kant inderdaad een heel ander beeld. Ik heb het modem in al onze systemen bekeken ter controle, en allemaal geven ze routermodus aan. Daar loopt iets niet helemaal lekker, zou je misschien het modem terug kunnen zetten naar de standaard instellingen (fabrieksreset) en vanuit daar weer in bridge zetten? 

Qua wegvallen zie ik de modem resets ook, maar ik zie geen verbanden met bijvoorbeeld het signaal. Wel zijn op dit modem bepaalde frequenties uitgeschakeld vanwege kabelinterferentie. Dit wordt gedaan om signaalverstoringen te vermijden en kan worden veroorzaakt door slechte materialen, verkeerde montage of kabelschade. Aangezien er ook kabelschade was geconstateerd, denk ik dat we onze dader hebben gevonden. Het kan zijn dat je hierdoor ook problemen hebt ervaren. 

Mocht de fabrieksreset niet uitmaken, kunnen we een monteur voor je inplannen om in de eerste plaats te controleren of de kabelschade geheel is verholpen en om te kijken of we deze frequenties weer voor je kunnen inschakelen.

 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem reset gedaan. Weer in bridge mode gezet. Rond einde van de dag een paar keer uitgevallen TLV-11.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@HCL1991 Ik weet niet wat er aan de hand is met de systemen, want aan mijn kant staat hij nog verkeerd, maar dan moeten we daar gewoon niet op letten 😉 Ik heb voor je een monteur ingepland voor donderdag 5 augustus tussen 12:00 en 18:00 om te controleren of de kabelschade inderdaad volledig is verholpen en om, als dat kan, je frequenties die waren uitgeschakeld door waarschijnlijk de kabelschade weer te laten inschakelen zodat je de gehele verbinding kan gebruiken. Mocht het tijdstip of de dag van de afspraak niet uitkomen kan je deze altijd verplaatsen via Mijn Ziggo. 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe modem net gekregen van monteur. Monteur beweert dat het signaal goed is. Met deze nieuwe modem sinds iets van 14 uur internet aan het gebruiken. Net rond 17:13 weer uitval gehad. Modem staat in bridge mode. Op 17 augustus stap ik over naar KPN internet. Tot die tijd ga ik nog steeds proberen nog iets te bereiken hier met ziggo, ik moet immers elke dag nog steeds vast internet gebruiken voor mijn werk.

HCL1991_1-1628177123145.png

 

HCL1991_0-1628176930010.png

 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Paar keer uitgevallen. 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@HCL1991 Dat je ons ging verlaten was helaas al een feit, maar we moeten inderdaad ons best doen om het hopelijk deze laatste week beter voor je te maken. Aangezien er net een nieuw modem is geïnstalleerd is ook het signaal weer vanaf nul begonnen, hebben we niet heel veel data. Van wat ik kan zien, merk ik hetzelfde op als de monteur: sinds het nieuwe modem is geïnstalleerd ziet het signaal er goed uit. Het modem staat nu ook duidelijk in bridge mode. Het enige wat ik zie, net als wat jij ervaart, is dat de router in de Connectbox zichzelf blijft resetten. Het modem blijft verder operationeel qua status, maar valt dus wel weg. We weten nu zeker dat het niet ligt aan het modem, het signaal of dat het onjuist in bridge staat. Aangezien er verder geen bijzonderheden zijn heb ik een ticket voor je aangemaakt, binnen 24 uur zal er contact met je worden opgenomen over deze zaak. Omdat we tegen het weekend aanhikken kan het zijn dat dit volgende week maandag gaat zijn. Hopelijk kunnen we via die weg toch nog erachter komen wat hier aan de hand is! 

HCL1991
Topicstarter
Level 1
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

T/m gisteren en net rond 5 uur nog steeds dat internet uitval. Iemand van ziggo belde me nog op van dat ze bezig zijn in het centrale netwerk en mij op de hoogte zou houden. Ik ben vandaag in ieder geval overgestapt naar KPN. Uiteindelijk niet opgelost en mij boeit ook niet meer dat het wordt opgelost. Dankzij mij heeft de wijk in ieder geval straks wat beter internet. Dank in ieder geval voor de inspanning. Ik ga deze thread gebruiken als bewijs voor het verhalen van compensatie bij ziggo voor de afgelopen tijd. Het ga jullie allemaal goed! 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@HCL1991 Wat jammer dat je ons toch gaat verlaten! Ik zie inderdaad dat ze de oorzaak hebben gevonden, vervelend dat het voor jou in dit geval te laat komt 😞 

 

Uitgelicht topic