Goedemiddag,
Al enige tijd ervaar ik dagelijks problemen met de ziggo internetverbinding. Onwijs lastig met het thuiswerken. Mijn internetverbinding valt gemiddeld tussen de 1 en 3x per dag uit. Na het uitvallen is de verbinding na 5-15 minuten weer beschikbaar waarna de verbinding direct weer uitvalt om vervolgens na 5 a 15 minuten weer beschikbaar te zijn. Dit gebeurt zowel via de Wifi als via de LAN kabel. Beide LAN en Wifi verbinding zijn direct met het ziggo Modem.
Tijdens het uitvallen van de internetverbinding is op geen manier verbinding met het modem te krijgen (192.168.178.1). Dus ook niet via de LAN kabel.
Onderstaand wat informatie vanuit de router die mogelijk iets meer inzicht geeft.
Bovendien bijgaand de kabelverbindingspunten in mijn huis voordat de kabel het modem bereikt.
Zouden jullie mij kunnen helpen?
Tijd |
Prioriteit |
Omschrijving |
22/06/2021 10:29:8 |
notice |
LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/06/2021 09:51:38 |
critical |
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/06/2021 08:33:53 |
Let op! |
RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/06/2021 03:03:1 |
critical |
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/06/2021 00:41:7 |
Let op! |
RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/06/2021 00:23:46 |
critical |
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 23:26:26 |
Fout |
Service Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 20:07:25 |
critical |
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 20:01:15 |
notice |
TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 19:36:18 |
critical |
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 19:31:3 |
notice |
TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 19:28:25 |
critical |
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 19:02:56 |
notice |
TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 19:00:16 |
critical |
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 18:59:31 |
Fout |
DCC rejected authentication failure;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 18:48:23 |
Let op! |
RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 18:45:11 |
Let op! |
Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 18:44:38 |
Let op! |
RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 18:42:58 |
Fout |
DCC rejected authentication failure;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21/06/2021 18:42:45 |
Fout |
Service Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Kanaal |
Frequentie (Hz) |
Vermogen (dBmV) |
SNR (dB) |
Modulatie |
Kanaalnummer |
1 |
618000000 |
-6.9 |
37 |
256 qam |
3 |
2 |
610000000 |
-5.2 |
38 |
256 qam |
2 |
3 |
602000000 |
-5.2 |
38 |
256 qam |
1 |
4 |
626000000 |
-6.9 |
37 |
256 qam |
4 |
5 |
634000000 |
-4.7 |
38 |
256 qam |
5 |
6 |
642000000 |
-6 |
37 |
256 qam |
6 |
7 |
650000000 |
-5.9 |
37 |
256 qam |
7 |
8 |
658000000 |
-4 |
38 |
256 qam |
8 |
9 |
666000000 |
-4.7 |
35 |
256 qam |
9 |
10 |
674000000 |
-4.2 |
38 |
256 qam |
10 |
11 |
682000000 |
-5.2 |
37 |
256 qam |
11 |
12 |
690000000 |
-7 |
38 |
256 qam |
12 |
13 |
698000000 |
-5.2 |
38 |
256 qam |
13 |
14 |
706000000 |
-4.5 |
38 |
256 qam |
14 |
15 |
714000000 |
-6.4 |
37 |
256 qam |
15 |
16 |
722000000 |
-5.7 |
37 |
256 qam |
16 |
17 |
730000000 |
-6 |
37 |
256 qam |
17 |
18 |
738000000 |
-6.4 |
37 |
256 qam |
18 |
19 |
746000000 |
-6.5 |
37 |
256 qam |
19 |
20 |
754000000 |
-8 |
37 |
256 qam |
20 |
21 |
762000000 |
-8.2 |
36 |
256 qam |
21 |
22 |
770000000 |
-6.7 |
36 |
256 qam |
22 |
23 |
778000000 |
-6.5 |
37 |
256 qam |
23 |
24 |
786000000 |
-7 |
37 |
256 qam |
24 |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal |
Locked Status |
RxMER (dB) |
Fouten voor RS |
Fouten na RS |
1 |
Locked |
37.3 |
1092 |
168 |
2 |
Locked |
38.9 |
1073 |
99 |
3 |
Locked |
38.6 |
849 |
58 |
4 |
Locked |
37.6 |
910 |
164 |
5 |
Locked |
38.6 |
1419 |
209 |
6 |
Locked |
37.3 |
1695 |
253 |
7 |
Locked |
37.3 |
1541 |
195 |
8 |
Locked |
38.9 |
1417 |
187 |
9 |
Locked |
35.7 |
1152 |
114 |
10 |
Locked |
38.6 |
1274 |
56 |
11 |
Locked |
37.6 |
977 |
73 |
12 |
Locked |
38.6 |
868 |
51 |
13 |
Locked |
38.6 |
749 |
76 |
14 |
Locked |
38.9 |
1791 |
5153 |
15 |
Locked |
37.6 |
8503 |
21964 |
16 |
Locked |
37.6 |
10604 |
25554 |
17 |
Locked |
37.6 |
6583 |
11297 |
18 |
Locked |
37.6 |
1747 |
281 |
19 |
Locked |
37.3 |
2053 |
114 |
20 |
Locked |
37.3 |
1618 |
32 |
21 |
Locked |
36.6 |
859 |
49 |
22 |
Locked |
36.6 |
7031103 |
6814 |
23 |
Locked |
37 |
15105800 |
144246 |
24 |
Locked |
37.3 |
44526165 |
969242 |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @Svenstra en een warm welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat je vrijwel dagelijks problemen ervaart met de internetverbinding! Ook jij dient zonder problemen gebruik te kunnen maken van de internetverbinding. Het is daarom ook goed dat je een topic bent gestart op dit forum. Zo te zien heeft expert @Dave al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. En wat hij aangeeft klopt, het aansluitpunt wat te zien is op de foto's is gedateerd. Daarnaast komt het signaal niet helemaal lekker. Om beide punten aan te pakken, moet er een monteur langskomen. Kun je jouw proflielgegevens aanvullen met je postcode en huisnummer? Dan regel ik een afspraak voor je. Geef dan gelijk een aantal data door waarop een afspraak het beste uitkomt.
@Svenstra Hartelijk dank voor het doorgeven van je adresgegevens. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 29 juni 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspaak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek wel de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat de monteur is geweest?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik kan je vertellen dat je AOP foto 2 al niet meer doet aan deze tijd en foto 1 aangesloten via een splitter kan altijd probleem opleveren.
Zie ook dat je dbmV vermogen rond de -6 ligt en dit is randje werk tussen +7 en -7 is goed de jouwe tikt net aan, daar kan wel wat in verbeterd worden.
Ik heb topic vermeld, houd wel rekening door drukte kan het even duren, maar ze komen wel langs.
Als je volgende gegevens in je profiel zet, dan leg ik dit neer bij een Ziggo Moderator.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.
Goedemiddag @Svenstra en een warm welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat je vrijwel dagelijks problemen ervaart met de internetverbinding! Ook jij dient zonder problemen gebruik te kunnen maken van de internetverbinding. Het is daarom ook goed dat je een topic bent gestart op dit forum. Zo te zien heeft expert @Dave al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. En wat hij aangeeft klopt, het aansluitpunt wat te zien is op de foto's is gedateerd. Daarnaast komt het signaal niet helemaal lekker. Om beide punten aan te pakken, moet er een monteur langskomen. Kun je jouw proflielgegevens aanvullen met je postcode en huisnummer? Dan regel ik een afspraak voor je. Geef dan gelijk een aantal data door waarop een afspraak het beste uitkomt.
Super, dankjewel Dave en Paul. Mijn adresgegevens staan er intussen bij. Qua moment van afspraak ben ik flexibel ivm thuiswerken en hotspot op de tel. Daarom bij voorkeur zsm.
@Svenstra Kun je via een priverbericht aangeven op wiens naam het contract precies staat? Op aangegeven adres vind ik nu namelijk geen klantgegevens. Je kan mij een privebericht sturen door op "Berichten" te klikken bovenaan de pagina. Druk daarna op "Bericht opstellen" (Oranje wit symbool met kladblok) en vul dan bij "Verzenden naar" mijn profielnaam (Paul) in. Dan komt het bericht gelijk bij mij uit.
@Svenstra Hartelijk dank voor het doorgeven van je adresgegevens. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 29 juni 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspaak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek wel de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat de monteur is geweest?
We zijn inmiddels een aantal dagen verder @Svenstra. Heeft de monteur het probleem met internet kunnen verhelpen of ervaar je nog steeds dat de verbinding wegvalt?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.