1
Vraag
2
Reacties
Svenstra

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Frequent uitvallen internet

Goedemiddag,

 

Al enige tijd ervaar ik dagelijks problemen met de ziggo internetverbinding. Onwijs lastig met het thuiswerken. Mijn internetverbinding valt gemiddeld tussen de 1 en 3x per dag uit. Na het uitvallen is de verbinding na 5-15 minuten weer beschikbaar waarna de verbinding direct weer uitvalt om vervolgens na 5 a 15 minuten weer beschikbaar te zijn.  Dit gebeurt zowel via de Wifi als via de LAN kabel. Beide LAN en Wifi verbinding zijn direct met het ziggo Modem.

Tijdens het uitvallen van de internetverbinding is op geen manier verbinding met het modem te krijgen (192.168.178.1). Dus ook niet via de LAN kabel.

 

Onderstaand wat informatie vanuit de router die mogelijk iets meer inzicht geeft.

Bovendien bijgaand de kabelverbindingspunten in mijn huis voordat de kabel het modem bereikt.

 

Zouden jullie mij kunnen helpen? 

 

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

22/06/2021 10:29:8

notice

LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

22/06/2021 09:51:38

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

22/06/2021 08:33:53

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

22/06/2021 03:03:1

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

22/06/2021 00:41:7

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

22/06/2021 00:23:46

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 23:26:26

Fout

Service Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 20:07:25

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 20:01:15

notice

TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 19:36:18

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 19:31:3

notice

TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 19:28:25

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 19:02:56

notice

TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 19:00:16

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 18:59:31

Fout

DCC rejected authentication failure;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 18:48:23

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 18:45:11

Let op!

Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 18:44:38

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 18:42:58

Fout

DCC rejected authentication failure;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/06/2021 18:42:45

Fout

Service Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=e4:57:40:5c:a3:d5;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:99;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

 

Svenstra_0-1624356132044.png

 

 

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

618000000

-6.9

37

256 qam

3

2

610000000

-5.2

38

256 qam

2

3

602000000

-5.2

38

256 qam

1

4

626000000

-6.9

37

256 qam

4

5

634000000

-4.7

38

256 qam

5

6

642000000

-6

37

256 qam

6

7

650000000

-5.9

37

256 qam

7

8

658000000

-4

38

256 qam

8

9

666000000

-4.7

35

256 qam

9

10

674000000

-4.2

38

256 qam

10

11

682000000

-5.2

37

256 qam

11

12

690000000

-7

38

256 qam

12

13

698000000

-5.2

38

256 qam

13

14

706000000

-4.5

38

256 qam

14

15

714000000

-6.4

37

256 qam

15

16

722000000

-5.7

37

256 qam

16

17

730000000

-6

37

256 qam

17

18

738000000

-6.4

37

256 qam

18

19

746000000

-6.5

37

256 qam

19

20

754000000

-8

37

256 qam

20

21

762000000

-8.2

36

256 qam

21

22

770000000

-6.7

36

256 qam

22

23

778000000

-6.5

37

256 qam

23

24

786000000

-7

37

256 qam

24




Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Fouten voor RS

Fouten na RS

1

Locked

37.3

1092

168

2

Locked

38.9

1073

99

3

Locked

38.6

849

58

4

Locked

37.6

910

164

5

Locked

38.6

1419

209

6

Locked

37.3

1695

253

7

Locked

37.3

1541

195

8

Locked

38.9

1417

187

9

Locked

35.7

1152

114

10

Locked

38.6

1274

56

11

Locked

37.6

977

73

12

Locked

38.6

868

51

13

Locked

38.6

749

76

14

Locked

38.9

1791

5153

15

Locked

37.6

8503

21964

16

Locked

37.6

10604

25554

17

Locked

37.6

6583

11297

18

Locked

37.6

1747

281

19

Locked

37.3

2053

114

20

Locked

37.3

1618

32

21

Locked

36.6

859

49

22

Locked

36.6

7031103

6814

23

Locked

37

15105800

144246

24

Locked

37.3

44526165

969242

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

Goedemiddag @Svenstra en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je vrijwel dagelijks problemen ervaart met de internetverbinding! Ook jij dient zonder problemen gebruik te kunnen maken van de internetverbinding. Het is daarom ook goed dat je een topic bent gestart op dit forum. Zo te zien heeft expert @Dave! al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. En wat hij aangeeft klopt, het aansluitpunt wat te zien is op de foto's is gedateerd. Daarnaast komt het signaal niet helemaal lekker. Om beide punten aan te pakken, moet er een monteur langskomen. Kun je jouw proflielgegevens aanvullen met je postcode en huisnummer? Dan regel ik een afspraak voor je. Geef dan gelijk een aantal data door waarop een afspraak het beste uitkomt. 

Bekijk in context

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

@Svenstra Hartelijk dank voor het doorgeven van je adresgegevens. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 29 juni 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspaak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek wel de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat de monteur is geweest?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 24028Posts
  • 1060Oplossingen
  • 7681Likes

Ik kan je vertellen dat je AOP foto 2 al niet meer doet aan deze tijd en foto 1 aangesloten via een splitter kan altijd probleem opleveren.

Zie ook dat je dbmV vermogen rond de -6 ligt en dit is randje werk tussen +7 en -7 is goed de jouwe tikt net aan, daar kan wel wat in verbeterd worden.

 

Ik heb topic vermeld, houd wel rekening door drukte kan het even duren, maar ze komen wel langs.

 

Als je volgende gegevens in je profiel zet, dan leg ik dit neer bij een Ziggo Moderator.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

Goedemiddag @Svenstra en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je vrijwel dagelijks problemen ervaart met de internetverbinding! Ook jij dient zonder problemen gebruik te kunnen maken van de internetverbinding. Het is daarom ook goed dat je een topic bent gestart op dit forum. Zo te zien heeft expert @Dave! al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. En wat hij aangeeft klopt, het aansluitpunt wat te zien is op de foto's is gedateerd. Daarnaast komt het signaal niet helemaal lekker. Om beide punten aan te pakken, moet er een monteur langskomen. Kun je jouw proflielgegevens aanvullen met je postcode en huisnummer? Dan regel ik een afspraak voor je. Geef dan gelijk een aantal data door waarop een afspraak het beste uitkomt. 

Svenstra
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Super, dankjewel Dave en Paul. Mijn adresgegevens staan er intussen bij. Qua moment van afspraak ben ik flexibel ivm thuiswerken en hotspot op de tel. Daarom bij voorkeur zsm. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

@Svenstra Kun je via een priverbericht aangeven op wiens naam het contract precies staat? Op aangegeven adres vind ik nu namelijk geen klantgegevens. Je kan mij een privebericht sturen door op "Berichten" te klikken bovenaan de pagina. Druk daarna op "Bericht opstellen" (Oranje wit symbool met kladblok) en vul dan bij "Verzenden naar" mijn profielnaam (Paul) in. Dan komt het bericht gelijk bij mij uit. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

@Svenstra Hartelijk dank voor het doorgeven van je adresgegevens. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 29 juni 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspaak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek wel de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat de monteur is geweest?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

We zijn inmiddels een aantal dagen verder @Svenstra. Heeft de monteur het probleem met internet kunnen verhelpen of ervaar je nog steeds dat de verbinding wegvalt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic