RuudBKH7

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Foutmelding over certificaat bij opstarten outlook office 2016

Ik krijg sinds gisteren de melding  als onderstaande, zodra ik mij outlook opstart.

Ik krijg er 3: voor de pop, de smtp en de imap server van Ziggo.

Het lijkt ontstaan nadat ik de virusengine van mijn avast antivirus heb bijgewerkt. (betaalde versie)

 

Wat kan ik doen om van die melding af te komen. Ligt het probleem bij Avast?

 

 

RuudBKH7_0-1623940518289.png

RuudBKH7_1-1623940644362.png

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RuudBKH7
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Toch maar mail gestuurd naar Avast en een bug melding in de avast interface gestuurd. na ca 2 uur waren de meldingen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.     Conclusie: soms helpt het blijkbaar om gewoon een melding te maken.

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vreemde foutmelding, nog nooit gezien bij Outlook en ik gebruik hem zelf sinds 1997 en heb hem op honderden computers geïnstalleerd sinds 1997.

 

Ik zie ook Avast in dat certificaat staan.

Veel antivirussen hebben de neiging om vaak te strak te staan en/of vals positieven aan te geven.

 

Mijn advies: verwijder Avast, Defender neemt de beveiliging vanzelf over.

Avast Deïnstallatie | Download aswClear om Avast te verwijderen

 

Dit is de reden dat ik al sinds 2006 Defender gebruik van Microsoft (eerder onder andere namen als Microsoft bedrijfs-antivirus) en installeerde op alle honderden particuliere en bedrijfsmatige computers, waar ik het onderhoud van uitvoerde.

Nooit meer geblokte verbindingen als netwerkverbindingen, printers en mailprogramma's gezien en ook geen virussen en malware gezien op die computers.

RuudBKH7
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Toch maar mail gestuurd naar Avast en een bug melding in de avast interface gestuurd. na ca 2 uur waren de meldingen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.     Conclusie: soms helpt het blijkbaar om gewoon een melding te maken.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, dank voor je update, dat kan anderen ook weer verder helpen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Yes, goed dat je die melding hebt gedaan @RuudBKH7. Ook thanks voor het delen van de oplossing 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Uitgelicht topic