1
Vraag
2
Reacties
Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Foutmelding bij verzenden mail naar @ziggo adres

Ik zie de laatste tijd een raar fenomeen bij het sturen van een mail naar een @Ziggo.nl adres.

 

Ik krijg een mail van een kennis, afzender is (bijvoorbeeld) ******@ziggo.nl

 

Vervolgens typ ik een reply, en ik krijg vrijwel meteen een error terug in de vorm van de een mail:

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================
Onderwerp: Re: De Gulden
--Apple-Mail=_F4FAE87D-CDBD-4B5A-A500-41CBBE9C2F6A Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Content-Type: text/plain; charset=utf-8  Ik ben benieuwd of de stijging de komende dagen doorzet, hoogste vandaag = was 7,1 cent per stuk.  > Op 21 mei 2021, om 17:09 heeft *****@ziggo.nl het volgende
======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


*.*****@ziggo.nl
   host mx.tb.mail.iss.as9143.net [212.54.42.8]
   SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<*.****@ziggo.nl>:
   550 5.1.1 MXIN501 mailbox *.*****@ziggo.nl unknown ;id=k6sklNGegiISOk6sklCi8x;sid=k6sklNGegiISO;mta=mx2.tb;d=20210521;t=171610[CET];ipsrc=212.54.42.169;
Reporting-MTA: dns; smtpq6.tb.mail.iss.as9143.net

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;*.*****@ziggo.nl
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx.tb.mail.iss.as9143.net
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 MXIN501 mailbox *.****@ziggo.nl unknown ;id=k6sklNGegiISOk6sklCi8x;sid=k6sklNGegiISO;mta=mx2.tb;d=20210521;t=171610[CET];ipsrc=212.54.42.169;

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ik heb het oorspronkelijke emailadres dus even weggehaald, maar opvallend is dat er kennelijk bij ziggo een . wordt toegevoegd aan het mailadres, waarop dus de error volgt.

 

Iemand enig idee. Het adres is drie dubbel en dwars gecheckt, want zelfs een reply geeft dus deze error...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Probleem opgelost! Ik ben bij deze mensen langs geweest en in eerste instantie niks geks kunnen vinden in de configuratie van de gebruikte mail client. 

 

Echter bleek bij de Ziggo webmal bij de categorie Automatisch Doorsturen het gewraakte foutieve mailadres te staan. Dat verklaart alles. Uitgezet en voila.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

17 Reacties 17
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Krijg je dit ook als je meteen (dus niet reply) een mail stuurt naar abcde@ziggo.nl?

 

Want als het alleen bij een reply gebeurt, dan lijkt het er heel sterk op dat de afzender zelf een fout in zijn instellingen heeft staan. Het ziet er naar uit dat hij ergens in zijn reply-to of returnpath die punt er in heeft zitten. Maar dat is alleen te bepalen aan de hand van de volledige headers van een van zijn emails.

 

Je zou die evt. kunnen plaatsen, inhoud van de mail hoeft niet, alleen de headers.

Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Ja, dat komt ook voor als ik een nieuw bericht stuur aan dat adres, dus niet alleen als reply.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Dus je stuurt hem dan zonder punt en krijgt hem meteen terug met foutmelding met punt in het adres.

Dat is een aparte, dan ben ik bang dat je even op een Ziggo moderator zult moeten wachten.

Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Ja exact zoals je zegt. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Yoshi! Wat frappant dat er continu een punt wordt toegevoegd aan het e-mailadres. 
Stuur je deze e-mail vanaf de webmail van Ziggo of vanaf een extern e-mailprogramma? Of maakt dat geen verschil? 

Als je vanaf een ander e-mailadres een mail verstuurd naar dat e-mailadres waar het fout gaat, krijg je dan ook een foutmelding? En het bericht komt dus door de error code niet binnen of krijg je hem alsnog binnen?

Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Ik gebruik de standaard emailclients op iOS en MacOS. Beiden op de meest recente versie. Bij het versturen geeft de mailclient geen error, ik krijg dus alleen direct een mail met als kop

 

"Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:"

 

De mails komen wel gewoon aan bij de geadresseerde. Ik stuur de mail via een bij TransIP geregistreerd domein. Of het met bijv gmail gebeurt weet ik (nog) niet. Dat ga ik binnenkort even proberen en laat dan weten of het daarbij ook voorkomt.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Dat is goed! Ik ben heel benieuwd of het via Gmail wel werkt. Anders kun je het ook nog proberen via de webmail van Ziggo. Ik hoor het graag van je! 

Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Net geprobeerd met mijn gmail (verstuurd via Apple Mail), zelfde probleem.

Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

@Maud En nu net ook mailtje verzonden via de webpagina van Gmail naar betreffend @ziggo adres, zelfde probleem. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dit is wel een raadsel hoor @Yoshi

 

Heb je dit enkel bij het @Ziggo.nl domein? Wil je nog eens wat andere domeinen testen? Ik heb zelf ook even een test gedaan, maar ervaar dit niet.

Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Nou ik heb dit echt heel specifiek bij dit betreffende e-mailadres. Maar nu moet ik erbij zeggen dat ik nog geen andere @@ziggo.nl mailadressen heb geprobeerd. Ga ik doen en laat het resultaat weten. 

Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Bij deze het resultaat; probleemloos. Het is dus echt specifiek dat ene @Ziggo adres. 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Zou het een optie zijn dit email adres eens van de server van Ziggo te verwijderen?

En daarna opnieuw aan te maken? Moet je alleen even zorgen dat je wel je mails in je mail client binnen hebt, of even downloaden in backup met bijv. Mailstore Home (gratis) zodat je de mails kunt behouden.

Best kans dat dit de situatie kan oplossen als het alleen maar dit ene mail adres is.

 

Of als @Maud even met de TD kan regelen dat ze de imap map even moven (backupje maken ergens), account verwijderen, account weer aanmaken en dan weer de imap map inhoud weer terug zetten. Als het goed is nog geen 5 minuten werk.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Yoshi

Merkwaardig dit 😮 Vanuit je eigen inbox kun je mij een privébericht sturen, zou je dit willen doen met daarin het emailadres waarmee dit steeds misloopt? Dan kijken we vanaf daar verder!

 

Yoshi
Topicstarter
Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Probleem opgelost! Ik ben bij deze mensen langs geweest en in eerste instantie niks geks kunnen vinden in de configuratie van de gebruikte mail client. 

 

Echter bleek bij de Ziggo webmal bij de categorie Automatisch Doorsturen het gewraakte foutieve mailadres te staan. Dat verklaart alles. Uitgezet en voila.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ahaaa.... maar er werd ook nergens vermeld dat de mail geforward werd, geen wonder.

Maar wel goed dat je het gevonden hebt!

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Perfect! Top dat je het pijnlijke punt hebt gevonden en je dit terugkoppelt. Fijne dag Yoshi 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic