Vraag
Reacties
Oplossing
T-Bone
Level 2

Foutmelding bij instellen port forwarding: Sorry, er is iets misgegaan.

Het lukt sinds kort niet meer op Port Forwarding in te stellen in mijn SmartWifi-modem. Ik wil graag deze poorten open hebben om onderweg te kunnen luisteren naar mijn eigen internet-stream via een lokale Icecast-server. Deze draaien op port 8000-8001. Deze oplossing gebruik ik al jaren en was nooit een probleem. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Random
Level 16

Je kan beter geen upnp gebruiken en alle port forwards die je nodig hebt handmatig erin zetten.

Als je de port forwards van een oude server nog werken dan kan je misschien je nieuwe server op hetzelfde ip instellen als je oude server dan zullen de bestaande port forwards werken voor je nieuwe server.

Misschien is dat een ideetje voor het moment tot ze die bug hebben gefikst.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Random
Level 16

@T-Bone 

Staat upnp uit?

Je instellingen lijken mij correct.

Er schijn een bug te zijn want ik heb dit probleem kortgeleden nog eens zien langskomen.

Binnen nu en paar dagen zal een Ziggo medewerker / moderator hier in het topic langskomen en op je vraag reageren.

T-Bone
Level 2
Topicstarter

Ik ben iets verder gekomen: de oude port forwarding regels zijn nog steeds actief, ik heb mijn vorige icecast server aangezet (op een hele oude Linux pc) en die server is nog altijd keurig zichtbaar van "buitenaf". Daarmee snap ik ook dat ik geen nieuwe regel kan aanmaken, want de oude regel is al actief op deze poorten. Maar: die regel is dus niet zichtbaar in het overzicht. Dat is dan de bug: in het modem zijn bestaande (handmatig ingevoerde) port-forwarding-regels niet (meer)

zichtbaar buiten dus de UPNP regels. 

0 Kudos
Random
Level 16

Je kan beter geen upnp gebruiken en alle port forwards die je nodig hebt handmatig erin zetten.

Als je de port forwards van een oude server nog werken dan kan je misschien je nieuwe server op hetzelfde ip instellen als je oude server dan zullen de bestaande port forwards werken voor je nieuwe server.

Misschien is dat een ideetje voor het moment tot ze die bug hebben gefikst.

T-Bone
Level 2
Topicstarter

Hi, dit geprobeerd en het werkt inderdaad: uPnP uitgezet en modem herstart. Daarna was de eerder ingestelde Port Forwarding keurig zichtbaar. Dankjewel!