1
Vraag
2
Reacties
Franky076

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding 'Site niet bereikbaar' bij inloggen nieuw modem

Ik heb een nieuwe smart WiFi modem ontvangen die de connectbox moet vervangen.

Goedenavond, ik heb vandaag een nieuw modem binnen gekregen. De smart wifi modem. In de instructie staat dat ik m'n netwerknaam en wachtwoord van m'n oude modem kan behouden door smartwifiweb.ziggo.nl of de app. Maar omdat m'n oude modem in bridge modus staat is dit niet mogelijk.

Ik kan ook de oude gegevens van de connectbox terugzetten door in te loggen op de modem. Utp kabel op de modem gezet rechtstreeks op m'n laptop. 192.168.178.1, maar krijg de melding dat de site niet bereikbaar is. Ik kom dus niet op m'n modem.

Iemand enig idee? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32256Posts
  • 2275Oplossingen
  • 16273Likes

Een modem in bridge mode is via 192.168.100.1 bereikbaar. Je kunt dit IP-adres vanuit het LAN achter de eigen router bereiken, een PC direct op het modem aansluiten is niet nodig.

 

Instellingen c.q. een backup terugzetten op het modem is niet mogelijk bij verschillende typen modems en heeft ook geen zin omdat je een eigen router gebruikt, waar het nieuwe modem qua instellingen geen invloed op heeft. Dit geldt ook voor SmartWifi web.

Bekijk in context

1 Reactie 1
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32256Posts
  • 2275Oplossingen
  • 16273Likes

Een modem in bridge mode is via 192.168.100.1 bereikbaar. Je kunt dit IP-adres vanuit het LAN achter de eigen router bereiken, een PC direct op het modem aansluiten is niet nodig.

 

Instellingen c.q. een backup terugzetten op het modem is niet mogelijk bij verschillende typen modems en heeft ook geen zin omdat je een eigen router gebruikt, waar het nieuwe modem qua instellingen geen invloed op heeft. Dit geldt ook voor SmartWifi web.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic