Enrat

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding Bankierbeveiliging

06dec21

Bij het inloggen op de site van OHRA, (https://login.ohra.nl/), krijg ik na het invullen van mijn e-mailadres en password een mededeling van Ziggo Bankiersbeveiliging. Deze vraagt toestemming om door te gaan met

 

https://www-ohra-nl.auth.eu-west-1.amazoncognito.com/saml2/idpresponse

Ziggo heeft deze sessie geblokkeerd  

 

Voordat ik hierop kan reageren kom ik op een (nieuwe) grijze pagina met daarop de mededeling

Er is een fout opgetreden met de opgevraagde pagina

 

Daarna kan ik niets anders doen dan terug gaan naar de google-browser.

Ik krijg niet de gelegenheid dit adres in de lijst van toegestane en geblokkeerde websites van Ziggo Safe online op te slaan (hetgeen ik zeker niet doe ! voordat ik weet wat hier precies aan de hand is !).

Wie kan mij advies geven en op weg helpen hoe ik weer toegang kan krijgen tot mijn informatie bij OHRA ?

In dat geval, bij voorbaat dank.

 

PS : Deze vraag heb ik ook voorgelegd bij OHRA, maar die heeft hierop nog niet gereageerd.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
Enrat_0-1638795951327.png

 

 
 
 
 
 

Zoekmodi

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

Goedemorgen @Enrat,


Het is een beetje tegenstrijdig dat je Ziggo Safe online uitschakelt, maar toch meldt dat Ziggo Safe online 'deze sessie heeft geblokkeerd'. 

 

Kun je met dezelfde gegevens wel inloggen op een ander apparaat / je mobiele telefoon? 

 

Het grijze scherm met de foutmelding kan ik niet uit herleiden dat het iets te maken heeft met Ziggo Safe online. Mocht je de melding 'Safe online heeft deze sessie geblokkeerd' ontvangen terwijl je Safe Online hebt uitgeschakeld, dan zie ik daar graag een screenshot van tegemoet.

 

Het lijkt me dat óf Safe Online alsnog ingeschakeld is waardoor je ook foutmeldingen krijgt dat Safe Online het blokkeert, of dat er iets anders mis gaat (met de OHRA (?) website..?) 

 

We ontvangen graag iets meer info van de exacte stappen die je neemt en wellicht kun je dat nog aanvullen met wat screenshots om het probleem iets meer 'tastbaar' te maken. We denken graag verder met je mee.

 

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Enrat, een warm welkom op onze Ziggo Community. Ik heb deze melding wel eerder voorbij zien komen. Ik ben benieuwd of het je wel lukt wanneer je Safe online tijdelijk uitzet of verwijderd? Het kan heel goed zijn dat het probleem in onze app zit, maar dit moeten we duidelijk zien te krijgen. 

 

Werkt het wel via een andere browser? Ik ben benieuwd naar je antwoorden. 

Enrat
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Lotte, fijn dat je aandacht besteed aan mijn probleem.

 
1) Hoe zet je Safe on line tijdelijk uit. 
Ik gebruik het icoon van Safe on line onderaan in de taakbalk.
Dan kom ik in het scherm van Ziggo --> U wordt beschermd. Doorgaan naar Veilig browsen en bankieren ? Daar bij Browserbeveiliging --> UIT ?
Weer geprobeerd om bij OHRA in te loggen. Helaas blijft het het resultaat hetzelfde --> uiteindelijk een grijs scherm met de foutmelding.
2)  Ik heb het ook geprobeerd met Internet Explorer, helaas zonder resultaat.
 
Voor zover bedankt,
Enrat
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

Goedemorgen @Enrat,


Het is een beetje tegenstrijdig dat je Ziggo Safe online uitschakelt, maar toch meldt dat Ziggo Safe online 'deze sessie heeft geblokkeerd'. 

 

Kun je met dezelfde gegevens wel inloggen op een ander apparaat / je mobiele telefoon? 

 

Het grijze scherm met de foutmelding kan ik niet uit herleiden dat het iets te maken heeft met Ziggo Safe online. Mocht je de melding 'Safe online heeft deze sessie geblokkeerd' ontvangen terwijl je Safe Online hebt uitgeschakeld, dan zie ik daar graag een screenshot van tegemoet.

 

Het lijkt me dat óf Safe Online alsnog ingeschakeld is waardoor je ook foutmeldingen krijgt dat Safe Online het blokkeert, of dat er iets anders mis gaat (met de OHRA (?) website..?) 

 

We ontvangen graag iets meer info van de exacte stappen die je neemt en wellicht kun je dat nog aanvullen met wat screenshots om het probleem iets meer 'tastbaar' te maken. We denken graag verder met je mee.

 

 

Enrat
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Serkan en Lotte,

 

Helaas heb in de vorige chat geen volledige informatie gegeven, zodat door mijn toedoen verwarring ontstaat. Om "Ziggo Safe on Line" uit te schakelen ben ik naar de pagina "Veilg Browsen gegaan" op zoek naar een "knop" om het programma inactief te maken. Daarbij heb ik niet opgemerkt dat deze pagina uit 2 delen bestaat. Dus, toen ik een knop zag, heb ik deze op UIT gezet. Dat blijkt dus de knop voor Veilig Browsen te zijn. Dat bemerkte ik pas later toen ik nogmaals naar beneden browste.

Ik heb dat in de bijlage de informatie beter is en dat jullie daarmee uit de voeten kunnen.

 

Resultaat :

1 - Met de Bankbeveiliging UIT kan ik bij de OHRA inloggen

2 - Met mijn smartphone kan ik met Beveiliging AAN wel probleemloos bij de OHRA inloggen

3 - Met Internet Explorer heb ik vergelijkbare problemen.

Zie ook de bijlage hieronder.

Met vriendelijke groet, Enrat

   

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Enrat dankje voor de toelichting en de bijlage. 

En zeker, hoewel het wel merkwaardig is, is het gelukkig fijn te zien dat het wél werkt als je de bankbeveiliging uit zet.

Ik ben ook wel even benieuwd of je dit op meerdere browsers op hetzelfde apparaat ervaart. 

Uitgelicht topic