MamaRules

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding 550 bij versturen e-mail

Ik krijg regelmatig de foutmelding 550 : "Recipient address rejected: User unknown in virtual alias table" 

 

Ik druk dan gewoon op beantwoording van de e-mail.

 

Indien ik een nieuwe e-mail maak (met hetzelfde e-mailadres) dan kan ik wel mailen.

Maar dit werkt absoluut niet handig.

Ik moet mails kunnen beantwoorden - ik gebruik mijn mail zakelijk.

 

Ik heb dit al vele malen bij Ziggo aangekaart, niemand die dit kan oplossen bij Ziggo.

 

Ik mail via www.ziggo.nl/mail

De enige oplossing die Ziggo biedt is mailen via https://mail.ziggo.nl/appsuite

Ik vind dat geen oplossing, deze website verschijnt niet via www.ziggo.nl 

 

Ik verstuur geen 50 mails per dag. Soms enkele, soms 10.

Dus het kan ook niet als spam worden gezien.

 

Kan iemand van Ziggo dit svp nu eens oplossen.

Ik word gek van de steeds niet-werkende mail.

 

Mailen vanuit mijn telefoon is ook geen optie.

Als ik in het buitenland zit, dan wordt mijn mail onmiddellijk geblokkeerd door Ziggo indien ik een (1) bericht vanuit het buitenland via mijn telefoon verstuur, omdat Ziggo denkt dat ik ben gehackt omdat ik mails vanuit het buitenland stuur

 

Kan iemand dit svp oplossen, ik heb deze problemen al meer dan een jaar.

En het aantal mails dat niet verstuurd kan worden wordt steeds frequenter.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Oke, dan zie je al heel duidelijk het probleem:

"SMTP error from remote mail server after RCPT TO:< XXXX >:"

 

Het is de mailserver van Caiway (caiw.net) die dus het mailtje afkomstig van Ziggo, weigert te accepteren.

De reden is dat hij de gebruiker niet kent, dat staat erbij.

Dan is er eventueel de mogelijkheid dat de server de geadresseerde wel kent, maar dat hij het mailtje weigert omdat hij het spam vindt, maar dan de verkeerde reden terugkoppelt (user unknown). Dat is dan een configuratiefout (al dan niet bewust) aan de kant van Caiway.

Als je iets spam vindt en je zegt 'ik vind het spam', dan heb je kans dat de verzender de inhoud gaat aanpassen ed. Als je iets spam vindt en je zegt 'die gebruiker bestaat niet', dan gaat de spammer het adres van zijn lijst verwijderen. Dus soms staan mailservers ook expres 'fout' geconfigureerd.

 

Lang verhaal kort: het is de server van Caiway die de mail weigert en zij zijn de enige die precies kunnen vertellen waarom. 

 

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dit is een lastige,

Een nieuwe mail legt een beperkte weg af.

Een mail die je doorstuurt heeft al een hele weg afgelegd vanuit een andere server met al veel informatie in zich en wordt dan doorgestuurd.

Mogelijk dat ergens een spamfilter deze mail blokt.

 

Stuur een binnenkomende mail waarvan je weet dat die fout gaat als je hem doorstuurt, als bijlage naar abuse@ziggo.nl met zoveel mogelijk informatie, b.v. waar je hem naar toe wilt sturen.

Abuse is de afdeling die de spamfilter beheert en de wegen en de beveiligingen van de mailservers, ben je gelijk op de juiste afdeling met een directe communicatie.

Over het algemeen reageren zij vrij snel.

 
Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Over het algemeen komt die 550 die jij aangeeft, van de ontvangende mailserver.

Stel je stuurt een mail naar ifno@example.org

De mailserver van Ziggo zal die gewoon accepteren als uitgaande mail en probeert die af te leveren bij de mailserver van example.org. Die zal de mail weigeren omdat het adres ‘ifno’ niet bestaat.

Als je een mail beantwoordt, kijk dan eens goed welk adres er daadwerkelijk in het AAN-veld staat. Staat daar niet toch ‘gewoon’ een fout in? Kunnen kleine dingen zijn hoor.

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je Bert

Ik heb zojuist een bericht gestuurd naar abuse@ziggo.nl 

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Rowdy,

 

Het e-mailadres klopt echt.

Ik druk op beantwoorden: ik krijg geen mail verstuurd.

Ik kopieer het e-mailadres en schrijf een nieuwe mail: de mail wordt verstuurd.

Maar ik wil natuurlijk niet steeds een nieuwe mail schrijven, ik gebruik mijn e-mail bedrijfsmatig en wil gewoon cliënten beantwoorden.

Gr.

Monique

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Rowdy,

Deze foutmelding krijg ik steeds vaker tot mijn grote ergernis.

Bij verschillende e-mailadressen die ik vaker gebruik.

Ik heb ook de indruk dat de Ziggo-server regelmatig het niet accepteert indien ik internet-links in een mail aangeef. Haal ik de links weg, dan wordt de mail wel verstuurd.

Ik zit de laatste tijd dus veel te harken met tekst in een bijlage (Word-document), wat  natuurlijk verre van handig is.

Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Ja, ik snap je probleem hoor.

Maar het gekke is, die 550 die jij aangeeft is heel duidelijk: die komt van een mailserver die de geadresseerde niet (her)kent. Meestal zegt de ontvangende mailserver dit, de versturende mailserver heeft sowieso geen weet van al dan niet bestaande adressen bij het ontvangende domein.

Helaas is zo niet direct duidelijk of de Ziggo-server in jouw geval iets fout doet en de mail al direct weigert te willen gaan versturen of dat de ontvangende server dit zegt.

 

Staat er nog iets meer rondom deze foutmelding, of is dit echt alles wat er staat?

 

Als alternatief kun je natuurlijk ook eens een ‘normaal’ e-mailprogramma installeren op je computer in plaats van de webmail. Ik kan je Em Client van harte aanraden. Is gratis tot twee accounts.

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Rowdy,

Ik mail vanuit een laptop van mijn vaste baan (ik heb 2 banen...) daarop mag ik geen andere  programma's installeren. Ik heb al besloten een prive laptop maar aan te schaffen. Duur grapje zo

 

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Rody,

 

Ik kan de betreffende foutmelding hier niet plaatsen, ik krijg dan hier op Ziggo Community de volgende melding:

"Je bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer je tevreden bent met het restultaat."

Opnieuw indienen lukt niet.......

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Rowdy, ik probeer het nog 1x en plaats her en der extra spaties:

 

XXXX
host mx1.caiw.net [62.45.45.67]
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:< XXXX >:
550 5.1.1 < XXXX >: Recipient address rejected:
User unknown in virtual alias table

Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Oke, dan zie je al heel duidelijk het probleem:

"SMTP error from remote mail server after RCPT TO:< XXXX >:"

 

Het is de mailserver van Caiway (caiw.net) die dus het mailtje afkomstig van Ziggo, weigert te accepteren.

De reden is dat hij de gebruiker niet kent, dat staat erbij.

Dan is er eventueel de mogelijkheid dat de server de geadresseerde wel kent, maar dat hij het mailtje weigert omdat hij het spam vindt, maar dan de verkeerde reden terugkoppelt (user unknown). Dat is dan een configuratiefout (al dan niet bewust) aan de kant van Caiway.

Als je iets spam vindt en je zegt 'ik vind het spam', dan heb je kans dat de verzender de inhoud gaat aanpassen ed. Als je iets spam vindt en je zegt 'die gebruiker bestaat niet', dan gaat de spammer het adres van zijn lijst verwijderen. Dus soms staan mailservers ook expres 'fout' geconfigureerd.

 

Lang verhaal kort: het is de server van Caiway die de mail weigert en zij zijn de enige die precies kunnen vertellen waarom. 

 

 

Uitgelicht topic