Ik heb iets vreemds de laatste weken, ik krijg soms op momenten heel veel fouten in de log bij "fouten na RS" en soms zoveel dat ik ook T3 timeouts krijg en het modem zich zelf reset, dat is soms meerdere keren op één dag, maar soms ook dagen lang dat ik nergens last van heb.
Ik ben dat nu heel scherp in de gaten gaan houden, maar het gebeurd dus op momenten dat er hier in huis niks veranderd (geen apparaten die aan of uit gezet worden). Ik heb hier al een keer een monteur afspraak voor gemaakt, maar doordat het toen weer even weg bleef heb ik die weer afgezet, want was bang dat de monteur dan zou zeggen er is niks mis bij u dus moet u dit bezoek zelf betalen.
Mijn Netwerk ziet er als volgt uit, Op het Ziggo modem staat WiFi UIT en zit op LAN1 een DECO X60 (in AP mode) met daaraan een 8 poort TP-Link Switch met een 2e DECO X60 (voor de boven verdieping), Hue bridge, PC en Nextbox), verder zit alles wat ik in huis heb via WiFi op deze twee DECO's aangesloten. Nu is mijn vraag, wat zou ik zelf eerst nog kunnen doen/testen, om zeker te weten dat het niet iets is waar ik achteraf zelf nog wat aan had kunnen doen ?
Screenshot hoe het er de afgelopen 48 uur uitzag:
En dan in eens is het zo als hieronder: