1
Vraag
2
Reacties
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Fouten na RS en T3 timeouts

Ik heb iets vreemds de laatste weken, ik krijg soms op momenten heel veel fouten in de log bij "fouten na RS" en soms zoveel dat ik ook T3 timeouts krijg en het modem zich zelf reset, dat is soms meerdere keren op één dag, maar soms ook dagen lang dat ik nergens last van heb. 

 

Ik ben dat nu heel scherp in de gaten gaan houden, maar het gebeurd dus op momenten dat er hier in huis niks veranderd (geen apparaten die aan of uit gezet worden). Ik heb hier al een keer een monteur afspraak voor gemaakt, maar doordat het toen weer even weg bleef heb ik die weer afgezet, want was bang dat de monteur dan zou zeggen er is niks mis bij u dus moet u dit bezoek zelf betalen.

 

Mijn Netwerk ziet er als volgt uit, Op het Ziggo modem staat WiFi UIT en zit op LAN1 een DECO X60 (in AP mode) met daaraan een 8 poort TP-Link Switch met een 2e DECO X60 (voor de boven verdieping), Hue bridge, PC en Nextbox), verder zit alles wat ik in huis heb via WiFi op deze twee DECO's aangesloten. Nu is mijn vraag, wat zou ik zelf eerst nog kunnen doen/testen, om zeker te weten dat het niet iets is waar ik achteraf zelf nog wat aan had kunnen doen ?

 

Screenshot hoe het er de afgelopen 48 uur uitzag:

 

Schermafbeelding 2021-06-13 001021.jpg

Schermafbeelding 2021-06-13 102114.jpg

Schermafbeelding 2021-06-13 001049.jpg

En dan in eens is het zo als hieronder:

 

Schermafbeelding 2021-06-13 130732.jpg

Schermafbeelding 2021-06-13 001002.jpg

Schermafbeelding 2021-06-10 153647.jpg

20210613_131728.jpg

20210613_131748.jpg

20210613_131808.jpg

92 Reacties 92
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@DON PAPA Oh jee, die kabel was inderdaad aan vervanging toe! Als ik de waardes zo zie zijn ze op dit moment echt meer dan prima, laten we het nog wel even in de gaten gaan houden maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit een héél stuk gaat schelen 😄 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een foto willen plaatsen van de demper die de monteur geplaatst heeft? Deze lijkt de upstream namelijk niet te dempen en dat is ideaal. Ik heb gisteren een paar uur gezocht naar zo'n 'forward path attenuator' maar ze lijken bijna onmogelijk om aan te komen...

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Deze is het (heb de foto even van internet gehaald, omdat mijn modem achter een kastje zit die ik dan eerst moet verplaatsen).

Screenshot_20210729-131339_Google.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dank je! Ik probeer zo'n attenuator dus te bestellen. Heb tot nu toe alleen oude versies die tot 750 MHz gaan kunnen vinden, tweedehands, in het VK, via eBay. Niet echt ideaal dus...

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb geen creditcard dus kan helaas niet bestellen bij Amazon. Ik vraag me af hoe de monteurs aan deze attenuators komen. In dit topic is gisteren een 10 dB attenuator van het zelfde soort geplaatst.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@tobiastheebe Het lijkt er op dat hij ook via de Nederlandse Amazon te verkrijgen is! 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Marijn- Nog een vraagje, ik had IPv6 uit laten zetten omdat één van de eerste Ziggo monteurs dit als mogelijke oplossing voor mijn probleem had aan gedragen. Maar nu na al die tijd wel duidelijk is geworden dat dit er niks mee te maken heeft gehad, vroeg ik mij af of je dit weer voor mij wil/kan aanzetten?

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@DON PAPA Je modem staat inmiddels weer op IPv6 🙂

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Marijn- @tobiastheebe @KBX458 Het gaat sinds de BAM-monteur de kabel heeft ingekort echt een stuk beter, alle CC en UCC staan nog steeds op 0 en ook de rest van de waardes zijn volgens mij prima zo (zie screenshot hieronder). Ik heb alleen wel iets anders geks ontdekt, toen ik het kapje van de AOP goed wou vastzetten (had de BAM-monteur los laten zitten), toen kwam ik er achter dat er heel licht een stroompje op de AOP stond. Is dit normaal en kan het geen kwaad, of had de AOP eigenlijk geaard moeten worden en is de BAM-monteur dit vergeten te doen?

 

Dit is na bijna 2 dagen up time (toen @Marijn- IPv6 heeft aangezet)

Schermafbeelding 2021-08-01 084414.jpg

Schermafbeelding 2021-08-01 084437.jpg

Ik heb gelukkig geen modem uitval meer gehad sinds dat de BAM-monteur de kabel heeft ingekort 😃

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De DS en US zijn perfect, kan niet anders zeggen!

 

Het is normaal dat je kan zien of voelen dat er stroom op het AOP staat, zeker bij een sterk signaal zoals in onze wijk. Aarden van het AOP wordt, voor zover ik weet, alleen in de meterkast gedaan en levert soms nieuwe problemen op (voorbeeld: brom in geluid van radio/TV door aardlus).

 

Ik heb trouwens een drietal forward path attenuators (3/6/10 dB) besteld via Cablers.nl, naar verwachting worden deze eind volgende week geleverd. Waarschijnlijk zal ik ook een 6 dB attenuator gaan gebruiken.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Oke, bedankt voor je uitleg, dan weet ik dat ik mij daar dus niet druk over hoef te maken. Ben blij dat het modem tot nu toe te minsten goed werkt/online blijft.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Marijn- Schreef: Je modem staat inmiddels weer op IPv6

 

Blijkbaar is er toch wat veranderd bij Ziggo, want eerst kreeg ik volgens mij nooit een IPv6 met het Ziggo modem in bridge, maar nu krijg ik wel een IPv4 en IPv6 ondanks dat het modem in bridge staat 🤔

 

Schermafbeelding 2021-08-01 224841.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Bijzonder! Het is alleen geen FDS maar DS-Lite, dat is niet ideaal.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Wat is het verschil tussen FDS en DS-Lite ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Bij DS-Lite ontvang je geen persoonlijk IPv4-adres, dat is het belangrijkste om rekening mee te houden. Je deelt het IPv4-adres van een AFTR (router bij Ziggo) met een groot aantal andere klanten via CGNAT. Dit adres (in subnet 213.127.0.0/17) is wat de test als resultaat geeft. Wegens dubbele NAT gaat port forwarding niet meer werken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DON PAPA Even terugkomend op je tekst:

"Blijkbaar is er toch wat veranderd bij Ziggo, want eerst kreeg ik volgens mij nooit een IPv6 met het Ziggo modem in bridge, maar nu krijg ik wel een IPv4 en IPv6 ondanks dat het modem in bridge staat."

 

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en lees ook verder nergens op dit forum dat er ook maar iemand is die in bridge, IPv6 heeft.

 

Ook vanwege het feit dat @Marijn- schreef: "@DON PAPA Je modem staat inmiddels weer op IPv6."

Dat wilde, tot nu toe, altijd zeggen dat je modem in router mode staat met Full Dual Stack of met Dual Stack Lite.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DON PAPA In vervolg op mijn bericht hier zojuist boven.

 

Als je geen mogelijkheid hebt in je modem om een port forward te maken of die functie is niet te vinden, dan is het zeker dat je in router mode staat met Dual Stack Lite en niet in bridge.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Bert Zover als ik weet staat mijn Ziggo modem toch echt in bridge

 

Ik heb ook de mogelijkheid voor port forward

Schermafbeelding 2021-08-03 115323.jpg

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zover ik weet kan je in bridge geen port forwards instellen ik heb die optie namelijk niet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic