Hallo,
Ik ontving vandaag het nieuwe smart wifi modem, maar met verkeerde coax kabel: rood-rood in plaats van rood-groen... Kunnen jullie zsm nog een rood-groen toesturen?
Groet,
Jaco
Opgelost! Ga naar oplossing.
De handleiding gaat uit van een POA-01-B, met twee identieke IEC-aansluitingen. In verband met leveringsproblemen bij braun teleCom werd tijdelijk de POA-254 geleverd met bijpassende F/F-kabel (rode stekkers) voor het modem. Ik ga er vooralsnog van uit dat je dit type splitter ontvangen hebt. Als je hiervoor een splitter gebruikte die ook een F-aansluiting voor het modem had, dan kun je inderdaad de 'oude' kabel gebruiken op de 'nieuwe' splitter, maar het is beter om de nieuwe kabel te gebruiken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo Jaco,
Een moderator kan dat doen voor je, maar dan moet je nog wel even je profiel invullen;) : https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
zat er ook een poa254 bij? zoja, dat de poa254 gewoon aansluiten en daarop het modem met bijgeleverde kabel
Ha Gio,
Mijn installatieformulier geeft een andere code aan dat mijn splitter. Ik heb namelijk de POA254 met een coax rood-rood, terwijl de installatie groen-rood aangeeft. Als ik de modum aansluit op de coax dan blijft het lampje op de smartwifi moden wit voor 2 minuten, waarna die vervolgens veranderd in een rood knipperend lampje. Is dit een bekend probleem? Ik heb sinds gister mijn spullen en de ingangsdatum van mijn contract is 11-10.
Zou je een foto willen maken van het AOP(coax aansluiting)?
Het is trouwens belangrijk dat je het modem op de rechter aansluiting(data) aansluit op de POA254.Niet op de linker TV aansluiting.
Ha Visser,
Dat heb ik inderdaad gedaan. Het betreft een AOP met een linker enkel gat.
Ha Berrie,
Deze?:
Ja, dat klopt!
Werkt het modem die 2 minuten lang wel?
@Berrie1 houd het svp bij je eigen topic
anders lopen er straks eventueel dingen door elkaar heen
zie ook deze reactie van een moderator
Bedankt, inmiddels werkt het, maar verbonden met de kabel van het oude modem. Ook de nieuwe kabel leverde geen oplossing. Ik heb ook het idee dat de handleiding totaal niet klopt. Want ik zou in de linker connectie moeten inpluggen, maar dat is tv...
Gelukkig zag ik dat iemand deze tip al had gepast. Zodoende is het alsnog gelukt.
De handleiding gaat uit van een POA-01-B, met twee identieke IEC-aansluitingen. In verband met leveringsproblemen bij braun teleCom werd tijdelijk de POA-254 geleverd met bijpassende F/F-kabel (rode stekkers) voor het modem. Ik ga er vooralsnog van uit dat je dit type splitter ontvangen hebt. Als je hiervoor een splitter gebruikte die ook een F-aansluiting voor het modem had, dan kun je inderdaad de 'oude' kabel gebruiken op de 'nieuwe' splitter, maar het is beter om de nieuwe kabel te gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.