Ik heb sinds ongeveer anderhalve week het probleem dat mails verstuurd van mijn mail.com account niet meer op mijn ziggo.nl account (of op andere ziggo.nl accounts) aankomen. De bounce mail geeft als foutmelding: remote MX does not support STARTTLS. Mail.com support geeft aan dat het probleem in de DNS configuratie van ziggo.nl zit. Dit kun je zien op intoDNS: ziggo.nl - check DNS server and mail server health. Onder MX zie je daar de foutmelding
| Duplicate MX A records | ERROR: It seems that all your MX records have the same IP(s): There is no use on having multiple MX records pointing to the same ip. |
Mail.com zegt dat dit niet voldoet aan de geldende e-mail standaard en dat de ziggo.nl administrator dit moet oplossen. Ik heb hun bericht doorgestuurd aan de Ziggo Klantenservice, maar zij zeggen dat ze hier niets aan kunnen doen en suggereren om dit op de community aan te kaarten.
Tekst van mail.com:
“With reference to your complaint about mail deliverability we’d like to inform you, that email delivery to the recipients system is not possible at the moment, because there is an incorrect DNS (Domain Name Server) configuration on the recipient’s server.
According to our internal evaluation, the DNS entry for the domain, that your recipient is using, points to a mail server, which is set as an alias that only points to another server.
This does not comply with the current E-Mail-standards, so our email server breaks the delivery of the emails.
The problem can only be solved by the administrator of the recipient’s domain server. (…)”
Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Danny