Vraag
Reacties
Oplossing
Cinchar
Level 1

Foutcode SC1004 op tv scherm en errorcode sp 0.1.6

Ik heb sinds gister de mediabox XL in huis maar geeft elke keer deze melding sc1004. Box blijft ook op offline staan. De bekabeling kan het niet zijn want de humax doet het gewoon prima.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @Cinchar en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je op de Mediabox XL foutcode CS1004  en errorcode ERR SP 0.1.6 te zien krijgt! Zo te lezen zijn experts @Steefb en @Bert al met je aan het analyseren geslagen. Wat zijn aangeven klopt er dient een monteur langs te komen om het aansluitpunt te vernieuwen. Hiermee zal de foutcode op de Mediabox XL ook gelijk verholpen zijn. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op donderdag 3 februari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. De monteur zal het aanslutipunt kosteloos vervangen door een nieuwer type. Mocht de afspraak niet schikken op deze datum, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. 
Laat je  onder dtit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb
Level 20

De bekabeling kan het wel zijn want de mediabox xl heeft een retour signaal, en de Humax niet.

 

Kun je hier wat foto's plaatsen van je coax aansluitingen ?

Dan kunnen we misschien wat zien.

0 Kudos
Cinchar
Level 1
Topicstarter

Mijn modem de cisco zit in de meterkast en is aangesloten met deze coax aansluiting

0 Kudos
Steefb
Level 20

Dit eerste aansluitpunt en splitter etu 02 zijn niet geschikt.

Laat een monteur komen om het eerste aansluitpunt te vervangen.

Deze zal ook de splitter vervangen.

 

Stappenplan Ziggo Mediabox XL: Hoe los je foutcode... - Ziggo Community

Bert
Level 21

@Cinchar Laat het hier even weten of het al gelukt is om een monteur te laten komen?

Is dat niet gelukt, dan kan een Ziggo moderator meekijken on een afspraak voor je te maken.

Cinchar
Level 1
Topicstarter

Ik ga dan bellen voor een afspraak! Bedankt voor je advies.

0 Kudos
Cinchar
Level 1
Topicstarter

Heb nog geen tijd gehad om te bellen. Weet ook niet of ze bereikbaar zijn vandaag. Als een moderator mee wil kijken en een afspraak wil inplannen zou dat fijn zijn.

0 Kudos
Bert
Level 21

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk morgen al.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @Cinchar en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je op de Mediabox XL foutcode CS1004  en errorcode ERR SP 0.1.6 te zien krijgt! Zo te lezen zijn experts @Steefb en @Bert al met je aan het analyseren geslagen. Wat zijn aangeven klopt er dient een monteur langs te komen om het aansluitpunt te vernieuwen. Hiermee zal de foutcode op de Mediabox XL ook gelijk verholpen zijn. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op donderdag 3 februari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. De monteur zal het aanslutipunt kosteloos vervangen door een nieuwer type. Mocht de afspraak niet schikken op deze datum, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. 
Laat je  onder dtit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?