LS, Ik heb 2 accounts bij Ziggo met dezelfde serverinstellingen. Bij 1 account komt sinds 3 dagen geen mail binnen. Fout in ontvangen ontvangen emails. Instelling is pop.ziggo.nl,poort 995,sleutel SSL . Ik heb instellingen met imap.ziggo.nl met poort 993 geprobeerd. Server instelling geeft aan dat uitgaande mail wel werkt. Ziggo Helpdesk kon mij niet verder helpen. Ik hoop dat u mij wel kan helpen.
Dank en groet,
Job Kleingeld
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je zeker bent dat beide de juiste instellingen hebben, dan wordt het een lastige.
Ik zou dan een backup maken van alles met een .pst bestand, Outlook verwijderen en opnieuw installeren en accounts opnieuw instellen en daarna de .pst weer importeren, zoals ik met een nieuwe computer/laptop altijd doe.
Een back-up van uw e-mail maken - Microsoft Ondersteuning
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit zijn de instellingen van ziggo e-mail > klik <
Kun je van beide pop en imap eens een screenshot plaatsen en dan even je mail adres blurren.
En welk mail programma gebruik je eigenlijk?
Kun je wel inloggen in de webmail https://www.ziggo.nl/mail en de mails daar zien?
Hallo Bert, Ik kan via beide accounts inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op Mijn Ziggo en mails lezen. Hoe verder? Dank voor je hulp, Job
Bert, nog een aanvulling. In het 2e account geeft men aan: fout in account bij ontvangen. Verzenden voltooid. Fout melding Ox800CCC92. Melding door server afgewezen. Het 1e account heeft geen problemen. En werkt met de zelfde server instellingen als de 2e. Probleem heb ik sinds donderdag 8/12. Ziggo had hier toen netwerkproblemen, die nu wel opgelost zijn. Kun jij nog adviseren? Dank Job
LS, Beide accounts werken bij inkomende mail : met pop.ziggo.nl,poort 95 en voor deze server is een versleutelde verbinding vereist(SSL/TLS) en aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen.
Bij uitgaande email voor beide accounts ook hetzelfde met: smtp.ziggo.nl poort 587, versleutelingsmethode starttls, met aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie(SPA) vereisen. En voor de server voor uitgaande email(SMTP is verificatie vereist. En: dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende email. Toch geeft de server aan bij 1 account dat de aanmelding fout is. Dit sinds donderdag jl. Ik werk met MS W11 en Outlook, Office2019. Wat kan ik nu nog doen? Dank voor je hulp. Groet, Job
ik ga er vanuit dat poort 95 een tik fout is.
Als je zeker bent dat beide de juiste instellingen hebben, dan wordt het een lastige.
Ik zou dan een backup maken van alles met een .pst bestand, Outlook verwijderen en opnieuw installeren en accounts opnieuw instellen en daarna de .pst weer importeren, zoals ik met een nieuwe computer/laptop altijd doe.
Een back-up van uw e-mail maken - Microsoft Ondersteuning
LS, poort 95 is inderdaad 995. Sorry. 2 accounts zijn identiek ingesteld voor inkomend en uitgaand mail. 2e account werkt goed nu. Echter voor het 1e account wordt aangegeven dat er bij inkomende mail iets fout gaat. Kortom probleem is verplaatst. Bert geeft aan een backup te maken met alles met een pst.bestand. Ik heb dat nog nooit gedaan. In mijn eigen account wordt bij inkomende mail gezegd dat het wachtwoord onjuist is. Dat gebruik ik echter al langer. En waarom verplaatst het probleem zich dan? Ik kan wel mail lezen via Mijn Ziggo/webmail. Ik weet het nu niet meer. Svp advies.
Het beste advies in deze is in het bericht boven je eigen bericht geplaatst, er zijn allerlei andere wegen, maar dat kan heel lang, met veel verschillende mogelijke oplossingen, gaan duren, met het risico op verdwenen mail.
Ox800CCC92 is duidelijk een inlog probleem op de server via Outlook, dat kan aan de inlog en wachtwoord liggen of aan Outlook zelf waar iets in defect kan zijn.
Voor ik verder iets adviseer, wat je in Outlook zou kunnen gaan wijzigen of Microsoft Outlook reparatie software adviseer te downloaden, zul je eerst een backup moeten maken van je mails naar een .pst bestand volgens de eerdere gebruiksaanwijzing, want als je problemen op gaat lossen in Outlook en het gaat mis, omdat Outlook bij voorbeeld echt kapot is, dan kun je alle mails die nu in Outlook staan kwijtraken.
Voor nu, wijzig het wachtwoord van dat mailadres in Mijn Ziggo en vul dat in als je emailadres in Outlook als Outlook vraagt om een ander wachtwoord in te vullen.
Ben je hier onzeker over en weet je echt niet waar je het zoeken moet, probeer dan iemand te vinden die bij je thuis dit op kan lossen, want op afstand is het heel lastig met een programma als Outlook, wat zo enorm veel mogelijkheden heeft, om al de stappen in tekst uit te leggen aan iemand die de weg niet weet in Outlook.
Hallo Bert, het heeft even geduurd. Ik heb iemand gevonden die een komplete backup heeft gemaakt. De instellingen zijn vernieuwd , alles teruggezet en het werkt weer. Dank voor jullie hulp.
Ik heb nog een andere vraag. Op mijn bureaublad staat een prullenbak. Daar plaats ik documenten in die ik een keer wil weggooien. Nu gebeurt het ongevraagd dat de prullenbak zonder aktie van mij ineens leeg is. Kan ik ergens een tijd instellen of werkt dat anders? Groet, Job
> klik prullenbak <
Hallo, dank voor de reactie. Ik kan mijn prullenbak niet groter maken dan 80mb. Indien ik er bijv 1000mb van maak pakt die dat niet en gaat terug naar 80mb. Ook leegt de prullenbak automatisch. Heb je nog een ander advies? Dank je wel , groet, Job
Jammer dat het niet lukt om de prullenbak aan te passen, @Job Kleingeld Ik hoop dat er nog iemand langskomt die weet hoe je dit alsnog zou kunnen aanpassen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.