1
Vraag
2
Reacties
Job Kleingeld

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fout in ontvangen emails

LS, Ik heb 2 accounts bij Ziggo met dezelfde serverinstellingen. Bij 1 account komt sinds 3 dagen geen mail binnen. Fout in ontvangen ontvangen emails. Instelling is pop.ziggo.nl,poort 995,sleutel SSL . Ik heb instellingen met imap.ziggo.nl  met poort 993 geprobeerd. Server instelling geeft aan dat uitgaande mail  wel werkt. Ziggo Helpdesk kon mij niet verder helpen. Ik hoop dat u mij wel kan helpen. 

Dank en groet,

 

Job Kleingeld 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je zeker bent dat beide de juiste instellingen hebben, dan wordt het een lastige.

 

Ik zou dan een backup maken van alles met een .pst bestand, Outlook verwijderen en opnieuw installeren en accounts opnieuw instellen en daarna de .pst weer importeren, zoals ik met een nieuwe computer/laptop altijd doe.

 

Een back-up van uw e-mail maken - Microsoft Ondersteuning

 

E-mail, contactpersonen en agenda importeren uit een .pst-bestand van Outlook - Microsoft Ondersteun...

Bekijk in context

13 Reacties 13
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Dit zijn de instellingen van ziggo e-mail > klik <

Kun je van beide pop en imap eens een screenshot plaatsen en dan even je mail adres blurren.

En welk mail programma gebruik je eigenlijk?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je wel inloggen in de webmail https://www.ziggo.nl/mail  en de mails daar zien?

Job Kleingeld
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert, Ik kan via beide accounts inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op Mijn Ziggo en mails lezen. Hoe verder? Dank voor je hulp, Job

Job Kleingeld
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert, nog een aanvulling. In het 2e account geeft men aan: fout in account bij ontvangen. Verzenden voltooid. Fout melding Ox800CCC92. Melding door server afgewezen.  Het 1e account heeft geen problemen. En werkt met de zelfde server instellingen als de 2e. Probleem heb ik sinds donderdag 8/12. Ziggo had hier toen netwerkproblemen, die nu wel opgelost zijn. Kun jij nog adviseren? Dank Job  

Job Kleingeld
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

LS, Beide accounts werken bij inkomende mail : met pop.ziggo.nl,poort 95 en voor deze server is een versleutelde verbinding vereist(SSL/TLS) en aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen.

Bij uitgaande email voor beide accounts ook hetzelfde met: smtp.ziggo.nl poort 587, versleutelingsmethode starttls, met aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie(SPA) vereisen. En voor de server voor uitgaande email(SMTP is verificatie vereist. En: dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende email. Toch geeft de server aan bij 1 account dat de aanmelding fout is. Dit sinds donderdag jl. Ik werk met MS W11 en Outlook, Office2019. Wat kan ik nu nog doen? Dank voor je hulp. Groet, Job   

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

ik ga er vanuit dat poort 95 een tik fout is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je zeker bent dat beide de juiste instellingen hebben, dan wordt het een lastige.

 

Ik zou dan een backup maken van alles met een .pst bestand, Outlook verwijderen en opnieuw installeren en accounts opnieuw instellen en daarna de .pst weer importeren, zoals ik met een nieuwe computer/laptop altijd doe.

 

Een back-up van uw e-mail maken - Microsoft Ondersteuning

 

E-mail, contactpersonen en agenda importeren uit een .pst-bestand van Outlook - Microsoft Ondersteun...

Job Kleingeld
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

LS, poort 95 is inderdaad 995. Sorry. 2 accounts zijn identiek ingesteld voor inkomend en uitgaand mail. 2e account werkt goed nu. Echter voor het 1e account wordt aangegeven dat er bij inkomende mail iets fout gaat. Kortom probleem is verplaatst. Bert geeft aan een backup te maken met alles met een pst.bestand. Ik heb dat nog nooit gedaan. In mijn eigen account wordt bij inkomende mail gezegd dat het wachtwoord onjuist is. Dat gebruik ik echter al langer. En waarom verplaatst het probleem zich dan? Ik kan wel mail lezen via Mijn Ziggo/webmail. Ik weet het nu niet meer. Svp advies.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het beste advies in deze is in het bericht boven je eigen bericht geplaatst, er zijn allerlei andere wegen, maar dat kan heel lang, met veel verschillende mogelijke oplossingen, gaan duren, met het risico op verdwenen mail. 

 

Ox800CCC92 is duidelijk een inlog probleem op de server via Outlook, dat kan aan de inlog en wachtwoord liggen of aan Outlook zelf waar iets in defect kan zijn.

 

Voor ik verder iets adviseer, wat je in Outlook zou kunnen gaan wijzigen of Microsoft Outlook reparatie software adviseer te downloaden, zul je eerst een backup moeten maken van je mails naar een .pst bestand volgens de eerdere gebruiksaanwijzing, want als je problemen op gaat lossen in Outlook en het gaat mis, omdat Outlook bij voorbeeld echt kapot is, dan kun je alle mails die nu in Outlook staan kwijtraken.

 

Voor nu, wijzig het wachtwoord van dat mailadres in Mijn Ziggo en vul dat in als je emailadres in Outlook als Outlook vraagt om een ander wachtwoord in te vullen.

 

Ben je hier onzeker over en weet je echt niet waar je het zoeken moet, probeer dan iemand te vinden die bij je thuis dit op kan lossen, want op afstand is het heel lastig met een programma als Outlook, wat zo enorm veel mogelijkheden heeft, om al de stappen in tekst uit te leggen aan iemand die de weg niet weet in Outlook.

Job Kleingeld
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert, het heeft even geduurd. Ik heb iemand gevonden die een komplete backup heeft gemaakt. De instellingen zijn vernieuwd , alles teruggezet en het werkt weer. Dank voor jullie hulp. 

Ik heb nog een andere vraag. Op mijn bureaublad staat een prullenbak. Daar plaats ik documenten in die ik een keer wil weggooien. Nu gebeurt het ongevraagd dat de prullenbak zonder aktie van mij ineens leeg is. Kan ik ergens een tijd instellen of werkt dat  anders? Groet, Job  

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes
Job Kleingeld
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,  dank voor de reactie. Ik kan mijn prullenbak niet groter maken dan 80mb. Indien ik er bijv 1000mb van maak pakt die dat niet en gaat terug naar 80mb. Ook leegt de prullenbak automatisch. Heb je nog een ander advies? Dank je wel , groet, Job 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat het niet lukt om de prullenbak aan te passen, @Job Kleingeld Ik hoop dat er nog iemand langskomt die weet hoe je dit alsnog zou kunnen aanpassen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic