ronoron1
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Fout code 9097

Ik heb sinds een aantal dagen de fout code cs9097 op mijn Samsung Mediabox SMT. Gt 7400 waardoor deze aangeeft dat de box niet is aangesloten op de interactieve diensten heb hierdoor  geen internet en  tv  (zie alleen de zenderkeuzes) 

Ik heb de klantenservice hierover ingelicht en met hun diverse stappen ondernomen maar geen resultaat inmiddels een afspraak gemaakt met een monteur  die door mijn werkzaamheden pas op 11 oktober kan komen. 

wat ik zelf  als eerste heb gedaan   mijn ziggo box die ik in de slaapkamer gebruikt aangesloten op  de kabels waar de Samsung Mediabox is op aangesloten op deze aansluiting  heb ik wel beeld en werkt dit normaal, ik heb ook de kabels van de mediabox van de tv versterker /splitter gehaald en rechtstreeks aangesloten op de Media box ook helaas geen resultaat, de media box aangesloten op de kabels in mijn slaapkamer ook op deze aansluiting de fout code cs 9097 daarna de box meegenomen naar een familie lid die ook een box heeft van Ziggo ook op deze  aansluiting de zelfde foutcode

Lijkt mij toch dat de box defect is heb de mogelijkheid voorgesteld om naar een ziggo winkel te gaan met de kapotte box maar dat kan niet daar de monteur eest langs moet komen om dit eerst ter plekke te constateren dat de box het niet doet op mijn aansluiting.

Ik ben hierdoor erg teleurgesteld in de handelswijze van ziggo waar ik zoals vele jarenlang tot nu  (een tevreden)  klant ben.Mijn vraag is of deze foutcode en mijn check  op het geheel bij andere bekend is en wat hier de uitkomst van is.. 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ronoron1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste 

Na alle goede hulp die mij is aangeboden kwam  ik er niet uit, heb een afspraak met de monteur gemaakt deze is gisteren geweest ( fijne monteur👍!) heeft alle bekabeling en aansluitpunten nagelopen en was min of meer uit zijn reactie ter conclusie gekomen dat de mediabox kapot was, heeft een nieuwe box aangesloten die na in werking gesteld te zijn gelijk goed werkte.

Bedankt voor jullie hulp en reacties.

 

Ron

Bekijk in context

22 Reacties 22
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5033Posts
  • 274Oplossingen
  • 1669Likes

De SMT-G7400 is het oude type Mediabox XL met o.a. SCART-aansluiting. Het lijkt mij verstandig als Ziggo deze vervangt door een SMT-G7401.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49579Posts
  • 3051Oplossingen
  • 11095Likes

cs9097 is een signaalprobleem, de kans dat dit met een nieuwe Horizon box hetzelfde blijft is heel groot.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5033Posts
  • 274Oplossingen
  • 1669Likes

Omdat het geen CS100x-foutcode is twijfelde ik even, maar inderdaad wel verstandig om dit ook te controleren.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1080Posts
  • 108Oplossingen
  • 285Likes

Hallo @ronoron1

Wat zuur dat je deze foutcode blijft houden ondanks alles wat je geprobeerd hebt! Dit schiet niet echt op natuurlijk. 

Wanneer voor ons 100% duidelijk is dat de box defect is, ruilen wij deze direct voor je om. Maar nu heb ik, net als @Bert , mijn twijfels. Wil je de gevraagde foto's eens sturen? Zodoende kunnen wij even met je meekijken.

ronoron1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert Ik ben helaas  op me werk

Ik heb de  mijn extra ziggo box vanuit de slaapkamer op de aansluitingen van mijn mediabox XL aangesloten  met deze ziggo box geen storingen tv  en  internet  werken. hierop  alles ik heb ook de splitter weggehaald en rechtstreeks  de kabel op mijn Mediabox XL aangesloten ook hier geen verbinding  mee. Mediabox XL doet het ook niet bij een familielid die ook een Ziggo Abbo heeft. Typisch dat ik de Mediabox XL na dat ik in de avond tv had gekeken de volgende na aanzetten het deze niet meer deed.

 

 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1080Posts
  • 108Oplossingen
  • 285Likes

Typisch is het zeker @ronoron1
Toch is een normale mediabox niet te vergelijken met de Mediabox XL. Deze werkt heel anders.

Zie je kans om na jouw werk de gevraagde foto's te plaatsen? Dat zal ons meer duidelijkheid geven over de situatie.

ronoron1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

20211003_160421.jpg

 bovenste foto is de aansluiting in de meter kast

 Linksonder, de, aansluiting in de woonkamer naar de mediabox XL toe

Foto rechts onder de melding 

Vanmorgen alle kabels los gekoppeld , kabel  rechtreeks  op de wand contact doos aangesloten 

helaas geen veranderingen😎

 

ronoron1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb ook andere kabels geprobeerd

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49579Posts
  • 3051Oplossingen
  • 11095Likes

Vermoedelijk 2 oorzaken, een oude eerste plaatst waar Ziggo je huis binnenkomt en een oude versterker.

De Mediabox XL heeft een eigen modem voor alles behalve live TV en die heeft een retour signaal.

Ik vermoed dat de hele keten of in ieder geval een deel niet volledig retourgeschikt is.

 

Mogelijk helpt het al als de versterker ertussenuit is, je kunt die kabel direct in de wandcontactdoos stoppen.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5033Posts
  • 274Oplossingen
  • 1669Likes

Een aantal verouderde onderdelen maar versterker (BDA-01) is wel retourgeschikt. De Mediabox zou goed moeten werken mits de einddoos in de woonkamer retourgeschikt is.

 

@ronoron1 Heb je ook een los modem en zo ja, komt deze online na aansluiten in woonkamer (zonder versterker)?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49579Posts
  • 3051Oplossingen
  • 11095Likes

De Mediabox XL kan ook nog een te hoog signaal krijgen door de versterker, die is nogal gevoelig.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5033Posts
  • 274Oplossingen
  • 1669Likes

Zie nu dat TS al aangegeven heeft dat het direct op de einddoos ook niet werkt. Aansluiten op AOP zou nog een goede test zijn, dat zou absoluut moeten werken. Overigens vermoed ik toch een probleem met de MBXL zelf.

ronoron1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Sorry maar bedoel je met AOP

ronoron1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wat is AOP😎

Steefb
Expert
Expert
  • 10132Posts
  • 1865Oplossingen
  • 3202Likes

Aop is het eerste ziggo aansluitpunt.

 

De hoofdaansluiting controleren | Klantenservice | Ziggo

Steefb_0-1633274725411.png

 

ronoron1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Rechtstreeks op AOP werkt ook niet🥲

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5033Posts
  • 274Oplossingen
  • 1669Likes

Jouw AOP ziet er als volgt uit, alleen kun je de MBXL hierop niet direct aansluiten, alleen met een verloopstekker. Echter verwacht ik niet dat hier het probleem zit, ondanks dat dit AOP verouderd is.

 

20211003-01.JPG

 

Heb je naast de MBXL ook een los modem of gebruik je de MBXL ook voor WiFi?

ronoron1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb een netgear router  achter de Mediabox deze losgemaakt maar ook geen resultaat

De AOP is in de meterkast buiten mijn woning  in de hal. woon in een appartement complex. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5033Posts
  • 274Oplossingen
  • 1669Likes

Zou je de downstream/upstream-gegevens van de MBXL willen plaatsen wanneer deze rechtstreeks op de contactdoos in de woonkamer is aangesloten? Instructies zijn hier te vinden.

Uitgelicht topic