1
Vraag
2
Reacties
frondel

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foto's en Video's van computer op Samsung TV bekijken. Hoe moet ik dat instellen ?

Foto's en Video's  van computer op TV bekijken. Hoe moet ik dat instellen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Wat is het model van de tv ? Als je bent overgestapt van KPN naar Ziggo zal je tv of met een UTP/LAN kabel ( RJ45) aan het Ziggo modem verbonden moeten worden of met het Wifi-netwerk van het modem.

De usb stick heeft staat hier zoals Steef al zegt helemaal los van.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Welkom op het forum @frondel 

Dat kan op veel verschillende manieren, Chromecast, Apple tv, DNLA, Miracast….enz enz.

Kan je misschien ook aangeven welke apparatuur je zelf allemaal hebt ( modem, router, soort/merk tv , mediabox ? )

Hier alvast wat tips : 

https://www.consumentenbond.nl/tv/draadloos-streamen-naar-tv

https://www.digifotopro.nl/fotos-op-tv-bekijken-hoe-werkt-dat

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @frondel

Zo te zien ben je al op weg geholpen en welkom geheten @Schiksie 🙂 Is het gelukt om foto's en video's te bekijken van de computer op de tv met de tips hierboven? 

frondel
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog steeds niet gelukt. Het is me duidelijk dat ik  DNLA  moet installeren. Vroeger was dat bij mij Allshare van Samsung. Dat schijnt niet meer te werken en een nieuwere versie kan ook niet worden gedownload. Ik heb een smart TV van Samsung en ben van KPN overgestapt naar Ziggo en sindsdien bestaat dit probleem. Ook een losse harddisk met foto's in de USB van de TV werkt niet meer. De Ziggo helpdesk kon geen oplossing geven.  

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @frondel

Allshare van Samsung is inderdaad al een tijdje uit de lucht gehaald zoals je kunt zien op deze pagina. Zij bieden nu Samsung Smart View aan, waarmee je dus foto's en video's vanaf je mobiele telefoon of computer kunt bekijken op jouw Samsung Televisie. Meer informatie hierover en waar je de Smart View App kan downloaden vind je op deze pagina van Samsung. Ik raad je aan om hier even een kijkje te nemen. 

frondel
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smart View gedownload op computer. Opgestart: antwoord No TV found

Samsung Smart TV aan type UE40D8000YSXXN

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Heeft je tv überhaupt wel een werkende internet verbinding dan ?
De tv en het apparaat dienen ook op hetzelfde netwerk te zitten anders gaat het niet werken 

frondel
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is juist het probleem. De TV is via coaxkabel aangesloten en ik begin nu te vermoeden dat dan niet ook nog een internetverbinding met de TV kan worden gemaakt. Het is ook al vreemd dat een USBstick met foto's niet door de TV wordt herkend.

Vroeger, toen ik nog bij KPN was werkte inderdaad alles wel en was de TV ook via kabel aangesloten.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je usbstick staat helemaal los van je internet verbinding. Heeft niets met KPN of Ziggo te maken.

Is er geen handige buurman of nichtje, neefje die even kan helpen?

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Wat is het model van de tv ? Als je bent overgestapt van KPN naar Ziggo zal je tv of met een UTP/LAN kabel ( RJ45) aan het Ziggo modem verbonden moeten worden of met het Wifi-netwerk van het modem.

De usb stick heeft staat hier zoals Steef al zegt helemaal los van.

frondel
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels zelf opgelost door verbinding modem en TV met ethernetkabel. Wat dus draadloos niet mogelijk was lukt bedraad wel. Jammer dat er nu nog een kabel door de kamer loopt

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn om te lezen dat Smart View nu werkend is @frondel. Bedankt voor je update. Ik zal dit lijntje dan ook gaan sluiten. Mocht je ons in de toekomst nodig hebben, dan weet je ons te vinden! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic