1
Vraag
2
Reacties
Sly1970

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Foscam Videodeurbel (VD1) - Melding heeft veel vertraging

Hallo ik heb sinds kort een Foscam videodeurbel (  VD 1) , maar als er buiten op de bel gedrukt word dan duurt het erg lang voordat ik een melding op mijn smartphone krijg. ( soms wel 5 minuten ) . Ik heb een Ziggo Coonnectbox of hoe het tegenwoordig heet een smartwifi modem. Ik heb de modem al een keer opnieuw opgestart , maar hielp niet. De deurbel hangt heel dichtbij de modem metertje ongeveer. Weet niet of de instellingen van de modem goed zijn of of er een poort opengezet moet worden oid. Misschien iemand suggesties of oplossing?

( in het begin duurde het ook erg lang voor ik live beeld had op mijn smarphone , maar dat lijkt op het moment wel redelijk snel te gaan )

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je deze instellingen willen toepassen?

 

Is de deurbel via 2,4 of 5 GHz verbonden en welke linksnelheid wordt vermeld? Dit kun je controleren via 'Verbonden apparaten'.

 

Port forwarding is alleen nodig voor inkomende verbindingen. De deurbel bouwt zelf een uitgaande verbinding op naar de server van Foscam.

 

Tenslotte: kun je de eerste helft van je publieke/externe IPv4-adres vermelden?

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je deze instellingen willen toepassen?

 

Is de deurbel via 2,4 of 5 GHz verbonden en welke linksnelheid wordt vermeld? Dit kun je controleren via 'Verbonden apparaten'.

 

Port forwarding is alleen nodig voor inkomende verbindingen. De deurbel bouwt zelf een uitgaande verbinding op naar de server van Foscam.

 

Tenslotte: kun je de eerste helft van je publieke/externe IPv4-adres vermelden?

Sly1970
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is een Foscam deurbel VD1 , deze kan zowel via 2.4 en 5 Ghz nu verbonden, op het moment verbonden via 2.4 ghz.

Ik kan hem niet vinden wanneer ik in log op de ziggo connectbox, dus ik kan de snelheid ook niet geven.

 

Verder waar kan ik het publieke/externe IPv4-adres vinden ? ( cq hoe ziet dat eruit in de connection box )

Sly1970
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is dat IPv4 hetzelfde als mijn  Extern (publiek) IP adres?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De deurbel zou door de pagina 'Verbonden apparaten' getoond moeten worden, bij verbinding via 5 GHz kan er verbetering zijn.

 

Zie voor het IP-adres de link die ik hierboven gaf, ik heb alleen de eerste helft nodig.

Sly1970
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

83.82 weet niet of dat voldoende is

en snelheid zou : 468 zijn als ik het goed heb

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het IP-adres geeft aan dat je in voormalig Ziggo-gebied woont en er geen sprake is van Dual-Stack Lite, dat is positief en kunnen we uitsluiten als mogelijke oorzaak.

 

Merk je eventueel op andere apparaten nog traagheid in de internetverbinding?

Sly1970
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zie nu dat ik hier op instellingen kan klikken en dat heb ik gedaan , dan zie ik bij mijnj firewall veel meer aangevinkt staan dan dat er in jou instellingen , moet alleen het bovenste aangevinkt staan?

 

En bij mij staat DHCPv6 server op Stateless (SLAAC) is dat goed ?

 

hoor het graag , bedankt voor je hulp.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is inderdaad het beste om de firewall-instellingen zo aan te passen, dat alleen 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor zowel IPv4 als IPv6.

 

Voor de DHCPv6-server is de instelling 'Stateless' prima, ik vermoed dat de deurbel alleen met IPv4 werkt.

Sly1970
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo ik de bovenstaande wijzigingen nog niet doorgevoerd. Dit heeft verder geen invloed op andere apparaten en laptops en smartphones?

 

Ik heb de camera nu bedraad aangesloten maar ook dan krijg ik geen beeld via de app het blijft op 60% hangen ( beveiligde verbinding met camera tot stand brengen) en dat lukt niet, kan dat met bovenstaande instellingen te maken hebben?

ik krijg nu ik hem bedraad aangesloten heb wel meldingen wanneer er bewegingen zijn dat was eerst niet. 

misschien weet u wat er aan de hand is.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De instellingen zorgen op alle apparaten in het netwerk voor een meer stabiele internetverbinding, ik zou deze dus zeker toepassen.

 

Uiteraard kan Wi-Fi nog een rol spelen bij eventuele traagheid/instabiliteit en dan is er ook nog de server van Foscam waar de deurbel mee verbinding maakt. Vrij veel variabelen en punten waarop het mis kan gaan.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @Sly1970, het is nu een tijdje stil. Heeft het advies van @tobiastheebe je geholpen bij het vinden van de oplossing? Ik hoor graag of we nog iets voor je kunnen betekenen. 

Sly1970
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Volgens mij wel, maar wilde het nog even afwachten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic