Ok. Omdat je bij de start van het Topic melding gaf van zowel interne LAN problemen als van problemen met remote access via het externe Ip, kreeg ik (vaag) de indruk dat dit wel eens aan een ConnectBox in Router Mode zou kunnen liggen.
Dat is dus niet zo.
Hm, dan lijkt me dit een lastig probleem.
Je zou zeggen dat een CB waar alleen het kabelModem van wordt gebruikt geen negatieve invloed kan hebben op wat je beschrijft en dat derhalve het probleem door de TP-Link wordt veroorzaakt.
Eens?
Ziggo bemoeit zich niet met eigen setups. Zou echt niet kunnen.
Je schrijft:
En is zelfs in het binnennetwerk soms moeilijk bereikbaar.
Kun je daar iets specifiekers over zeggen?
Je schrijft:
Zelf een aantal apple producten kunnen door de connectbox niet meer updaten of zelf niet normaal op een website komen in het binnennetwerk.
Het eerste kan wijzen op een matig functionerende Internetverbinding.
Bij het tweede ".....
niet normaal op een website komen in het binnennetwerk." vraag ik me af: bedoel je een Web Server die in het LAN zit?
Of gaat het over het niet kunnen bereiken van externe web sites? Zal haast wel.
Dan wijst dit ook op een slechte Internetverbinding.
Hoe dan ook.
Probeer eens deze speedtest:
http://www.dslreports.com/speedtest
Met een Systeem dat bekabeld is aangesloten op de TP-Link.
Dit moet, als 'alles' ok is, de snelheid van het abo geven. Wat is die abo-snelheid?
Mocht dit na een paar tests met tussenpozen niet in orde blijken te zijn, dan moeten we eerst nog back to the basics. Kan je ook meteen doen, als je wilt.
Wat levert een test op bij rechtstreekse aansluiting op de ConnectBox.
Reboot zal wel nodig zijn om het testsysteem door Ziggo van het externe Ip te laten voorzien.
Wat doet ie dan?
Etc.
Kom terug met antwoorden, dan praten we verder.
Extern access op die Foscam komt later wel aan de beurt.
Gr Han