1
Vraag
2
Reacties
Michael Somers

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foscam FN3108E NVR werkt niet met Connect box

Sinds er een Connectbox is geinstalleerd bij een klant van mij werkt de Foscam FN3108E niet meer van buiten af. En is zelfs in het binnennetwerk soms moeilijk bereikbaar.
De "box" is gebridged met daar achter een router van TP link.
Als ik een port checker doe krijg ik dat de poorten 88 en 554 dicht zijn terwijl in de router deze wel open staan. Zelf een aantal apple producten kunnen door de connectbox niet meer updaten of zelf niet normaal op een website komen in het binnennetwerk.

Alles is al geprobeerd maar niks werkt is hier een oplossing voor.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Omdat je bij de start van het Topic melding gaf van zowel interne LAN problemen als van problemen met remote access via het externe Ip, kreeg ik (vaag) de indruk dat dit wel eens aan een ConnectBox in Router Mode zou kunnen liggen.

Dat is dus niet zo.
Hm, dan lijkt me dit een lastig probleem.
Je zou zeggen dat een CB waar alleen het kabelModem van wordt gebruikt geen negatieve invloed kan hebben op wat je beschrijft en dat derhalve het probleem door de TP-Link wordt veroorzaakt.
Eens?

Ziggo bemoeit zich niet met eigen setups. Zou echt niet kunnen.

Je schrijft:
En is zelfs in het binnennetwerk soms moeilijk bereikbaar.

Kun je daar iets specifiekers over zeggen?

Je schrijft:
Zelf een aantal apple producten kunnen door de connectbox niet meer updaten of zelf niet normaal op een website komen in het binnennetwerk.


Het eerste kan wijzen op een matig functionerende Internetverbinding.
Bij het tweede ".....niet normaal op een website komen in het binnennetwerk." vraag ik me af: bedoel je een Web Server die in het LAN zit?
Of gaat het over het niet kunnen bereiken van externe web sites? Zal haast wel.
Dan wijst dit ook op een slechte Internetverbinding.

Hoe dan ook.
Probeer eens deze speedtest:
http://www.dslreports.com/speedtest
Met een Systeem dat bekabeld is aangesloten op de TP-Link.
Dit moet, als 'alles' ok is, de snelheid van het abo geven. Wat is die abo-snelheid?

Mocht dit na een paar tests met tussenpozen niet in orde blijken te zijn, dan moeten we eerst nog back to the basics. Kan je ook meteen doen, als je wilt.
Wat levert een test op bij rechtstreekse aansluiting op de ConnectBox.
Reboot zal wel nodig zijn om het testsysteem door Ziggo van het externe Ip te laten voorzien.
Wat doet ie dan?

Etc.
Kom terug met antwoorden, dan praten we verder.
Extern access op die Foscam komt later wel aan de beurt.

Gr Han

Bekijk in context

4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het lijkt erop dat de ConnectBox niet in Bridge Mode staat.
Controleer dit.

Kun je inloggen met http://192.168.178.1/ ?
Dan is hij in Router Mode.
In Bridge Mode moet dit via: http://192.168.100.1/

Gr Han
Michael Somers
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh uiteraard heb ik dat geprobeerd. En met het x.x.178.1 kom ik in de TP link en met de x.x.100.1 kom ik alle win pc’s op de Connectbox en met een 1 of 2 Apple producten.
Men wat het jammere hiervan is, is dat ziggo zegt dat het aan derde ligt. Alle producten zijn meegenomen voor een test op een andere locatie binnen het hetzelfde ziggo domein met andere dan de connectbox en dan werkt het wel.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Omdat je bij de start van het Topic melding gaf van zowel interne LAN problemen als van problemen met remote access via het externe Ip, kreeg ik (vaag) de indruk dat dit wel eens aan een ConnectBox in Router Mode zou kunnen liggen.

Dat is dus niet zo.
Hm, dan lijkt me dit een lastig probleem.
Je zou zeggen dat een CB waar alleen het kabelModem van wordt gebruikt geen negatieve invloed kan hebben op wat je beschrijft en dat derhalve het probleem door de TP-Link wordt veroorzaakt.
Eens?

Ziggo bemoeit zich niet met eigen setups. Zou echt niet kunnen.

Je schrijft:
En is zelfs in het binnennetwerk soms moeilijk bereikbaar.

Kun je daar iets specifiekers over zeggen?

Je schrijft:
Zelf een aantal apple producten kunnen door de connectbox niet meer updaten of zelf niet normaal op een website komen in het binnennetwerk.


Het eerste kan wijzen op een matig functionerende Internetverbinding.
Bij het tweede ".....niet normaal op een website komen in het binnennetwerk." vraag ik me af: bedoel je een Web Server die in het LAN zit?
Of gaat het over het niet kunnen bereiken van externe web sites? Zal haast wel.
Dan wijst dit ook op een slechte Internetverbinding.

Hoe dan ook.
Probeer eens deze speedtest:
http://www.dslreports.com/speedtest
Met een Systeem dat bekabeld is aangesloten op de TP-Link.
Dit moet, als 'alles' ok is, de snelheid van het abo geven. Wat is die abo-snelheid?

Mocht dit na een paar tests met tussenpozen niet in orde blijken te zijn, dan moeten we eerst nog back to the basics. Kan je ook meteen doen, als je wilt.
Wat levert een test op bij rechtstreekse aansluiting op de ConnectBox.
Reboot zal wel nodig zijn om het testsysteem door Ziggo van het externe Ip te laten voorzien.
Wat doet ie dan?

Etc.
Kom terug met antwoorden, dan praten we verder.
Extern access op die Foscam komt later wel aan de beurt.

Gr Han
Michael Somers
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh

antwoord op:
Zelf een aantal apple producten kunnen door de connectbox niet meer updaten of zelf niet normaal op een website komen in het binnennetwerk.
Ik heb met apple aan de telefoon gezeten hierover, hier kwam uit de apple een aantal poorten gebruikt om zijn producten te updaten. Deze poorten staan normaal open in welke router dan ook. Nu bleek dat in de 5400 reeks niks wordt toegelaten door de CB.

antwoordt op:
En is zelfs in het binnennetwerk soms moeilijk bereikbaar.
Hiermee bedoel ik dat ik soms niet op de Web interface van Foscam kan komen of dat ik bewerkingen kan doen. (de web interface is trouwens ook niet van buiten af meer te bereiken.)

De router TP Link is opnieuw ingesteld. Stress test is al een paar keer gedaan. Snelheid ligt tegen de 350 mb/sec.

En de CB direct te voorzien gaat niet ivm de server.

Verder krijg ik het volgende
poort 8000 blocked (terwijl die openstaat) =server
poort 80 blocked (terwijl die openstaat) =server
poort 88 blocked (terwijl die openstaat) =nvr
poort 443 open =server
poort 554 blocked (terwijl die openstaat)= https nvr
poorten reeks 5200 tot 5800 blocked (terwijl die standaard openstaan) deze worden gebruikt voor line ups van updates voor verschillende app. waaronder apple.

Zelf zat ik ook te denken aan terug te gaan naar de basis. Alleen denk ik niet dat het daar aan ligt.
Wel alvast bedankt dat jij hier in mee wil denken en bedenken wat het kan zijn.

Gr Mike
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic