Vraag
Reacties
Oplossing
john12
Level 1

Foscam F1993 ZP niet langer zichtbaar sinds Deco M4 TP links gebruik

Sinds gebruik van de Deco M4's krijg ik mijn beveiligingscamera niet langer werkend

Camera werkte voorheen prima. Nu heb ik vel betere verbinding door het huis voor m'n wifi maar krijg de cam met geen mogelijkheid werkend.  

Door ziggo support medewerker hiernaar toe verwezen nadat ik had beantwoord:

- zie alleen tp-link als netwerk niet die van de connectbox

- Deco tp-links staan ingesteld als accesspoint

Normaal gesproken moet ik de cam via QR code te scannen kunnen activeren. Echter na het horen van "Connecting WiFi" gebeurt er niets.
kan dit al iets met port forwarden te maken hebben? Hoop dat er iemand komt met een goede tip die (voor deze leek) ook te bevatten is, zodat ik uiteindelijk de cam werkend krijg.

Alvast bedankt voor jullie adviezen,

john

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
john12
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor je tusenkomst Maud. Heb meerdere malen met Ziggo support, tp-link (van de Deco M4's) en Foscam gebeld) Helaas konden zij me niet veel verder helpen. Dat viel me eerlijk gezegd beetje tegen.

Maar... Gelukkig heb ik de Foscam sinds vandaag weer werkend. Sinds de aanschaf van de M4's had ik mijn netwerknaam toegevoegd met"_TP-link". Ik las ergens over een deurbel die niet goed werkte met bijzondere tekens in de SSID naam, dit bleek ook van toepassing op de beveiligingscamera. Na verwijderen van de bijzondere tekens, werkt hij weer prima.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hai @john12!  Een warm welkom op de Ziggo Community! 

Irritant dat je je beveiligingscamera's niet verbonden krijgt met de internetverbinding 😞 Hier hebben we kennis van de experts voor nodig. Misschien dat @Bert! of @Pasi je hierbij kan helpen? 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ai, geen idee hoe die Foscams in de praktijk werken en evenmin hoe de Deco's ingesteld moeten worden.

0 Kudos
john12
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor je tusenkomst Maud. Heb meerdere malen met Ziggo support, tp-link (van de Deco M4's) en Foscam gebeld) Helaas konden zij me niet veel verder helpen. Dat viel me eerlijk gezegd beetje tegen.

Maar... Gelukkig heb ik de Foscam sinds vandaag weer werkend. Sinds de aanschaf van de M4's had ik mijn netwerknaam toegevoegd met"_TP-link". Ik las ergens over een deurbel die niet goed werkte met bijzondere tekens in de SSID naam, dit bleek ook van toepassing op de beveiligingscamera. Na verwijderen van de bijzondere tekens, werkt hij weer prima.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@john12 Dank voor je update, dit kan anderen ook weer op weg helpen.🙂

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Yes, bedankt voor de terugkoppeling! Wie weet hebben anderen hier ook in de toekomst wat aan @john12. Fijn dat het probleem na het aanpassen van de SSID naam is opgelost 🙂

0 Kudos