Vraag
Reacties
Oplossing
wim5
Level 2

Forwarding EVW3226 router

Ik kan nu inloggen op mijn ubee router EVW3226. Het is kennelijk een oude router die niet meer ondersteunt wordt door ziggo. Ik wil een poort open zetten om mijn camera extern te kunnen benaderen. Mijn NVR zit aangesloten op mijn router en mijn camera op de NVR. Ik kan intern via mijn thuisnetwerk mijn camera benaderen maar extern niet. Ik heb me laten informeren dat je dan een poort in je router moet openzetten. Alle voorbeelden hoe dat te doen zijn met nieuwe routers en kan dit niet vertalen naar mijn router. Ik kan na inloggen op mijn router de camera's en NVR zien. Ik neem aan dat als ik een port open zet voor de NVR dat deze ook open is voor de camera aangezien deze op de NVR zit aangesloten, of moet ik toch beiden open zetten?

Ik heb een bestand toegevoegd van het veld dat ik krijg bij forwarding en van het veld van mijn verbonden apparaten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe dit te doen

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.
Level 16

In tegenstelling tot wat tobias zegt, werkt een NVR een beetje anders.

"Ik neem aan dat als ik een port open zet voor de NVR dat deze ook open is voor de camera aangezien deze op de NVR zit aangesloten, of moet ik toch beiden open zetten?"

Dat is precies hoe het werkt. Camera's hebben bij aansluiting op een NVR geen eigen forward regels nodig.

Misschien kun je zijn voorbeeld wel gebruiken voor de forward van de NVR te maken in je EVW.

Je logt via browser of app in op je NVR en die laat je de beelden zien van de aangesloten camera's. Er is dus geen enkele noodzaak om de camera's ook nog eens een aparte forward te geven. Sterker nog, i.v.m. veiligheid (anders zijn ze rechtstreeks van buiten te benaderen, kan nadelig zijn) kun je dat zelfs beter niet doen.

Echter ik zou wel even kijken naar de handleiding van je NVR. Probeer een andere poort dan poort 80 te gebruiken om bruteforces te voorkomen.

Verder kan het zijn, dat om de NVR in een app te gebruiken, er ook een RTSP of Onvif poort geforward moet worden. Dat zou in de documentatie van je NVR terug te vinden moeten zijn.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
wim5
Level 2
Topicstarter

Top bedankt voor de hulp. Dit lijkt al te werken. Ik snap niet waarvan 123.45.67.89 het publieke adres is, ik krijg hierop een error. Als ik mijn router extern benader via het IP adres dan krijg ik het inlogscherm voor mijn NVR vanwaar ik mijn camera's kan previewen. 

Bekijk in context

Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De NVR en camera hebben beide een eigen IP-adres en hebben dus ook eigen regels nodig. Probeer eens volgende instellingen voor de camera:

• Openbare port range: 80
  • Doel-IP-adres: 192.168.___.___ (hoef je niet te maskeren i.v.m. intern adres)
  • Doel port range: 80
  • Protocol: TCP

Probeer vervolgens de IP-camera extern te benaderen via http://123.45.67.89, waar 123.45.67.89 je publieke IPv4-adres is. Als dit niet lukt binnen het LAN, probeer het dan ook even via 4G. Niet alle modemrouters ondersteunen hairpin/NAT loopback.

0 Kudos
Richard G.
Level 16

In tegenstelling tot wat tobias zegt, werkt een NVR een beetje anders.

"Ik neem aan dat als ik een port open zet voor de NVR dat deze ook open is voor de camera aangezien deze op de NVR zit aangesloten, of moet ik toch beiden open zetten?"

Dat is precies hoe het werkt. Camera's hebben bij aansluiting op een NVR geen eigen forward regels nodig.

Misschien kun je zijn voorbeeld wel gebruiken voor de forward van de NVR te maken in je EVW.

Je logt via browser of app in op je NVR en die laat je de beelden zien van de aangesloten camera's. Er is dus geen enkele noodzaak om de camera's ook nog eens een aparte forward te geven. Sterker nog, i.v.m. veiligheid (anders zijn ze rechtstreeks van buiten te benaderen, kan nadelig zijn) kun je dat zelfs beter niet doen.

Echter ik zou wel even kijken naar de handleiding van je NVR. Probeer een andere poort dan poort 80 te gebruiken om bruteforces te voorkomen.

Verder kan het zijn, dat om de NVR in een app te gebruiken, er ook een RTSP of Onvif poort geforward moet worden. Dat zou in de documentatie van je NVR terug te vinden moeten zijn.

0 Kudos
Ga naar reactie
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had de vraag niet helemaal goed gelezen. In geval van een NVR zou port forwarding inderdaad alleen naar de NVR aangemaakt moeten worden (via webinterface of inderdaad via RTSP/ONVIF streams die dan beschikbaar zouden moeten zijn op de NVR als verschillende mountpoints/poorten).

Als beveiliging kunnen willekeurige en hoge poortnummers gebruikt worden aan WAN-zijde.

0 Kudos
Marije
Community Moderator
Community Moderator

Hey @wim5

Om je camera's te kunnen benaderen, moeten er een aantal dingen ingevuld worden. Super goed om te lezen dat je hier zelf al aan bent begonnen en de hulp van de Community hebt ingeschakeld! Er zijn gelijk een aantal mensen die je graag willen helpen. 

Heb je de reacties van @tobiastheebe en @Richard G. al gezien? Kom je daarmee uit de voeten? 🙂

0 Kudos
wim5
Level 2
Topicstarter

Top bedankt voor de hulp. Dit lijkt al te werken. Ik snap niet waarvan 123.45.67.89 het publieke adres is, ik krijg hierop een error. Als ik mijn router extern benader via het IP adres dan krijg ik het inlogscherm voor mijn NVR vanwaar ik mijn camera's kan previewen. 

Ga naar reactie
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat adres was slechts als voorbeeld. Zo te lezen heb je je eigen publieke IP-adres al gevonden? Bij Ziggo beginnen ze vaak met 77, 178, 84 of 217.

0 Kudos