1
Vraag
2
Reageer en help mee
Remmetje

Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Fortnite upload package loss

Ik heb eigenlijk al heel lang (>6 mnd) het "probleem" dat ik standaard een 1%-2% upload package loss bij Fortnite heb. Tijdje terug een keer contact gehad met Ziggo en monteur langs geweest. Die zag wat ruis op de lijn en heeft dat met een swap op de access point kunnen verhelpen. Toch krijg ik die kleine upload package loss maar niet opgelost. Verschillende kabels en hardware (Xbox en pc) al geprobeerd maar toch krijg ik het er niet uit.  Via pingplotter gekeken maar dat komt niet echt een eenduidig beeld uit (soms lijkt ie in jump 4 te zitten en soms in 8 geloof ik). Is er iets wat ik wellicht nog meer zou kunnen doen om de connectie stabiel te krijgen?

Hardware setup: Witte connection box in bridge en daarachter een TP-Link Archer C2600.

80 Reacties 80
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Tuurlijk kan ik dat.

Downstream:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 746000000 3.7 38 256 qam 19
2 610000000 4 38 256 qam 2
3 618000000 3.7 38 256 qam 3
4 626000000 3.5 38 256 qam 4
5 634000000 3.2 38 256 qam 5
6 642000000 3 38 256 qam 6
7 650000000 3.2 38 256 qam 7
8 658000000 3.9 38 256 qam 8
9 666000000 4.1 40 256 qam 9
10 674000000 4.4 38 256 qam 10
11 682000000 4.1 38 256 qam 11
12 690000000 4 38 256 qam 12
13 698000000 4.3 38 256 qam 13
14 706000000 4.1 38 256 qam 14
15 714000000 4.3 38 256 qam 15
16 722000000 3.9 38 256 qam 16
17 730000000 4 38 256 qam 17
18 738000000 4 38 256 qam 18
19 602000000 4 38 256 qam 1
20 754000000 3.7 38 256 qam 20
21 762000000 3.2 38 256 qam 21
22 770000000 2.7 38 256 qam 22
23 778000000 2.5 40 256 qam 23
24 786000000 2.4 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 129 32
2 Locked 38.9 116 0
3 Locked 38.9 102 0
4 Locked 38.6 120 0
5 Locked 38.9 121 0
6 Locked 38.9 121 14
7 Locked 38.9 110 0
8 Locked 38.9 137 0
9 Locked 40.3 109 0
10 Locked 38.9 144 0
11 Locked 38.9 116 4
12 Locked 38.6 110 0
13 Locked 38.9 125 13
14 Locked 38.9 111 13
15 Locked 38.9 103 0
16 Locked 38.9 133 0
17 Locked 38.9 137 12
18 Locked 38.9 105 11
19 Locked 38.9 152 0
20 Locked 38.9 132 0
21 Locked 38.6 137 5
22 Locked 38.9 173 13
23 Locked 40.3 145 28
24 Locked 38.6 138 16

 

Upstream

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 4.6 5120 64 qam 2
2 57800000 4.6 5120 64 qam 1
3 31800000 4.475 2560 64 qam 5
4 37100000 4.475 5120 64 qam 4
5 44000000 4.575 5120 64 qam 3
6 28600000 4.475 2560 64 qam 6


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
6 ATDMA 0 0 0 0

 

Configuratie:

Primaire Downstream Service Flow

SFID 85532706
Maximale snelheid 267500000
Maximum Traffic Burst 42600
Minimale snelheid 0


 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 85524513
Maximale snelheid 26750000
Maximum Traffic Burst 42600
Minimale snelheid 0
Maximum Concatenated Burst 42600
Roostertype BestEffort

 

 

Netwerkhistorie vind je hieronder. Ik heb de Mac adressen er wel even uitgehaald… zijn overigens altijd dezelfde genoemde MAC adressen).

Tijd Prioriteit Omschrijving
21/09/2020 19:22:49 notice LAN login Success;CM-MAC=---;CMTS-MAC=--;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/09/2020 19:22:36 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=--;CMTS-MAC=--;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/09/2020 17:24:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/09/2020 15:52:38 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2020 19:34:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2020 17:19:45 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/07/2020 17:12:51 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---:CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/07/2020 10:38:30 Fout DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/06/2020 16:00:14 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0----;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/06/2020 15:10:54 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03/06/2020 03:56:24 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/06/2020 20:53:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/05/2020 12:37:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/05/2020 10:30:14 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2020 17:47:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2020 15:09:13 notice DHCP Renew - lease parameters time zone-7200 modified;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/03/2020 11:03:13 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/03/2020 09:24:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/03/2020 09:24:17 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/02/2020 03:07:29 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Hoofdaansluiting waarvan dat POA-13-A recent vernieuwd is door een monteur

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dat ziet er niet best uit wat ik terug zie in de netwerkhistorie.

Zou je het kapje van de poa splitter kunnen halen?

Deze kan voor signaal problemen zorgen.

Als de poa splitter er zonder kapje weer op zit dan even het modem opnieuw opstarten.

(1 minuut van stroom halen)

 

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik kan dat best doen maar deze is letterlijk gloednieuw geplaatst door de monteur. Ik ben daar niet aangeweest. De monteur gaf toen zelf aan dat dit nieuwe Poa splitters zijn die expliciet er zijn vanwege nieuwe Next box (omdat deze geen retoursignaal terug hoeven geven zoals ik begreep).

 

Ah ik begrijp hem. Ik zal het kapje eraf halen en daarna de waarden weer geven. Sorry verkeerd begrepen

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 746000000 3.5 38 256 qam 19
2 610000000 3.9 38 256 qam 2
3 618000000 3.7 38 256 qam 3
4 626000000 3.5 38 256 qam 4
5 634000000 3.2 38 256 qam 5
6 642000000 2.9 38 256 qam 6
7 650000000 3.2 38 256 qam 7
8 658000000 3.9 38 256 qam 8
9 666000000 4.1 40 256 qam 9
10 674000000 4.4 38 256 qam 10
11 682000000 4.1 40 256 qam 11
12 690000000 4 38 256 qam 12
13 698000000 4.1 38 256 qam 13
14 706000000 4 38 256 qam 14
15 714000000 4.1 38 256 qam 15
16 722000000 3.7 38 256 qam 16
17 730000000 3.9 38 256 qam 17
18 738000000 4 38 256 qam 18
19 602000000 4 38 256 qam 1
20 754000000 3.5 38 256 qam 20
21 762000000 3 38 256 qam 21
22 770000000 2.7 38 256 qam 22
23 778000000 2.5 40 256 qam 23
24 786000000 2.2 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 0 0
2 Locked 38.9 6 0
3 Locked 38.9 5 0
4 Locked 38.6 6 0
5 Locked 38.6 12 0
6 Locked 38.6 0 0
7 Locked 38.9 0 0
8 Locked 38.9 5 0
9 Locked 40.3 4 0
10 Locked 38.9 5 0
11 Locked 40.3 0 0
12 Locked 38.9 0 0
13 Locked 38.9 6 0
14 Locked 38.9 0 0
15 Locked 38.6 6 0
16 Locked 38.6 0 0
17 Locked 38.9 0 0
18 Locked 38.9 6 0
19 Locked 38.9 5 0
20 Locked 38.9 0 0
21 Locked 38.9 0 0
22 Locked 38.9 0 0
23 Locked 40.3 6 0
24 Locked 38.9 5 0

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 4.6 5120 64 qam 2
2 57800000 4.6 5120 64 qam 1
3 37100000 4.6 5120 64 qam 4
4 44000000 4.6 5120 64 qam 3
5 28600000 4.475 2560 64 qam 6
6 31800000 4.475 2560 64 qam 5


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
6 ATDMA 0 0 0 0

 

 

 

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dit zijn de geupdate waarden nu het kapje eraf is. Wat zegt dit je?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Nog geen verandering.

Wel dat de pre rs errors al gelijk oplopen na opstarten.

Mijn gevoel zegt dat dit probleem van buitenaf komt. (De wijkkast)

 

Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten?

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

 

'n moderator zal dan binnen 1-3 dagen langskomen en een blik op je signaal werpen en vanuit daar actie ondernemen?

 

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gedaan! Hartstikke bedankt alvast Tom. Hopelijk dat de moderators hier dan verder in kunnen duiken om eens te zien waar het vandaan komt. Nadat de monteur langs was geweest heb ik altijd gedacht dat het maar aan mijn apparatuur zou liggen maar door het wisselen van kabels en hardware bleef het dus vandaar eens de stap hiernaartoe. Je bent in ieder geval super behulpzaam geweest en hopelijk dat Ziggo erachter komt waar dit door komt.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!

Bedankt voor de complimenten?

Ik ben ervan overtuigd dat het goed komt!

Had de monteur alleen binnen gekeken?

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ja hij had alleen binnen gekeken. 10 jaar geleden hadden we ook veel problemen met de connectie en toen bleek de connector in de wijkkast gecorrodeerd te zijn. En nu eigenlijk weer sinds een maandje of 9. En met streamen enzo heb je er niet veel last van maar wel met zoiets als gaming.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dan heb ik zo'n vermoeden dat een moderator een monteur stuurt die zowel binnen als buiten metingen kan en mag verrichten.

We gaan het zien?

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

We wachten het ff af?

 

Fijne avond in ieder geval. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dankjewel!

Jij ook een fijne avond gewenst ?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Remmetje, welkom hier op de Community en goed dat je in de lucht komt met het probleem dat je inmiddels al enkele maanden ervaart.. Ik begrijp dat het probleem nog steeds speelt ondanks de goede hulp van @Tom., tijd voor nader onderzoek!

Vanuit hier heb ik je modem onder de loep genomen en bij het uitlezen van het signaal neem ik daar wat schommelingen waar. Mogelijk zorgt dit voor de problemen die je ervaart tijdens het gamen, al kunnen we dit nu nog niet met zekerheid zeggen.

Heb je misschien de mogelijkheid om het ook eens te testen door je verbinding te laten lopen via ons modem met een internetkabel en dus niet via je eigen router? Dit vereist wel het tijdelijk in Router mode zetten van ons modem. Zo kunnen we je eigen router nog uitsluiten als mogelijke boosdoener. Kun je daarnaast toelichten wat een “swap op de access point" precies is en wat de monteur toen gedaan heeft? Dat is mij niet direct duidelijk. Ik hoor het graag!

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Erik S Ziggo 

Had je de netwerkhistorie ook gelezen?

De problemen die daar in voor komen lijken me niet opgelost door het modem te gebruiken ipv de router

De router veroorzaakt deze problemen niet.

Toch?

 

Als ik het mis heb dan hoor ik het ook graag?

 

 

Remmetje wrote:

Tuurlijk kan ik dat.

Downstream:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 746000000 3.7 38 256 qam 19
2 610000000 4 38 256 qam 2
3 618000000 3.7 38 256 qam 3
4 626000000 3.5 38 256 qam 4
5 634000000 3.2 38 256 qam 5
6 642000000 3 38 256 qam 6
7 650000000 3.2 38 256 qam 7
8 658000000 3.9 38 256 qam 8
9 666000000 4.1 40 256 qam 9
10 674000000 4.4 38 256 qam 10
11 682000000 4.1 38 256 qam 11
12 690000000 4 38 256 qam 12
13 698000000 4.3 38 256 qam 13
14 706000000 4.1 38 256 qam 14
15 714000000 4.3 38 256 qam 15
16 722000000 3.9 38 256 qam 16
17 730000000 4 38 256 qam 17
18 738000000 4 38 256 qam 18
19 602000000 4 38 256 qam 1
20 754000000 3.7 38 256 qam 20
21 762000000 3.2 38 256 qam 21
22 770000000 2.7 38 256 qam 22
23 778000000 2.5 40 256 qam 23
24 786000000 2.4 38 256 qam 24


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 129 32
2 Locked 38.9 116 0
3 Locked 38.9 102 0
4 Locked 38.6 120 0
5 Locked 38.9 121 0
6 Locked 38.9 121 14
7 Locked 38.9 110 0
8 Locked 38.9 137 0
9 Locked 40.3 109 0
10 Locked 38.9 144 0
11 Locked 38.9 116 4
12 Locked 38.6 110 0
13 Locked 38.9 125 13
14 Locked 38.9 111 13
15 Locked 38.9 103 0
16 Locked 38.9 133 0
17 Locked 38.9 137 12
18 Locked 38.9 105 11
19 Locked 38.9 152 0
20 Locked 38.9 132 0
21 Locked 38.6 137 5
22 Locked 38.9 173 13
23 Locked 40.3 145 28
24 Locked 38.6 138 16

 

Upstream

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 4.6 5120 64 qam 2
2 57800000 4.6 5120 64 qam 1
3 31800000 4.475 2560 64 qam 5
4 37100000 4.475 5120 64 qam 4
5 44000000 4.575 5120 64 qam 3
6 28600000 4.475 2560 64 qam 6


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
6 ATDMA 0 0 0 0

 

Configuratie:

Primaire Downstream Service Flow

SFID 85532706
Maximale snelheid 267500000
Maximum Traffic Burst 42600
Minimale snelheid 0


 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 85524513
Maximale snelheid 26750000
Maximum Traffic Burst 42600
Minimale snelheid 0
Maximum Concatenated Burst 42600
Roostertype BestEffort

 

 

Netwerkhistorie vind je hieronder. Ik heb de Mac adressen er wel even uitgehaald… zijn overigens altijd dezelfde genoemde MAC adressen).

Tijd Prioriteit Omschrijving
21/09/2020 19:22:49 notice LAN login Success;CM-MAC=---;CMTS-MAC=--;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/09/2020 19:22:36 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=--;CMTS-MAC=--;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/09/2020 17:24:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/09/2020 15:52:38 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2020 19:34:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/08/2020 17:19:45 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/07/2020 17:12:51 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---:CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04/07/2020 10:38:30 Fout DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/06/2020 16:00:14 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0----;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/06/2020 15:10:54 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03/06/2020 03:56:24 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/06/2020 20:53:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/05/2020 12:37:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/05/2020 10:30:14 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2020 17:47:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/03/2020 15:09:13 notice DHCP Renew - lease parameters time zone-7200 modified;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/03/2020 11:03:13 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/03/2020 09:24:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/03/2020 09:24:17 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/02/2020 03:07:29 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1---;CMTS-MAC=0---;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor de hulp @Tom. 🙂

 

@Erik S Ziggo Wat ik bedoelde was het plaatsen van die nieuwe POA splitter. En tuurlijk zou ik eens kunnen proberen om de kabel direct op de modem te plaatsen en te kijken of het probleem zich dan voordoet. Al acht ik de kans klein dat daar de oorzaak is, geen enkele plotter leek uit te wijzen dat daar het signaalverlies ontstond. Maar ik ben de expert niet (vandaar ook dat ik het hier vraag). Als na antwoord op Tom zijn vraag blijkt dat dit nodig is dan zal ik dat morgen kunnen doen (vanavond helaas niet mogelijk).

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Jullie hebben gelijk hoor @Tom. en @Remmetje, ook ik acht de kans klein dat het daar fout gaat. Maar om het met zekerheid te kunnen zeggen zou het fijn zijn als we dit nog kunnen uitsluiten. En wie weet maakt het nog verschil! Zo niet, dan moeten we dieper in het signaal duiken en mogelijk moet er dan opnieuw een monteur aangestuurd worden. We kunnen dan echter wel direct met een goed verhaal aankloppen bij de monteur en ‘bewijzen’ dat het aan jouw kant snor zit! 😉

Remmetje
Topicstarter
Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik zal het morgen even uitproberen en zal de uitkomst laten weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic