1
Vraag
2
Reacties
Frank31169

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Formuler GTV Android box - Geen verbinding

Sinds vrijdag 23-09-2022 heb ik 2 Android tv boxen van het merk Formuler en type GTV.

Volgens de fabrikant is het plug & play.

Helaas was dit niet het geval en ziet de box mijn WiFi (Via DECO-home van Ziggo) wel, maar kan geen verbinding maken. als ik de boxen via ethernet aansluit, krijg ik wel een IP-adres maar kan niet het internet op.

 

Wie o wie kan mijn helpen zodat ik mijn Android tv boxen kan gebruiken

 

gr.

Frank

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Frank31169
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Excuses voor de late reactie.

De Deco wordt gebruikt als AP.

De players, net als de PS5, de NEXT en mijn laptop op mijn werkkamer zijn aangesloten via Cat6A netwerkkabels, en direct op de Connectbox gepatcht. op de players na krijgen de andere apparaten wel verbinding met het internet. de players krijgen wel een IP-adres.

Ik heb telefonisch contact gehad met Ziggo en alles gereset en opnieuw ingesteld, maar helaas de players werken alleen via WiFi. op dit moment is het stabiel maar blijf het vreemd vinden.

Bekijk in context

6 Reacties 6
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wifi is bijna nooit plug&pray of deze boxen moeten via wps kunnen verbinden.

U kunt wel handmatig het juiste netwerk naam (ssid) kiezen en het wachtwoord invoeren?

Gaat het fout na deze stap?

 

Ik ben verder onbekend met dit merk dus zonder verder zoekwerk houd het heel even op, u kunt proberen de connectbox een keer te herstarten. Mogelijk lost dat het tweede deel van de vraag op.

Frank31169
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het aansluiten van de WiFi is geen probleem. Alleen als de mediaplayer via LAN worden aangesloten dan krijg ik wel IP maar geen internettoegang. Net of de players geblokkeerd worden.

inmiddels modem terug naar fabriek en de Deco home ook. Players werken nu alleen via WiFi. Echter blijft mijn voorkeur om LAN aan te sluiten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er is eigenlijk geen reden voor een blokkering, anders zouden de boxen ook via wifi geen verbinding kunnen maken. 

U gebruikt een Deco M4  set klopt dat, is deze al accespunt ingesteld of als router?

Wat betreft het bekabeld verbinden zijn beide boxen direct met de Connectbox verbonden en staat deze wel of niet in bridge mode ?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Frank31169

Tof dat je deze Andriod tv boxen aangeschaft hebt. Wel balen dat je deze vervolgens niet bekabeld aangesloten krijgt. 

Mooi om te zien dat @RoWi. je te hulp geschoten is en je nog een aantal tips gestuurd heeft. 
Ik vroeg mij af of het hiermee gelukt is. Kun je dit terugkoppelen? 
 

Frank31169
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Excuses voor de late reactie.

De Deco wordt gebruikt als AP.

De players, net als de PS5, de NEXT en mijn laptop op mijn werkkamer zijn aangesloten via Cat6A netwerkkabels, en direct op de Connectbox gepatcht. op de players na krijgen de andere apparaten wel verbinding met het internet. de players krijgen wel een IP-adres.

Ik heb telefonisch contact gehad met Ziggo en alles gereset en opnieuw ingesteld, maar helaas de players werken alleen via WiFi. op dit moment is het stabiel maar blijf het vreemd vinden.

Frank31169
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

net een antwoord gestuurd, dank voor de herinnering.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic