1
Vraag
2
Reacties
evvelt

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

FirstInstallation.html op modem overslaan

Hallo,

 

vorige week is mijn modem/router vervangen door een nieuw exemplaar en heeft de monteur keurig de configuratie over gezet. Als ik nu echter inlog op https://192.168.178.1 dan redirect hij deze meteen naar http://192.168.178.1/common_page/FirstInstallation.html en moet ik een wizard doorlopen waar hij andere instellingen wilt gaan configureren.  Ik wil deze instellingen niet aanpassen, maar gewoon inloggen op de modem. hoe kan ik deze FirstInstallation pagina overslaan?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
evvelt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de wizard doorlopen. het is niet mogelijk de SSID optie over te slaan, er wordt dus wel degelijk een nieuw SSID aangemaakt (default wat op de modem sticker staat) en je bent verplicht je wachtwoord aan te passen. Er vinden na eerste keer inloggen dus wel degelijk coniguratie wijzigingen plaats. Hopelijk blijft het bij deze 2 settings, maar daar kom ik wss later achter.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De configuratie die het modem ontvangt van het CMTS via de boot file (waarin o.a. de maximumsnelheden zijn opgegeven) staat los van de configuratie van de eRouter, waar de wizard betrekking op heeft. Deze wordt ook getoond wanneer het modem naar fabrieksinstellingen wordt teruggezet. Voor zover ik weet, is het niet mogelijk om de wizard over te slaan.

evvelt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dus als Ziggo een nieuw modem levert (en aansluit) en de configuratie van de oude defecte modem overzet, kan je als klant er niet meer op inloggen zonder die configuratie aan te passen? (omdat je altijd die FirstInstallation.html pagina krijgt? )

Ziggo kan wel op afstand mijn instellingen bekijken, maar dan niet aanpassen?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het enige wat er daar van je gevraagd word is het standaard modemwachtwoord, die je meteen dient aan te passen naar een nieuw wachtwoord en dan zit je in je modeminstellingen. overslaan kan niet en het duurt maar 3 minuten om de stappen te doorlopen

evvelt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hij vraagt ook naar een nieuw SSID incl wachtwoord, dus wordt ook de config aangepast. Vandaar dat ik bang ben/was om dit te doorlopen, want wat wordt er dan nog meer aangepast..

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als je dat laat staan blijft het standaard, je bent niet verplicht het ssid aan te passen

het enige wat je verplicht bent aan te passen is het modemwachtwoord. verder kun je alles gewoon op verder klikken zonder wat te veranderen 🙂

evvelt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de wizard doorlopen. het is niet mogelijk de SSID optie over te slaan, er wordt dus wel degelijk een nieuw SSID aangemaakt (default wat op de modem sticker staat) en je bent verplicht je wachtwoord aan te passen. Er vinden na eerste keer inloggen dus wel degelijk coniguratie wijzigingen plaats. Hopelijk blijft het bij deze 2 settings, maar daar kom ik wss later achter.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

daarna kun je het toch weer veranderen in de naam+ssid wat je wenst te hebben? die eerste installatie van t modem moet je toch echt doorheen als je in de settings van t modem wilt komen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic