Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Firmware update voor de ConnectBox.


Volgens Ziggo's roeptoeter Totaal.Tv wordt, ergens de komende dagen, een nieuwe firmware voor de beide ConnectBoxen ( Compal & Arris ) uitgebracht.

Het is jammer dat we dit ( weer ) via een zij-kanaal moeten vernemen, want het is gewoon belangrijk dat klanten dit weten. Mocht men dus de komende dagen, spontaan vreemde ( onverwachte ) netwerk problemen krijgen, dat moet men deze update in gedacht houden. Maar ook als de CB beter gaat werken, is het fijn te weten waarom deze dit spontaan doet.

"... Behalve een betere stabiliteit is niet geheel inzichtelijk welke andere verbeteringen de nieuwe firmware met zich meebrengt..."
Als zelfs Totaal.Tv dit al vermeldt en zich verbaast dat Ziggo geen enkele inzicht geeft wat de veranderingen zijn, dan is dat voor Ziggo misschien een reden om de volgende keer wel te vermelden welke update's zijn gemaakt. Alleen al het aangeven in welke onderdelen een verandering is aangebracht, is beslist nuttig.


"...door bijvoorbeeld gerapporteerde bugs te verhelpen..."
Toch jammer dat ze dan niet vermelden welke functionaliteit ze willen verbeteren en/of welke bug's ze ( proberen ) te verhelpen. Want is die vervelende bug, waar u regelmatig last van heeft, nu wel of niet verholpen. Of is eindelijk die optie waar u al heel lang opwacht, nu wel in de instellingen van de CB opgenomen? Ziggo maakt het u niet makkelijk, want dat zal u zelf ( u allemaal ) moeten gaan uitzoeken.
 
Kom op Ziggo, enig informatie m.b.t. een firmware update, die waarschijnlijk ( honderd- ? ) duizenden klanten betreft, zou toch beslist klantvriendelijk zijn. Niet dat iedereen die update interessant vindt, maar voor diegene die wel problemen hebben met de CB of wachten op een bepaalde functionaliteit, is wel belangrijk.

Tevens is de terugmelding ( is de bug nu wel of niet verholpen ), niet makkelijk als men niet weet of daaraan wat is veranderd. Dat Ziggo op de achtergrond monitort, betekent niet dat ze goed/duidelijk inzicht hebben, wat de CB aan de klant zijde, werkelijk doet.


Ps. overigens tikt dit Totaal.tv artikel, wel enkele belangrijke items aan en benoemt/beschrijft deze duidelijk. Waarschijnlijk in de hoop dat alleen juist dié paar woorden blijven hangen. Of is dit artikel misschien meer bedoeld als ( verborgen ) reclame?

14 Reacties 14
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Naar mijn weten zijn deze firmware updates al aan het uitrollen.

Heb afgelopen dagen op mijn Compal al een nieuwere versie gekregen. 

 

Software versie : CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH (Bridge mode)

De Arris heb ik geen kijk op.  Dus geen idee welke versie..

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Misschien kunnen ze de volgende keer ook deze schoonheidsfout aanpassen, want voor een digibeet, kan dit best onduidelijk zijn.

De "Herstel" optie, heeft een "Herstel..." knop, dat is prima en logisch. Maar de "Herstart..." optie, heeft een "Herstel" knop, dat is ( ook gezien de daar bovenstaande "Herstel" optie ) niet echt logisch. Die knop moet natuurlijk "Herstart" heten. Terwijl in het bevestigings-window, wat daarna verschijnt, de naam wel juist is.

Screenshot_1.png


Ik geef gelijk toe, dit is natuurlijk niet een zeer belangrijk bug en/of fout. Maar volgens mij zit dit  schoonheidsfoutje er al héél lang in en sindsdien zijn er verscheidene firmware update's geweest. Tijd en mogelijkheden genoeg, om e.e.a. aan te passen en zo deze optie voor iedereen 100% duidelijk te maken. We zijn tenslotte niet allemaal techneuten en dan is een logisch indeling en/of benaming beslist noodzakelijk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Jarco Kriek heeft die info van deze community of het andere Ziggo forum ik heb 4p9 al een paar weken. Dit is ook door @Metenisweten al genoemd. Kortom er is een nietszeggend artikel bij elkaar bedacht gebaseerd op bij elkaar gesprokkelde info.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik verwacht dat Jarco de juiste informatie krijgt van Ziggo, anders zou Ziggo wel daarop reageren en/of acteren.

En anders is het, zoals ook al genoemd, verborgen reclame en dan laat Totaal.tv zien wat het misschien werkelijk is. Dat is ook handig om te weten en dit zou een bevestiging daarvan kunnen zijn.

Overigens hoop ik dat er binnenkort toch een nieuwe update voor de CB komt, er is namelijk genoeg aan dat ding om te verbeteren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Laat ik het zo zeggen een eerder artikel over proeven met een UHD kanaal stond eerst op Ziggo forum.  Uiteraard zal hij de nodige info van pers voorlichters krijgen veel raakt vaak kant nog wal.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

We gaan het zien, of en hoe Ziggo reageert. Mocht het niet juist zijn, dat zal Ziggo toch moeten reageren of zal deze reclame gestuurd worden door Ziggo zelf ??

Overigens, als men de eerste zin ( "Volgens Ziggo's .......... uitgebracht." ) weghaalt, dan is de rest nog steeds 100% actueel en juist. Noem het dat anti-reclame of positieve opbouwende informatie ( wat jij wil ) 😉.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

"... Behalve een betere stabiliteit is niet geheel inzichtelijk welke andere verbeteringen de nieuwe firmware met zich meebrengt...

 

Het deel wat je zelf aanhaalt is voor mij een aanwijzing dat dit niet van Ziggo zelf komt, dan had ik iets meer diepgang verwacht.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...dan had ik iets meer diepgang verwacht..."

Nee, dat ben ik niet met je eens. M.b.t. informatie van/over/voor een update, heeft Ziggo geheel geen diepgang, want Ziggo verteld niets. Vandaar mijn reactie op het TvTotaal.tv artikel m.b.t. het verschijnen van een firmware update.

Als er nu wel of geen firmware update aankomt, het is hopen dat Ziggo haar klanten eindelijk serieus neemt en m.b.t. updates een fatsoenlijk beleid gaat volgen. Dat betekent voortijdig informeren en gewoon duidelijk zijn in wat er gewijzigd is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is dus mijn probleem met dat artikel, dit is gewoon iets schrijven om maar content te hebben. Hier is geen persvoorlichter van Ziggo aan te pas gekomen, jij kan ook zo'n stukje in elkaar draaien mogelijk zelfs beter.

 

Tot drie keer toe hetzelfde artikel plaatsen over de DVB-c radiokanalen omdat er een paar bij zijn is puur vulling.

 

On topic de grote andere provider doet dat toch beter die kondigen dat zelf ruimschoots aan op hun forum.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...Tot drie keer toe hetzelfde artikel plaatsen over de DVB-c radiokanalen omdat er een paar bij zijn is puur vulling..."


Ja, dat is het inderdaad.



Toch is het roepen van "...Ziggo heeft in de afgelopen dagen nieuwe firmware uitgebracht..."  van een andere orde. Als dit niet juist is, dan is dit een bewuste een poging om valse informatie te verspreiden.

Mocht die update informatie niet waar zijn, dan verwacht ik van Ziggo toch echt een reactie. Zo niet, dan heeft Ziggo misschien hier zelf een hand in gehad en dan is Ziggo misschien nog dieper gezonken dat ik dacht, door het uitbrengen van valse ( of niet 100% actuele/juiste ) informatie voor eigen gewin.


RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die firmware uitrol klopt, wat ik en @emiliovisser al aangaven ik draai al ruim 14 dagen die versie.

 

Dat artikel is zoals gebruikelijk van die schrijver lagere journalistiek. Dat nietszeggende artikel over de programma info is ook geschreven op basis van al bekende info op deze community.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wijzigt-mogelijkheden-digitale-tv/

De informatie in dat stuk klopt niet eens mijn Humax heeft nog steeds geen betere  programma info, althans gisteren nog niet.

 

Dit is puur de schrijver aan te rekenen niet Ziggo en je weet denk ik dat ik naar alle providers kritisch ben als dat nodig is.

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi ,

 

Goede punten die je aanhaalt, zeker als niet helemaal duidelijk is waar het precies vandaan komt en waar het over gaat. Enige tijd geleden is er nieuwe firmware uitgerold voor de Connectbox, ik zie dat jullie modems ook deze nieuwe firmware inmiddels hebben.

 

Wat betreft deze firmware-update, zijn er twee oplossingen voor bugs die eruit springen en hier op de Community ook vaak langs kwamen: Het vastlopen van de modems met Bosch/Siemens apparaten komt niet meer voor en de melding dat de verbinding onbeveiligd was voor iPhones/iPads is opgelost.

 

De informatieverstrekking gaat nog niet helemaal soepel aan onze kant. Ik ben het volledig met je eens dat je dit graag pro-actief wil horen en wil weten wat de update inhoudt en waar je aan toe bent. We zijn bezig om dit beter vorm te geven.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heel simpel een sticky topic onder Internet titel Firmware updates met daarin de changelog.

Elke keer voor een firmware wordt uitgerold het start bericht aanpassen.

Wat ziggoforum kan moet hier toch geen probleem zijn.

 

Ps @Alex  wat je beschrijft was de verandering van CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p8-NOSH we zijn nu een versie verder.

 

 

marc0janssen

Level 2
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had een dag of wat 's nachts ineens een modem reset/restart. In de bijgevoegde image kan je dat zien als een dip. Voor de dip zeer grillig verloop van de bandbreedte, na de dip een zeer stabiel verloop van de bandbreedte.

 

Schermafbeelding 2021-03-04 om 21.02.26.png

Uitgelicht topic