1
Vraag
2
Reacties
JanRM

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Firmware ubee evw321b

Hallo,

 

Weet iemand of er toevallig een nieuwere firmware beschikbaar is voor de UBW321B dan de 9.12.8008. 
Dit vraag ik omdat ik steeds vaker (dagelijks) uitval heb van het modem. 
Misschien dat een firmware update  het probleem kan oplossen

Want ik ben nu zo langzamerhand wel een beetje klaar met dit ding op deze manier. 
ik hoor graag van iemand. 

mvg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Er is, bij mijn weten, geen nieuwe firmware voor dit al oudere modem.

Ik vermoed of een nieuw modem en/of nieuwe aansluitmaterialen die een Ziggo moderator gratis kan opsturen.

 

Om te zien wat er allemaal opgestuurd moet worden, kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Er is, bij mijn weten, geen nieuwe firmware voor dit al oudere modem.

Ik vermoed of een nieuw modem en/of nieuwe aansluitmaterialen die een Ziggo moderator gratis kan opsturen.

 

Om te zien wat er allemaal opgestuurd moet worden, kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

MC-Roos

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Is inderdaad al een gedateerd beestje.

zou gewoon hier aan één van ziggo moderator vragen of je een vervangend exemplaar

kunt krijgen. Want er is geen update meer voor deze  UBEE en als dat er wel was 

zou dat denk ik ook niet veel helpen.
Misschien als laatste optie nog een keer een hard resetten uitvoeren, en opnieuw

instellen… Soms helpt dat nog wel eens.

nog een beetje. 

JanRM
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik zal even een paar foto’s maken en hier plaatsen. 

bedankt voor je info

JanRM
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij deze een foto mijn ubee en antenne versterker en huisaansluiting. 

16E904E1-B66F-4EC6-86F9-CB66507A3DD4.jpeg

A89B0867-9B2B-4B50-AD6B-6A84F7D00B33.jpeg

C8329F16-DA3B-4A7C-80A2-6CA20E1A1DB8.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Ah, duidelijk, dan kan een Ziggo moderator opsturen wat vervangen moet worden.

JanRM
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik wacht af. Als dat de oplossing is ben ik een blij mens
Hij hangt er ook al heel wat jaartje. 

In het verleden had ik er niet zoveel problemen mee maar er word steeds meer van dit oud beestje gevraag. Mede door de kids (playstation e.d). 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @JanRM en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend wanneer de internetverbinding met grote regelmaat wegvalt! Ik begrijp uit jouw bericht dat dit de laatste tijd het geval is met het Ubee EVW321B modem. Het is daarom goed dat je via dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien hebben de hier op het forum aanwezgie experts ook al een aantal zaken met je nagekeken. Wat zij aangeven klopt het modem en de splitter zijn verouderd en aan vervanging toe. Ik stuur kosteloos een nieuw SmartWifi modem op ter vervanging van het Ubee modem. Daarnaast stuur ik een setje nieuwe aansluitmaterialen waaronder een POA1-B* splitter (vervanging v.d. UMU 1006 splitter*) en modemkabel. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je met Post NL het SmartWiifi modem in huis. Het Ubee modem lever je in bij de milieustraat. Het setje met aansluitmaterialen ontvange je met de gewone brievenpost. 

Sluit zodra je het modem en de aansluitmaterialen binnen hebt alles als volgt aan:

Het aansluitpunt (AOP) met daarop de nieuwe POA 1-B splitter. Op 1 van de ingangen (POA1-B) sluit je dan de nieuwe coaxkabel (1.5 m IEC/F - Rood-groene kabel) naar het SmartWifi modem aan. En op de andere uitgang v.d. POA1-B splitter sluit je de coaxkabel aan die naar de ingang v.d. retourgeschikte antenneversterker loopt.

Laat je onder dit topic weten wat jouw (en ook die van je kids 😉 ) bevindingen zijn op het moment dat het nieuwe SmartWifi modem is aangesloten?
 

JanRM
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen PauL,


super geregeld. 

Ik heb al bericht van postnl dat het vandaag word bezorgd. 
Bedankt 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@JanRM Heel graag gedaan! Dat is al heel rap zeg 😉 We zijn heel benieuwd hoe het nieuwe modem jou bevalt. 

JanRM
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het modem en de kabel zijn binnen. Ik heb alleen niet de POA 1B splitter ontvangen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@JanRM Top het modem al binnen is. De splitter is zo te zien nog naar jou onderweg en zal een dezer dagen op de deurmat vallen. 

JanRM
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oke, wacht ik die nog even af. 
Zodra ik alles opnieuw heb aangesloten zal ik mijn ervaring hier nog wel even delen. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @JanRM ,

Ik gok erop dat geen bericht goed bericht is 😉 
Wanneer je hierover nog aanvullende vragen hebt of de hulp kunt gebruiken van onze Community leden, laat dan gerust een reactie achter in dit topic. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic