1
Vraag
2
Reacties
qqq

Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Firmware-downgrade UBC1318ZG ongedaan maken ivm. native IPv6 in bridge mode

Goedemiddag,

 

Graag zou ik de firmware-downgrade op mijn UBC1318ZG ongedaan laten maken en een upgrade ontvangen naar 12.5.8008.S15.ZIGGO of nieuwer. Er stond enige tijd versie 12.5.3208 op het modem in verband met de problemen om IPv6-tunnels te gebruiken in nieuwere firmware-versies (zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/IPv6-tunnel-stuk-na-modem-firmware-upgrade/m-p/771387/highlig...).

 

Na de introductie van native IPv6 voor modems in bridge mode (zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eindelijk-IPv6-in-Bridge-modus/m-p/877859) wil ik graag overstappen. Maar ik krijg het met de oude firmware niet werkend (zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eindelijk-IPv6-in-Bridge-modus/m-p/877473#M98616). Ik zou dan ook graag uitsluiten dat de oude firmware het probleem is.

 

Welke Ziggo moderator kan een firmware-upgrade voor me aanvragen? Ik zal terugkoppelen of het mijn probleem verhelpt, mogelijk lopen ook anderen hier tegen aan.

 

Draai je ook firmware versie 12.5.3208 op je UBC1318ZG en werkt native IPv6? Dan hoor ik het ook graag; dat geeft namelijk ook uitsluitsel over de rol van de firmware.

33 Reacties 33
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @qqq,

Ik heb dit probleem even besproken met een van mijn collega's van InHome. Er is op afstand een aanpassing gedaan in de configuratie van het modem. Wil je het modem eens resetten en testen of IPV6 dan wel in bridged modus werkt?

qqq
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Bedankt @Paul! Ik wacht even een voor de thuiswerkers geschikt moment af voor een modemreset en rapporteer daarna terug.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@qqq Top! We wachten jouw terugkoppeling dan even af. 😉

qqq
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Het werkt nu @Paul. Hartelijk bedankt! Ik ben nieuwsgierig wat de fix was, kun je daar iets over vertellen?

 

Nu native dual stack werkt ga ik mijn 6in4 tunnel uitzetten. Ik heb dan ook niet meer de oude firmware-versie nodig (met bekende kwetsbaarheid). Zou je een firmware update kunnen klaarzetten zodat mijn modem niet langer tot de groep “uitzonderingen” behoort?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@qqq Volgens mijn collega had je modem nog een test firmwareversie. Mogelijk omdat je eerder eens aan een test hebt meegedaan. 

qqq
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

ah, niet dat ik weet. Maar ik heb wel het hele rijtje workarounds mogen meemaken voor het gebrek aan native IPv6 in bridge mode. Wellicht dat daar iets van is blijven hangen. Blij dat dat voorbij is. Mijn dank is groot. 

 

Blijft over de firmware-upgrade.  @Paul kun je op dat punt ook een reactie geven?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@qqq Fijn dat het gelukt is. Wat betreft je andere vraag heb ik mijn collega van InHome even laten kijken naar de firmware versie. Er is door hem op afstand een nieuwe versie gepushed naar jouw modem. Als je zo het modem even hertart, dan moet het modem deze automatisch geinstalleerd hebben. Laat maar weten of het gelukt is.

qqq
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Bedankt, het modem draait nu 12.5.8008.S15.ZIGGO.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@qqq Top, fijn dat het gelukt is! Laat je het weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen?

Henry van der V

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Paulzou ik, net als de topicstarter, ook de firmware upgrade kunnen krijgen? Ik heb het vermoeden dat ik, net als 'qqq' hierdoor geen native IPv6 adres krijg. Ik heb al gevonden dat ik hetzelfde modem en dezelfde firmwareversie heb als hem.

 

Ik heb dit niet kunnen vinden, maar is het in gevallen als dit eigenlijk de bedoeling om in het originele topic te reageren zoals ik nu doe, of om een nieuw topic aan te maken?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Henry van der V

Ik heb het voor je doorgezet naar onze contactpersoon en zodra we een antwoord hebben dan hoor je dit! 🙂 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@Henry van der V, ik heb intussen antwoord van mijn collega. Zou je het modem eens opnieuw op kunnen starten en checken of het nu wel allemaal lukt? We horen het graag. 

Henry van der V

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem herstart, kreeg direct een IPv6 adres. Bedankt!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Top! Graag gedaan en een fijne jaarwisseling 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic