Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
WVE2022
Level 1

Firmware Mediabox next, is deze Linux gebaseerd

Na installatie van een nieuwe Mediabox-Next (door monteur),  de YouTube TV app aan mijn google account gekoppeld. Leek prima verlopen. Kreeg wat later een beveiligingsmail van Google om te controleren of ik het wel was die met een nieuw apparaat was ingelogd. "we hebben een nieuwe login op je google-account waargenomen op een Linux apparaat". Het enige wat veranderd is, is de Mediabox next. Ik doe verder niets met Linux. Kan het zijn dat de firmware van de next op Linux loopt of op een andere manier daarmee werkt, waardoor Google het als een Linux apparaat herkent?

Hoop dat dit zo is, dan hoef ik mijn google account niet te gaan aanpassen, met alle gevolgen van dien.
Bedankt alvast voor de hulp

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Next is op Linux gebaseerd.

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Next is op Linux gebaseerd.

0 Kudos
WVE2022
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor het vlotte antwoord. Ik kan op de Google waarschuwing nu beantwoorden dat ik het was die met dit apparaat (Linux) voor het eerst inlogde op mijn google account.
Jammer dat dit niet in de gebruiksaanwijzing staat (Firmware = Linux variant, Mediabox-Next kan als LINUX apparaat (o.a. door google) worden herkend.

0 Kudos
caesar
Level 17

@WVE2022 

Natuurlijk, al dit soort boxen draaien op Linux, als ze niet op Android / Google TV draaien.