Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Firmware Connectbox

Volgens Totaaltv is er nieuwe firmware. https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-verbetert-connectbox/

26 Reacties 26
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Inderdaad, maar zoals vaak gaat de uitrol gefaseerd, dus even wachten totdat de software is ‘geland’.

Het is alleen wel jammer dat Ziggo nooit aangeeft wat er veranderd is. Heb je via allerlei omwegen om een bug heen gewerkt, dan mag je nu alles aftuigen en opnieuw proberen of het nu wel werkt. Heb je pech, dan is de bug nog steeds een bug en kan je daarna alles weer optuigen om er omheen te werken.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Pasi ook jammer dat de community niet standaard een gesloten deel heeft met headlines&info. Waar dit op staat ipv, via sites als oa Totaaltv of andere sites van VodafoneZiggo, gewoon op de community door Ziggo zelf plaatsen 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bij een andere gebruiker op dit forum met een Arris Connect Box was de bug m.b.t. US-vermogen opgelost na een recente (deze?) firmware-upgrade. Deze zou nu correct getoond moeten worden i.p.v. een factor 10 te klein.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hogere-upstreamvermogen-en-t3-timeouts-67334?posti...

Ben benieuwd wat er verder gewijzigd/verbeterd/opgelost is. Mijn Compal Connect Box heeft zichzelf de afgelopen maand niet opnieuw opgestart dus draait vermoedelijk nog niet op de nieuwe firmware.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
tobiastheebe wrote:

...met een Arris Connect Box was de bug m.b.t. US-vermogen opgelost na een recente (deze?) firmware-upgrade. Deze zou nu correct getoond moeten worden i.p.v. een factor 10 te klein.


Maar dat is in feite een simpele ingreep in de software. Die bug is misschien wel vervelend, maar dat zal niet de ergste bug van de ConnectBox zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes
Pasi wrote:
tobiastheebe wrote:

...met een Arris Connect Box was de bug m.b.t. US-vermogen opgelost na een recente (deze?) firmware-upgrade. Deze zou nu correct getoond moeten worden i.p.v. een factor 10 te klein.


Maar dat is in feite een simpele ingreep in de software. Die bug is misschien wel vervelend, maar dat zal niet de ergste bug van de ConnectBox zijn.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Voor Compal wacht ik nog op een oplossing voor de bug die bij pre-RS errors het totaal aantal RS codewords toont, i.p.v. daadwerkelijk de pre-FEC RS errors.

dcbbeets

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is de versie van de nieuwe firmware?

 

Ik heb er nu onderstaande versie op staan.

Software versie : 9.1.1912.303

 

Groeten Davy

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Van het andere Ziggo Forum.

Deze info hoort hier via een sticky topic of op de info pagina's van de hardware zelf gewoon toegankelijk te zijn, niet op besloten deeltjes. Je lijkt de meest recente te hebben @dcbbeets 

 

9.1.1912.303 2020 November
  • ?

 

@kb1  blijkbaar is je wens gehoort.

CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p7-NOSH 2020 November
  • Wachtwoord is nu niet meer zicht op de login pagina (voorheen plain text!)
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb helaas nog

CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH  

hoop dat de update snel komt

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zojuist door een herstart de nieuwe firmware kunnen forceren. Dit is de meest zichtbare verandering voor de Compal Connectboxen.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
RoWi. wrote:

Zojuist door een herstart de nieuwe firmware kunnen forceren. Dit is de meest zichtbare verandering voor de Compal Connectboxen.

 

modem ook een herstart gegeven helaas nog geen nieuwe firmware moet denk ik maar geduld hebben dan

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
RoWi. wrote:

..Deze info hoort hier via een sticky topic of op de info pagina's van de hardware zelf gewoon toegankelijk te zijn, niet op besloten deeltjes…. 


Inderdaad. Maar ja, t’is Ziggo hè.

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

 25-11-2020 kreeg ik de nieuwe update voor de Arris binnen.

Software versie : 9.1.1912.304
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Pasi wrote:
RoWi. wrote:

..Deze info hoort hier via een sticky topic of op de info pagina's van de hardware zelf gewoon toegankelijk te zijn, niet op besloten deeltjes…. 


Inderdaad. Maar ja, t’is Ziggo hè.

Klopt die gebruiken blijkbaar clickbait site TotaalTV dan is dit soort communicatie en informatie voorziening op het forum bij de groene en magenta concurrent toch net iets beter voor elkaar.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
tobiastheebe wrote:
Pasi wrote:
tobiastheebe wrote:

...met een Arris Connect Box was de bug m.b.t. US-vermogen opgelost na een recente (deze?) firmware-upgrade. Deze zou nu correct getoond moeten worden i.p.v. een factor 10 te klein.


Maar dat is in feite een simpele ingreep in de software. Die bug is misschien wel vervelend, maar dat zal niet de ergste bug van de ConnectBox zijn.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Voor Compal wacht ik nog op een oplossing voor de bug die bij pre-RS errors het totaal aantal RS codewords toont, i.p.v. daadwerkelijk de pre-FEC RS errors.

Dit is helaas nog steeds niet veranderd.

 

De meldingen van veranderingen in het wifi kanaal is weer terug.

In de oudere versies bleef dit in de log  bestaan nu verdwijnt het na verloop van tijd en niet gezien in versie 3p6.

Een nieuwe functie DDNS

 

GKL

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Verhip inderdaad ddns update functie. Eens een echte verbetering . Weet ik nu tenminste eens waarom het internet er weer eens uit klapte.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Theotje wrote:

 25-11-2020 kreeg ik de nieuwe update voor de Arris binnen.

Software versie : 9.1.1912.304


Deze kreeg ik vanmorgen ook binnen. Release notes, iemand?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Onbekend, ook op het andere Ziggo forum.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
bburgg wrote:

...Release notes...

 

Dat woord komt niet in Ziggo's woordenboek voor en heeft Ziggo ook verwijderd in hun spellingchecker.

Bedrijven die geheimen maken van release notes hebben vaak wat te verbergen. Veel wereld merken communiceren gewoon openlijk wat in een release is aangepast en zo hoort het. Dan kan je namelijk achterhalen of jou eventuele probleem met deze release is opgelost.

Eigenlijk is het vrijgeven en bekend maken van release notes, een services voor/naar de klant. Ziggo standpunt ( geheim houden ) geeft dus exact het niveau van hun service aan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p8-NOSH

Is voor Compal nu de meest recente!!

Uitgelicht topic