Graag wil ik opnieuw om hulp vragen bij het werkend krijgen van mijn Synology Hyper Backup.
In maart heb ik ook een keer via dit forum om hulp gevraagd en daar kwamen enkele suggesties uit, maar dat heeft uiteindelijk het probleem niet opgelost. De reden dat ik een nieuwe vraag post is omdat mijn vorige vraag inmiddels is gearchiveerd.
Hierbij voor de zekerheid nog even een link naar mijn vorige vraag:
In het kort:
Vanwege het feit dat het wel lukt om een backup te maken wanneer de firewall uit staat is het volgens mij 100% zeker dat het probleem ergens zit in de firewall.
Voor maart 2021 was het voldoende om via de "IPv6 poort-filtering" het inkomende IPv6 adres en het doel IPv6 adres te "verbinden". Vanaf maart was dit niet meer voldoende en mijn vermoeden is nog steeds dat er ergens in de firewall door Ziggo iets is aangepast en het lijkt erop dat daarmee de filtering die ik heb toegevoegd niets meer doet/genegeerd wordt.
Een van de suggesties was om de filtering specifieker te maken: voorheen liet ik alle poorten doorkomen, maar iemand deed de suggestie om te kijken of het wel lukte als ik specifiek poort 6281 benoem in de filtering. Helaas maakte dit geen verschil.
Ik heb in het verleden al een keer gezien dat de IPv6 adressen waren veranderd, dus ik heb voor de zekerheid gecontroleerd of deze nog correct zijn en dat is het geval.
Tot slot moet ik eerlijk toegeven dat ik hier geen verstand van heb, moet/kan ik naast de IPv6 poort filtering nog andere aanpassingen doen aan de firewall? Volgens mij is poort forwarding op dit moment niet van toepassing toch?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag Bert,
Bedankt voor de snelle reactie!
Het is inmiddels gelukt om de NAS-en elkaar weer te kunnen benaderen.
Uiteindelijk moest ik wel degelijk via de poortfiltering de poorten open zetten:
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/IPv6-Poortfiltering-voor-eigen-webserver/td-p/57188
De suggestie op de bovenstaande pagina heeft het weer mogelijk gemaakt op backups over en weer weg te schrijven.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Poort filtering is voor sluiten van poorten.
Poort forwarding is voor openen van poorten.
Dag Bert,
Bedankt voor de snelle reactie!
Het is inmiddels gelukt om de NAS-en elkaar weer te kunnen benaderen.
Uiteindelijk moest ik wel degelijk via de poortfiltering de poorten open zetten:
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/IPv6-Poortfiltering-voor-eigen-webserver/td-p/57188
De suggestie op de bovenstaande pagina heeft het weer mogelijk gemaakt op backups over en weer weg te schrijven.
Ik begin te begrijpen dat dit bij IPv6 anders werkt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.