1
Vraag
2
Reacties
Daan1974

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Firewall probleem FTP verbinding naar NAS (IPv4 / IPv6)

Hallo,

Graag leg ik jullie het volgende voor.

 

Ik bouw websites waarbij ik een plugin gebruik die de sites netjes naar mijn NAS thuis backuped.

Nu werkt dit niet meer sinds ik de Giga Connectbox heb ontvangen, de oude connectbox werkte prima.

Ik heb enigszins gevonden wat het probleem veroorzaakt maar weet niet heel goed wat te doen.

Zodra ik de Firewall op IPv6 uitzet in de modem werkt alles zoals vanouds. Nu heeft mijn NAS helemaal geen IPv6 geconfigureerd (Ik weet uberhaupt niet of er iets in huis hier IPv6 gebruikt en/of nodig heeft.

De poorten zijn via uPNP zelf in de modem geconfigureerd en zijn ook correct.

Kan ik de Firewall van IPv6 uitzetten of is dat niet verstandig, en wat kan ik dan doen om het weer te laten werken?

Groet Daniel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Daan1974
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu in plaats van het DDNS-adres van Synology mijn IP ingevoerd als server (die is gewoon IPv4 natuurlijk) en dit werkt nu wel...

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Port forwarding via UPnP is niet aanbevolen, je kunt beter UPnP uitschakelen en de regels handmatig aanmaken. Maakt het verschil als je voor zowel IPv4 als IPv6 alleen de optie 'Firewall beveiliging' ingeschakeld laat? Port forwarding heeft overigens alleen betrekking op IPv4.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Je zal toch even moeten uitvogelen of het zaakje niet over IPv6 is gaan werken. Je zegt dat je dat niet. Ik denk dat je wel degelijk IPv6 hebt. En als je bijvoorbeeld ddns van synology gebruikt, dat maakt ook gebruik van IPv6

Daan1974
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee, als ik alleen de Firewall aanlaat en de rest van de opties uitvink maakt dat geen verschil.

Overigens heb ik een oplossing gevonden...en sluit aan op het antwoord van @efok hieronder...

Daan1974
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu in plaats van het DDNS-adres van Synology mijn IP ingevoerd als server (die is gewoon IPv4 natuurlijk) en dit werkt nu wel...

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Daan1974 Mooizo, opzich zou het ook over IPV6 wel moeten werken, mits je de juiste poorten vrijgeeft in de firewall voor IPv6 naar je synology. Maar zo kan het ook.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Port forwarding voor IPv6 is op mijn Fritz!box gewoon mogelijk. Op de Ziggo modems heb je alleen Port Triggering voor IPv6

 

Mijn modem WAN adressen heb ik in DDNS geregistreerd, als er nu een wireguard vraag komt op het modem via IPv4 WAN adres of IPv6 Wan adres wordt het keurig geforward naar interne IP adres van mijn RaspberryPi VPN server. En aanvragen voor mijn eigen Vaultwarden server worden ook keurig naar deze server geforward.

 

Op deze manier hoef ik niet het IPv6 adres van mijn RaspberryPi-VPN server en Vaultwarden server afzonderlijk in DDNS te registreren. Het maakt daardoor de DDNS registratie een stuk eenvoudiger.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic