Als ik de optie portscan detectie in de firewall settings van mijn Arris modem aanzet wordt ik dan op een andere manier geïnformeerd als er portscans op de poorten van mijn IP adres zijn uitgevoerd ?
Zo nee, zou dat wel kunnen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De extra firewall opties vertragen niet alleen, maar kunnen ook normale streams blokken, die tegenwoordig normaal zijn en vroeger als gevaarlijk werden gezien.
Portscans kunnen er zijn er honderden tot duizenden en meer per minuut zijn, je kunt 65.535 verschillende poorten maal 2, gebruiken op je router en/of in je computer.
Je kunt portscans zien als je modem in bridge staat met eigen router erachter, als die een dergelijk groot log kan maken, met zoveel tekst erin.
Meer dan 10 jaar geleden heb ik die log functie al uitgezet, want wereldwijd zijn er 24/7/365 enorm veel hackers en bots aan het kijken of er modems zijn waar een poort openstaat waarlangs ze bij je naar binnen in je netwerk of computer of IOT spullen kunnen komen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ja, maar portscans worden constant uitgevoerd. Alle kans dat je verbinding vertraagt omdat je router te druk is met monitoren.
Firewall events worden alleen bij het Compal-modem (CH7465LG-ZG) in de event log getoond.
@Steefb en @tobiastheebe
bedankt voor de info.
concludeer hieruit dat het voor mij niet zinvol is deze optie aan te zetten.
De extra firewall-opties werken over het algemeen averechts en leveren een hogere CPU-belasting op het modem. Het beste kun je dus alleen 'Firewall beveiliging' ingeschakeld laten.
De extra firewall opties vertragen niet alleen, maar kunnen ook normale streams blokken, die tegenwoordig normaal zijn en vroeger als gevaarlijk werden gezien.
Portscans kunnen er zijn er honderden tot duizenden en meer per minuut zijn, je kunt 65.535 verschillende poorten maal 2, gebruiken op je router en/of in je computer.
Je kunt portscans zien als je modem in bridge staat met eigen router erachter, als die een dergelijk groot log kan maken, met zoveel tekst erin.
Meer dan 10 jaar geleden heb ik die log functie al uitgezet, want wereldwijd zijn er 24/7/365 enorm veel hackers en bots aan het kijken of er modems zijn waar een poort openstaat waarlangs ze bij je naar binnen in je netwerk of computer of IOT spullen kunnen komen.
Iedereen bedankt voor de nuttige info.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.