1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
I. meij

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Firewall Cisco modem blokkeert newsserver download

Beste Ziggo,

Begin deze maand heb ik een abonnement afgesloten bij een newsserver. Nu blijkt na wat speurwerk het download signaal door de firewall van het modem (Cisco EDC3928AD) te worden geblokkeerd. Pas na uitschakeling van de firewall kan ik downloaden. Voorheen was dit nooit een probleem. Er moet in de tussentijd iets veranderd zijn dat het wordt geblokkeerd. Ik heb portforwarding al geprobeerd, maar lukt/gaat niet.

Kunt u aangeven wat ik moet aanpassen/instellen om weer te kunnen downloaden?

Alvast dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4081Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes

SPI Firewall staat op high. Ik ken dit modem niet, maar het kan vast naar medium of low. Als ik dit screenshot juist interpreteer wordt alleen uitgaand verkeer naar het lijstje poorten toegestaan. Daar zit news niet bij. Firewall minder strikt zetten dus.

Klassieke news poort was 119, maar ook 433 en 563 komen voor.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16851Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7999Likes

Je router blokt dit niet standaard.

Poortforwarding is zeker niet nodig.

Waar heb je dat van de cisco gevonden?

Krijg je foutmeldingen?

Welk programma gebruik je?

Firewall uitschakelen is geen goed idee.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

@I. meij,

kun je screenshot van de firewall instellingen plaatsen?

Zoals @Steefb meldt er zijn geen instellingen voor nodig.

Groet, Gusto

I. meij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik Grabit en SABnzbd. Voor beide wordt het signaal niet doorgegeven. Ik had ergens op het forum foutmelding 10xxx gevonden. Daarin stond vermeld dat het waarschijnlijk een firewall zou zijn die het signaal blokkeerd. Dat blijkt dus firewall van het modem te zijn. Uitzetten leek mij ook al geen optie.

I. meij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding had ik gevonden op de site van Eweka support. Error 100XX (Unable to connect to newsreader) Er staat onder andere Als dit niet helpt, ligt het probleem waarschijnlijk niet aan de instellingen van de newsclient. Mogelijk is het andere software die de connectie blokkeert, zoals een antivirusprogramma of een firewall. Schakel deze software tijdelijk uit en probeer opnieuw connectie te maken. Controleer ook een eventuele firewall in uw router of modem.

Steefb

Level 20
  • 16851Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7999Likes

Er staat dus Als dit niet helpt,  Heb je die andere instellingen geprobeerd en gecontroleerd?

Herstart  je computer tussendoor eens.

Welk antivirus gebruik je?

I. meij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, instellingen heb ik gecontroleerd, pc meerdere malen herstart, anti virussen en firewall op pc allemaal uitgezet. Enige wat werkt is firewall in modem uitzetten.

Steefb

Level 20
  • 16851Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7999Likes

Gusto vroeg al.

@I. meij,

kun je screenshot van de firewall instellingen plaatsen?

I. meij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

@I. meij,

als dat jouw oplossing is, prima…...

I. meij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@gusto Hoe bedoel je?

efok

Level 17
  • 4081Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes

SPI Firewall staat op high. Ik ken dit modem niet, maar het kan vast naar medium of low. Als ik dit screenshot juist interpreteer wordt alleen uitgaand verkeer naar het lijstje poorten toegestaan. Daar zit news niet bij. Firewall minder strikt zetten dus.

Klassieke news poort was 119, maar ook 433 en 563 komen voor.

I. meij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@efok op standje low laat ie het wel door. Maar ik weet niet of dit veilig genoeg is. Bij medium doet ie niks meer. Poort 563 wordt gebruikt bij SSL, maar dat schijnt nogal traag te zijn heb ik gehoord.

efok

Level 17
  • 4081Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
I. meij wrote:

@efok op standje low laat ie het wel door. Maar ik weet niet of dit veilig genoeg is. Bij medium doet ie niks meer. Poort 563 wordt gebruikt bij SSL, maar dat schijnt nogal traag te zijn heb ik gehoord.

Lijkt me wel, inkomend verkeer wordt gewoon geblokkeerd, ook op low. Alleen uitgaand is er dan meer toegestaan. Je hebt niet veel keuze...