Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Gans
Level 1

Fake email van Ziggo over inactieve accounts?

ik kreeg vandaag de volgende mail

=====

Beste gebruiker ,

We hebben een groot aantal inactieve accounts in onze database opgemerkt, daarom voeren we onderhoud aan ons systeem uit om u beter van dienst te kunnen zijn. Van alle actieve gebruikers wordt verwacht dat ze hun account op onze webpagina activeren Chello.nl  om uw Ziggo-account actief en up-to-date te houden.

Als u uw account niet bijwerkt, wordt deze gedeactiveerd, omdat we ervan uitgingen dat deze niet langer actief is in ons systeem.

We vragen u vriendelijk om door te gaan en uw informatie op onze bovenstaande link te beveiligen.

© Copyright 2022
Ziggo
Alle rechten voorbehouden
Afzender ahmadfahmie@perak.gov.my
================

Is deze mail echt of fake?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Hey,

Als je al naar het afzender adres kijkt kan je direct de conclusie trekken dat het fake is.

Mail negeren!!!

kijk voor tips op: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing

Bekijk in context

2 Reacties 2
Karel.
Level 17

Hey,

Als je al naar het afzender adres kijkt kan je direct de conclusie trekken dat het fake is.

Mail negeren!!!

kijk voor tips op: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb de site even bezocht via 4G, zodat ik mijn Ziggo IP-adres niet doorgaf aan de site. Het lijkt erop dat de gegevens vanuit dit formulier naar een database worden verzonden en vervolgens misbruikt kunnen worden door derden. Nietsvermoedende gebruiken zullen hier waarschijnlijk hun Mijn Ziggo-gegevens invoeren. Gelukkig wordt sinds kort wel 2FA gebruikt.

Misschien kan Weebly hierover worden ingelicht door een moderator, zodat de site snel offline gehaald kan worden.

Screenshot_20220718-141805_Chrome.jpg