1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
habo105

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

FTP upload zorgt ervoor dat hele internet hapert

Hallo,

Sinds ik bij Ziggo zit kan ik niet meer fatsoenlijk FTP'en. Wanneer ik naar dezelfde FTP server met hetzelfde device en dezelfde FTP cliënt op een andere internetverbinding hetzelfde probeer is er niks aan de hand.

Het is zelf zo erg dat mijn hele internet uitvalt tijdens het uploaden. Na ongeveer 10/15 seconden is het weer terug, kan ik weer enkele bestanden uploaden en dan hetzelfde liedje.

Uiteraard al contact met klantenservice gehad, nieuw modem gehad, maar geen oplossing.

Suggestie was om maar een topic op het forum te openen, dus bij deze.

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben en hebben die hier een oplossing op gevonden?
43 Reacties 43
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78379Posts
  • 5303Oplossingen
  • 23370Likes
TOP, veel internet plezier gewenst.:relaxed:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
habo105 wrote:
Net als eerste in het modem gekeken, en daar heb ik nu inderdaad alleen een ip4v adres.
Daarna een FTP test gedaan en alle problemen lijken nu te zijn verholpen!

Fijn dat het nu goed werkt!

Mark Ziggo wrote:
...ik zou verwachten dat je met DS-Lite (ook al heb je misschien een IPv4 only apparaat) wel IPv6 connectiviteit zou hebben.

Dit heb ik inmiddels getest, dat is dus niet zo. :smile: Met een IPv4 only apparaat via DS-Lite heb je enkel en alleen IPv4 connectiviteit als je dit checkt via ipv6-test.com (e.d. sites).
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 26Oplossingen
  • 73Likes
Heeft u misschien de media xl box via utp in de netwerk opgenomen zo ja ontkoppel de utp uit de media box en neem deze draadloos in de netwerk op voorheen ging het nog goed met utp. En de laaste maanden niet meer heb dit probleem. Ook gehad en daarbij was de aop ook slecht en die werd vervangen omdat er veel fouten op binnen kwam verder is de aansluiting goed up waarde beetje hoog maag niet op de rand van max dat is namelijk 51 dbmv down zit wel goed al mag deze max op 10 dbmv In de plus zijn 6 zou top zijn mogelijk is nog een optie om. De modern zonder splitter aan te sluiten en zien wat de up en down waarde zijn en test hoe de modem dan reageerd stoort het nog dan is er duidelijk wat mis met de hoofdaansluiting
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78379Posts
  • 5303Oplossingen
  • 23370Likes
Fester 538 schreef: "Heeft u misschien de media xl box via utp in de netwerk opgenomen zo ja ontkoppel de utp uit de media box en neem deze draadloos in de netwerk op voorheen ging het nog goed met utp."

Dit wordt altijd een probleem als er een update is of een apparaat opnieuw opstart.
Ook kunnen problemen optreden zoals haperingen in het beeld.
Ook zijn er dan 2 DHCP servers actief waardoor er internet verbindingsproblemen kunnen ontstaan.

De verbinding UT of Wifi heeft altijd tot problemen geleid, helaas.
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.