1
Vraag
2
Reacties
habo105

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

FTP upload zorgt ervoor dat hele internet hapert

Hallo,

Sinds ik bij Ziggo zit kan ik niet meer fatsoenlijk FTP'en. Wanneer ik naar dezelfde FTP server met hetzelfde device en dezelfde FTP cliënt op een andere internetverbinding hetzelfde probeer is er niks aan de hand.

Het is zelf zo erg dat mijn hele internet uitvalt tijdens het uploaden. Na ongeveer 10/15 seconden is het weer terug, kan ik weer enkele bestanden uploaden en dan hetzelfde liedje.

Uiteraard al contact met klantenservice gehad, nieuw modem gehad, maar geen oplossing.

Suggestie was om maar een topic op het forum te openen, dus bij deze.

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben en hebben die hier een oplossing op gevonden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Ok
Is en blijft maar raden en vermoeden, zou dus zomaar kunnen zijn dat e.a. teveel vertraging onderweg op loopt vollopen van wachtrijen enz dan boem fout.

Bij vertaal slagen ds-lite en/of ipv6 ipv4 kan e.a. kangzaam zijn en/of de mist ingaan.

Het zou indien je genoeg hebt aan IPv4 dus ook ter test bij Ziggo kunnen vragen of ze alles bij jou dus ook firmware router indien connectbox op full ipv4 kunnen zetten.

Daarna blijft over indien nog niet verholpen en Ziggo Support je niet kan helpen, en je niet verder kan of wil met log files.

Weer verder uitproberen met Ziggo Box in bridge mode en eigen router maar ok is alles blind zonder oorzaak te kennen dus let op!

op die ipv6-test.com staat rechtsboven bij resultaat / uitslag een hamburger menu die aanklikken krijg je nog meer info is wel handig dit hier te posten.
Wat modem Ziggo betreft en instelling zijn er hier HAn, Bert en efok bijv met zat kennis.

Versie https://filezilla-project.org/ ?

2019-01-18 - FileZilla Client 3.40.0-rc1 released


New features:

  • Added TLS 1.3 support by linking official binaries against GnuTLS 3.6.5
  • Refactored how sites and servers are being represented internally to fix issues trigged by renaming sites in the Site Manager

Bugfixes and minor changes:

  • Fix display of server names containing ampersands in several dialogs
  • Fix regular expression filter in the quick search panel
  • Fix a crash if files are added to the queue when there are already files for multiple different servers in the queue
  • Fix a crash applying filters when there are no selected files and the focused item is past the new file count
  • Fix a crash if emptying the queue while a directory creation item is active
  • Fix a potential crash if FileZilla is being closed the moment a delayed dialog has already been created but before it is shown.

Bekijk in context

43 Reacties 43
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi habo105
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Zijn het hele grote bestanden dan? Want uploaden is namelijk niet zo snel bij Ziggo en als het dan ook nog eens heel groot is. Merk dat je er alles al aan hebt gedaan om te kijken of het opgelost kan worden maar dat heeft niet geholpen.

Je zou nog even alle kabels kunnen nalopen (heb je wel de juiste UPT, dat die geen storingen geven) en als je draadloos werkt is het helemaal niet aan te raden. Misschien dat anders een moderator hier met je mee kan kijken of je verbinding goed is, die kunnen dat voor je controleren. Deze komen elke dag wel langs op de community en dan kunnen ze je ermee helpen.
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi EnergieBoy,

Bedankt voor je reactie.

Het zijn voornamelijk veel kleine bestanden, maar waarom zou FTP via Ziggo niet snel zijn? Dit hangt gewoon van je upload af.

Zowel vaste verbinding (via Cat6 UTP ) als via draadloos geven exact hetzelfde resultaat.

Daar komt dus nog bij dat het internet gewoon wegvalt tijdens het uploaden, dus ook op andere devices heb je op dat moment een aantal seconden geen internet.

Dan moet het toch aan de lijn/het modem liggen?

Hoe werkt het dan een moderator mee kan kijken of de verbinding goed is?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Als je een laag abonnement hebt dan is upload niet zo snel. Zo bedoel ik eigenlijk.

Moderatoren bekijken alle berichten en komen vanzelf op je topic uit en zullen je dan ook een bericht sturen. Aangezien het weekend is kan het iets langer duren, maar er komt zeker iemand langs.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Er zitten verder geen splitters of versterkers tussen, modem staat in dezelfde meterkast op ongeveer 30 centimeter van deze aansluiting.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het signaal ziet er op zich goed uit, alleen de T3 foutmeldingen zijn verontrustend en zijn waarschijnlijk al in een korte tijd opgekomen.

Kun je hier ook je log plaatsen uit je modem?
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In het netwerklog staat niks recent, Laatste is van maanden terug (werkt dat sowieso wel)?

Of bedoel je andere logging?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
habo105

Zoals Be rt opmerkt, geven de T3 foutmeldingen aan dat dat het niet goed gaat in de signaal-weg.
Dit probleem moet sowieso opgelost worden, maar wellicht helpt het een klein beetje als je bij de FTP-client het aantal gelijktijdige streams inperkt (b.v. op 1 zet). Dit lost natuurlijk het onderliggende probleem niet op, maar mogelijk helpt het de huiselijke vrede te bewaren.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het log zou, bij echte problemen veel moeten laten zien, dus ik vermoed dat het voorstel van DennyW verbetering zou kunnen geven.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Tussendoortje.
Ik neem aan dat je ftp bekabeld hebt getest.
Als het signaal aanleiding geeft tot onverwacht lage ftp upload speed of idioot gedrag daarvan, dan verwacht ik ook slechte upload bij:
http://www.dslreports.com/speedtest
Bekabeld aan Ziggo Modem/Router moet dit je abo-speeds opleveren.
Hoe zit dit habo105 ?
Han
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net als test even een FTP download gedaan met gelijktijdige streams op 1. En na ongeveer een minuut downloaden (van kleine bestanden) weer timeouts (dus ook met ftp downloaden gaat het fout).

Bij het downloaden van bestanden via http (is eigenlijk altijd maar 1 bestand natuurlijk) eigenlijk nooit problemen.

Wanneer ik een speedtest doe haal ik de exacte waarden van mijn abonnement.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Zaken die je ook nog kan testen even kort 123 giswerk


FTP client bijv de laatste WINSCP gebruiken

de setting ftpserver naar ip adres in plaats van "url

Die url maar ook ips met tracert en ook ping testen.
Winmtr log maken naar die ip en url

en ipconfig /all indien windows pc zodat je zietw elke netwerk kaart instellingen enz.

Met die zaken kunnen enige hier verder, wat router/modem logs betreft ook natuurlijk.

Enne ben je beheerder op die ftpserver kan je ook daar in logs kijken.

Zo alles meten is weten.

Bij vele kleine bestanden moet men soms ook in ftp client e.a. aanpassen hangt van de route en aansluiting af, daar helpt dan vaak o.a SFTP te gebruiken


Het komt nog steeds allemaal bij elkaar in 1 knooppunt binnen jou netwerk namelijk jou router/modem. ( zou zelfs zo maar kunnen zijn dat puur intern verkeer dan zelfs langzaam is tijdens dit probleem)
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu lijkt het net alsof ik allerlei settings in FTP moet gaan aanpassen (echt, allemaal al gedaan en getest er is geen setting die goed werkt).

Tijdens het FTP'en valt de hele internetverbinding uit, dus ook op andere devices. Dat kan toch niet het geval zijn. Zelfs wanneer ik FTP helemaal afknijp heb ik dezelfde verschijnselen.

Sinds de dag dat ik bij Ziggo ben loop ik tegen dit probleem aan (nu bijna een jaar), andere zaken zijn niet verandert zoals de FTP server, de FTP cliënt en het device.

Gewoon ik hetzelfde device naar dezelfde FTP server op een andere internetverbinding, dan is er niks aan de hand.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
I s raden maar er zijn heel veel zaken veranderd verwacht ik

Updates en/of wijzigingen bij en van:
FTP client software
Server kant e.a.
PC besturingssysteem updates enz.
Ander modem / router / switch met wel of niet updates. ( dus diverse netwerk is anders)
Netwerk kaart drivers en meer met wel of niet updates.
Beveiling op welk deel of software dan ook enz enz.

Zonder log files en e.a. uitsluiten testen enz. en info meten is weten zal je aan blijven modderen en blijven gissen.

Al dat werk kan je ook laten doen ofcourse.:wink:


Heb je dit binnen die "8 weken ofzoiets" garantie met recht op "gratis" hulp al geconstateerd na nieuwe aansluiting?
habo105 wrote:
Sinds de dag dat ik bij Ziggo ben loop ik tegen dit probleem aan (nu bijna een jaar), andere zaken zijn niet verandert zoals de FTP server, de FTP cliënt en het device.
habo105
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voordat we diverse FTP gerelateerde zaken gaan bekijken (is symptoombestrijding) lijkt het mij zinnig dat een moderator mijn lijn gaat bekijken.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
habo105 wrote:
Voordat we diverse FTP gerelateerde zaken gaan bekijken (is symptoombestrijding) lijkt het mij zinnig dat een moderator mijn lijn gaat bekijken.

Nu lijkt het net alsof ik allerlei settings in FTP moet gaan aanpassen
(echt, allemaal al gedaan en getest er is geen setting die goed werkt).

UH SFTP ook niet? of kan dit niet omdat de server dit niet toelaat?



Begrijp ik maar snap ik niet zo, vanaf de eerste dag en sinds 1 jaar , dan had dit ( een meting enz. ) toch reeds lang plaatsgevonden moeten hebben indien in die richting?

Hier moesten we ook in FTP deel zelf gewoon zaken updaten en aanpassen , zo ook bij enige klanten van ons dit na andere settings / updates o.a ook aan de server kant, in combi met een sneller internet en betere nieuwere beveiliging.... ( weet niet hoe ik dit anders uit moet leggen)

Echter als jij denkt de lijn is niet goed of vermoeden snap ik 1 jaar gerommel niet maar ken de situatie verder ook niet.

Kijk ook binnen eigen netwerk waar alles op 1 punt samenkomt verwacht ik / gis ik.

FTP kale pure enz. is hmm al veel te oud en werkelijke poorten die deze gebruiken is ruim en vaag, daar het gehele port ranges betreft. vandaar ook tip try SFTP met de bijbehorende enkele poort en is ook ander protocol.

Gewoon omdat je al 1 jaar bezig bent, ik zie/lees nergens dat je werkelijk en met welke settings SFTP hebt getest. Indien men dit ook op de server goed inricht ook gelijk veel veiliger

Je kan nog vragen en kijken ook of je dat wil.
Dat indien mogelijk Ziggo jou aansluiting en modem indien nog niet gedaan is alles puur op IPv4 zet, ook dat is dan probeersel met giswerk, zoals gezegd zonder log files info zowel van jou werkplek, modem/router en ftp server is er geen meten is weten ... soms moet men logging natuurlijk wel (goed) aanzetten!


habo105 wrote:
Gewoon ik hetzelfde device naar dezelfde FTP server op een andere internetverbinding, dan is er niks aan de hand.

Ook hier dan is het toch simpel alles werkelijk goed vergelijken zoek de verschillen ook meten is weten. Verschillen zijn er in netwerk instellingen en protocollen en routering en mogelijk zelfs beveiliging (min/max xtijd) bijv ook, dus niet alleen de kabel en modem van je ISP

Verder kan je veel testen aan beiden kanten via online. want 1 jaar en maar blijven gissen raden blijven rommelen is frusterend
https://duckduckgo.com/?q=ftp+online+test&t=ffab&ia=web

Since there are dozens of different server products and thousands of different firewalls and router models exist, it is impossible to give detailed step-by-step

Some of the by-products of this development are the following:

  • NAT routers. Most of the internet uses the IPv4 protocol which has a very limited address range. Thanks to NAT routers, multiple systems can easily share the same external IP address.
  • Personal firewalls which are designed to protect the user from flaws in the operating system and the applications running on top of it.
These products tend to conflict with the FTP protocol more often than not. To make things worse, some of them even have flaws themselves, causing additional problems regarding FTP.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic